Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[XP Pro SP3] Explorer hangt regelmatig

Pagina: 1
Acties:

• Mellachi
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 28-04 21:44
Hallo,

Ik heb een probleem een laptop van een collega. Zo ongeveer 10 keer per dag op willekeurige tijdstippen hangt explorer. De start balk reageert helemaal niet meer voor een paar minuten en daarna haalt xp alle acties in die tijdens de freeze gemaakt zijn. Het vreemde is echter dat lopende programma's gewoon reageren. Dus met Alt+Tab kun je wisselen en werken met het programma. Ik kop hierover niks in de eventlog tegen.

Het systeem hangt in een Windows 2003 Domein met de gebruikelijke zaken.

Iemand enig idee?

• Mellachi
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 28-04 21:44
Oeps, kan iemand de topic aanpassen :? naar b.v. explorer hangt?

• Wish
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 18:08

Wish

ingwell

Mellachi schreef op woensdag 14 januari 2009 @ 14:14:
Oeps, kan iemand de topic aanpassen :? naar b.v. explorer hangt?
Maak een Topic report (het handje linksboven je TS) aan zodat de modjes dat kunnen wijzigen.

No drama

• dixon
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 27-11 10:12
Goh, Explorer hangt. Waar hebben we dat eerder gehoord? Hiervoor zijn talloze oorzaken... Misschien net een programma geïnstalleerd wat dwars zit? Als je kan achterhalen wat de laatste geïnstalleerde software is kan je proberen dit te verwijderen.

Andere dingen die je kan proberen (als je dat al niet hebt gedaan):

- verwijder overbodige software
- update je drivers & software
- draai wat schoonmaak tools

Maar het kan goed zijn dat je het probleem hier helemaal niet mee oplost. Er zijn zoveel dingen die je kan doen die ik niet even snel in een reactie kan plaatsen...

Wat een onzin..