• SoundLab
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 11-03-2024
Hoi allemaal,

ik maak gebruik van een P5e3 deluxe mobo, ingebouwd in een NZXT Apollo..kheb een E6850 @ 3GHz

Ik heb een nieuwe CPU koeler nodig omdat ik de standaard Intel retail HSF er op heb zitten..(mijn CPU temp word nu met gamen soms wel 55 graden) ik weet dat dit geen rede voor paniek is, maar toch wil ik hem vervangen zodat mijn CPU niet hoger word dan 40 graden!

bij veel CPU koelers moet je de mobo eraf halen om aan de achterkant dingen te monteren/klikken.
dit wil ik graag vermijden!!!!

mijn huidige intel cooler: http://www.sharkyextreme....6/02/celerond_351/hsf.jpg

zoals jullie zien heeft hij 4 klikbare dingetjes die best simpel lijken, daarom wil ik een soort gelijke koeler aanschaffen die klikbaar is, ik kwam bij de volgende terecht:
http://www.alternate.nl/h...l1=Processoren&l2=Koelers

echter, als ik deze koeler aanschaf en ''klik'', richt de fan zich naar beneden.. is dit een probleem?

en zijn koelers die je aan de achterkant van je mobo moet monteren over het algemeen beter?
zoals deze: http://www.alternate.nl/h...tic-Cooling+Freezer+7+Pro

Alvast bedankt voor de reacties..!!

Gr,

Irshad

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Je geeft zelf aan dat je liever niet het moederbord eruit haalt, maar je wil wel de processor meer koelen dan absoluut nodig is. Doe je dan hier wel verstandig aan? Er zijn wel risico's aan verbonden en dan heb je kans dat je je pc kapot hebt gemaakt...

Natuurlijk is het anders als je de pc flink stiller wil maken, maar als je daar niet over in zit, laat het dan absoluut zo. 55 graden is compleet normaal.

Over je inhoudelijke vraag zelf kan ik je niet zo goed helpen, maar ik wil je wel wat gerust stellen wat betreft de temperaturen e.d.

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

• Invisible_man
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 08:59
Koelers die wel een backplate onder het mobo nodig hebben zijn imho wel beter. Vooral als je een wat zwaardere koeler hebt, zou nu al het gewicht aan die vier gaten hangen. Met een backplate kunnen die krachten beter verdeeld worden en zal het mobo tussen de gaten in ook niet de neiging krijgen om te gaan kromtrekken. Verder is mijn ervaring met van de klik-achtige montages (zoals bij de standaard intel koeler) erg slecht. De plastickjes moeten toch wel aardig wat kracht verduren wat vaak genoeg dan ook niet goed gaat (ze breken af bijvoorbeeld).

• painkill
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 28-01 21:52

painkill

Pain(k)(ill)

Ga nou aub niet vertrouwen op die intel pinnetjes, als er iets slecht werkt is het dat wel.
Ik zou echt voor een backplate gaan, ok, het kost wat moeite, maar echt moeilijk is het niet.

Een paar kabeltjes eruit halen, de onderdelen op het moederbord kun je laten zitten als ze niet in de weg zitten, koeler erop, en klaar.
En als je het moederbord erop wilt laten zitten dan wens ik je veel plezier met het goed vastzetten van alles met alle kabels etc in de weg ;)

En op je laatste vraag, die van 50 euro kunnen ze meestal passief wel onder de 50 graden houden, en met een fan zo rond de 30. Dus die zijn inderdaad veel beter.

[ Voor 14% gewijzigd door painkill op 14-01-2009 15:59 ]

Mijn SNES verzameling!