Meerdere "organisaties" in 1 Exchange omgeving

Pagina: 1
Acties:

• Zodiac
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22-01 16:41
Helaas is mijn Exchange ervaring gering, maar ik zit met de volgende opdracht opgezadeld:

We willen verschillende groepen gebruikers een "hosted mail" oplossing aanbieden onder Exchange 2007/Server 2008. Dit houdt dus in dat gebruikers, al dan niet via OWA, gewoon verbinding maken met onze Exchange organisatie, maar dan alleen contacten et cetera zien van hun eigen gebruikersgroep.

Na (lang) gezocht te hebben ben ik het volgende tegengekomen: case study.

Deze persoon heeft een soortgelijk probleem en wordt geadviseerd het op te lossen door gebruik te maken van het Company attribuut - alle gebruikers van 1 bedrijf krijgen dezelfde waarde in het Company veld. En vervolgens een E-Mail adres policy voor elk bedrijf/groep gebruikers.

Mijn vraag luid nu - is bovenstaande oplossing vatbaar? (Schijnbaar is dit een redelijk zeldzame situatie, weinig informatie over te vinden :|)

Alvast bedankt

• Laagje
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 02-08-2022
Ja, dat is wel de meest gangbare oplossing. Gewoon een recipient policy maken op basis van de inhoud van het 'Company' veld.

Waar je alleen even over na wilt denken (je geeft het zelf al aan) is je global addressbook.
Iedere gebruiker met een mailbox komt hier in te staan.. Lijkt me dat je niet wilt dat klant van $bedrijf_A de medewerkers van $bedrijf_B ziet..

Je kunt een aparte addresslist per company maken, maar ik weet ff niet uit het blote hoofd hoe en/of je de Global Address list kan verbergen voor een gebruiker.

Verwijderd

Je moet kijken naar Virtual Organizations and Address List Segregation, dat is de beste manier om `hosted' Exchange te doen (of HMC 4 maar dat is een heel ander verhaal):
http://technet.microsoft.com/en-us/library/bb936719.aspx

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 14-01-2009 15:40 ]

• Zodiac
Bedankt kerels, precies wat ik zocht.

Beetje ontmoedigend om in de white paper te lezen dat het geen aanbevolen oplossing is, maar goed, we zien wel hoe ver we komen

Verwijderd

Het is niet aanbevolen in een commerciele omgeving (waar je als hoster voor verschillende bedrijven optreedt en daar geld voor vraagt), daar is namelijk HMC 4.5 voor, maar in de scope van je probleemomschrijving lijkt het me prima kunnen.

• Zodiac
Heb inderdaad naar HMC 4.5 gekeken, maar dat is iets voor grotere organisaties, 5000 gebruikers etc (Microsoft aantallen uiteraard, maar toch)

Na het verhaaltje eens doorgelezen te hebben gaan we hier mee aan de slag
Pagina: 1