Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• The Milkman
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 29-09 21:41

The Milkman

█████░░░░░ 50%

Topicstarter
Een vreemde vraag waar ik het antwoord niet van kan vinden...

Als je je simkaart in een nieuw toestel stopt, krijg je een welkomst SMS'je van je provider. Vaak komt daar nog een smsje met de MMS instellingen achteraan.
Gister heb ik mijn firmware van mijn telefoon geupdate, en prompt kreeg ik weer de bekende smsjes...

Wie weet hoe dit nu mogelijk is. Naar mijn weten gaat er geen automatische sms naar de provider. Hoe verloopt deze communicatie dán?

Wie weet meer? :?

𓆑 𓆑 𓆑 𓆑 𓆑 𓆑

• marcieking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

marcieking

Mannetje Pug en een stokbrood

The Milkman schreef op woensdag 14 januari 2009 @ 14:19:
Wie weet hoe dit nu mogelijk is. Naar mijn weten gaat er geen automatische sms naar de provider. Hoe verloopt deze communicatie dán?
Je toestel moet zich, om te kunnen bellen, registreren op het netwerk. Hierbij wordt het type doorgegeven en nog wat data. Wanneer je provider een type telefoon ontvangt dat nog niet gebruikt is in combinatie met jouw simkaart wordt er een smsje gestuurd.

https://onzetaal.nl/taaladvies/welke-die/

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23:37

DukeBox

loves wheat smoothies

Bij het aanmelden op het netwerk wordt je sim, imei, model en firmware/software versie meegezonden.
Als een van deze anders is dan de voorlaatste keer (of denk meer, een niet bekende combinatie) dan wordt het betreffende sms-je verzonden.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

• Dersan
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 22:14
Waarschijnlijk zal de provider denken dat het een ander toestel is doordat er andere firmware op staat?

• FiXeR.nl
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
The Milkman schreef op woensdag 14 januari 2009 @ 14:19:
Een vreemde vraag waar ik het antwoord niet van kan vinden...

Als je je simkaart in een nieuw toestel stopt, krijg je een welkomst SMS'je van je provider. Vaak komt daar nog een smsje met de MMS instellingen achteraan.
Gister heb ik mijn firmware van mijn telefoon geupdate, en prompt kreeg ik weer de bekende smsjes...

Wie weet meer? :?
Je gaat offline > je meld je na een tijdje weer aan op hun netwerk met een ander IMEI ;) . Zij detecteren dat, et voila.

spuit-11 :>

• Moning2
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 14-11 09:44
Ik denk dat als je een SIM kaart in een telefoon stopt welke de SIM kaart nog niet 'kent' dat je deze smsjes krijgt, misschien zijn deze wel opgeslagen op de SIM kaart zelf.
Nadat ik mijn firmware had geupdate enige tijd terug kreeg ik deze SMSjes niet dus het blijft frapant..
FiXeR.nl schreef op woensdag 14 januari 2009 @ 14:21:
[...]

Je gaat offline > je meld je na een tijdje weer aan op hun netwerk met een ander IMEI ;) . Zij detecteren dat, et voila.

spuit-11 :>
Je IMEI blijft als het goed is hetzelfde na een firmware update..

[ Voor 37% gewijzigd door Moning2 op 14-01-2009 14:22 ]

• HyperioN
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 31-10 21:55
Je toestel maakt contact met de provider zodra je bereik zoekt, hier verloopt dus communicatie. Je provider zal wel een soort van telefoonID hebben opgeslagen en dus zien zodra je een andere telefoon gebruikt en dan de nodige configuratie smsjes versturen.

edit: too slow..

[ Voor 3% gewijzigd door HyperioN op 14-01-2009 14:24 ]

• The Milkman
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 29-09 21:41

The Milkman

█████░░░░░ 50%

Topicstarter
DukeBox schreef op woensdag 14 januari 2009 @ 14:21:
Bij het aanmelden op het netwerk wordt je sim, imei, model en firmware/software versie meegezonden.
Als een van deze anders is dan de voorlaatste keer (of denk meer, een niet bekende combinatie) dan wordt het betreffende sms-je verzonden.
Dat lijkt mij idd het meest reëel.
Wel apart. Is dit altijd al zo geweest denk je?

𓆑 𓆑 𓆑 𓆑 𓆑 𓆑

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 00:03

MsG

Forumzwerver

Om hier even op in te haken. Is het ook mogelijk om te verzenden dat je telefoon niet MMS-capabel is terwijl hij dat wel is? MMS Ophalen kost namelijk gewoon internetgeld (75 cent per 15 minuten bij vodafone) terwijl mensen zonder MMS-capabele telefoon een SMS-je met een websitelink krijgen. Dat heb ik ook liever, daar het mij dan geen geld kost. Het gaat bij mij om een TyTN II.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

• Moning2
MsG schreef op woensdag 14 januari 2009 @ 14:49:
Om hier even op in te haken. Is het ook mogelijk om te verzenden dat je telefoon niet MMS-capabel is terwijl hij dat wel is? MMS Ophalen kost namelijk gewoon internetgeld (75 cent per 15 minuten bij vodafone) terwijl mensen zonder MMS-capabele telefoon een SMS-je met een websitelink krijgen. Dat heb ik ook liever, daar het mij dan geen geld kost. Het gaat bij mij om een TyTN II.
Dat ligt aan je telefoon lijkt mij, ik kan MMS ontvangst namelijk uitschakelen (Symbian). Kijk eens bij je berichteninstellingen. Anders even de vodafone helpdesk erbij halen.
En weet je zeker dat dat geld kost? Hier wordt namelijk wel een dataverbinding gemaakt maar via een apart MMS access point en ontvangen van MMSjes kost hierdoor niks.. (T-Mobile)

[ Voor 11% gewijzigd door Moning2 op 14-01-2009 16:09 ]

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 00:03

MsG

Forumzwerver

Nou ja ik heb de internet-accesspoint Vodafone MMS maar die verwijst bij connectie maken naar zichzelf waardoor het niet werkte. Ik kan hem laten verwijzen naar Vodafone GPRS, dan werkt het wel, maar hoe kan Vodafone dan nog onderscheid maken tussen of ik gewoon op internet zit of dat ik een MMS binnenkrijg?

En ik kan wel in Windows Mobile "reject all messages" bij MMS aanvinken, maar daarmee word ik denk ik nog niet gezien als MMS-incapabel bij vodafone.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

• Moning2
MsG schreef op woensdag 14 januari 2009 @ 21:23:
Nou ja ik heb de internet-accesspoint Vodafone MMS maar die verwijst bij connectie maken naar zichzelf waardoor het niet werkte. Ik kan hem laten verwijzen naar Vodafone GPRS, dan werkt het wel, maar hoe kan Vodafone dan nog onderscheid maken tussen of ik gewoon op internet zit of dat ik een MMS binnenkrijg?

En ik kan wel in Windows Mobile "reject all messages" bij MMS aanvinken, maar daarmee word ik denk ik nog niet gezien als MMS-incapabel bij vodafone.
Nee maar dan ontvang je ze niet ;-) wat niet de bedoeling is..
Bel eens naar 1200 en vraag of ze dit voor je willen regelen, lijkt me wel mogelijk dat Vodafone dit voor je kan uitschakelen.
Pagina: 1