Beste tweakers,
Ik heb voor een paar tientjes een laatste upgrade aan mijn verouderde computer gedaan. Het punt is nu als volgt. Ik heb een Pentium 4 3 ghz HT in mijn moederboard gedrukt en mijn computer herkend deze als een 1,49 Ghz (system bus 398 Mhz). Tenminste dat zegt het programma 'Intel Processor Identification Utitlity'.
In het apparaatbeheer geeft hij wel 2 processors aan + 2 grafiekjes bij cpu gebruik, komt door de hyper-threading technology dus dat klopt wel. Alleen ik heb sterk het idee dat de kloksnelheid niet klopt. Hij voelt ook langzamer aan dan mijn 2,66 Ghz, maar kan ook tussen de oren zitten.
Moederboard:
Aopen AX4per. Dit is een socket 478 board die officieel maar een 533 Mhz FSB ondersteund, maar dmv van een bios update toch 800 Mhz zou moeten kunnen. Hiervoor draaide deze prima met een Pentium 4 2,66 Ghz op 533 Mhz FSB.
processor:
Intel Pentium 4, 3 GHZ (SL6WK), Northwood
Frequency 3 Ghz
Bus speed 800 Mhz
Clock Multiplier 15
Instellingen in Bios.
vetgedrukt kan ik veranderen
CPU Speed Detected: 99 x 15.00 = 1.48 GHz >>> dit kan ik niet veranderen en lijkt me niet goed
CPU Bus Speed: 200 x 15.00 = 3.00 GHz
Fixed AGP/PCI Clock: enabled
DRAM Speed: 200 x 2.00 = DDR400
CPU Voltage Setting : 1.525V
Bij het opstarten geeft hij verder nog aan:
Hyper Threading Technology detected and enabled, FSB 800 Mhz CPU detected.
Ik heb voor een paar tientjes een laatste upgrade aan mijn verouderde computer gedaan. Het punt is nu als volgt. Ik heb een Pentium 4 3 ghz HT in mijn moederboard gedrukt en mijn computer herkend deze als een 1,49 Ghz (system bus 398 Mhz). Tenminste dat zegt het programma 'Intel Processor Identification Utitlity'.
In het apparaatbeheer geeft hij wel 2 processors aan + 2 grafiekjes bij cpu gebruik, komt door de hyper-threading technology dus dat klopt wel. Alleen ik heb sterk het idee dat de kloksnelheid niet klopt. Hij voelt ook langzamer aan dan mijn 2,66 Ghz, maar kan ook tussen de oren zitten.
Moederboard:
Aopen AX4per. Dit is een socket 478 board die officieel maar een 533 Mhz FSB ondersteund, maar dmv van een bios update toch 800 Mhz zou moeten kunnen. Hiervoor draaide deze prima met een Pentium 4 2,66 Ghz op 533 Mhz FSB.
processor:
Intel Pentium 4, 3 GHZ (SL6WK), Northwood
Frequency 3 Ghz
Bus speed 800 Mhz
Clock Multiplier 15
Instellingen in Bios.
vetgedrukt kan ik veranderen
CPU Speed Detected: 99 x 15.00 = 1.48 GHz >>> dit kan ik niet veranderen en lijkt me niet goed
CPU Bus Speed: 200 x 15.00 = 3.00 GHz
Fixed AGP/PCI Clock: enabled
DRAM Speed: 200 x 2.00 = DDR400
CPU Voltage Setting : 1.525V
Bij het opstarten geeft hij verder nog aan:
Hyper Threading Technology detected and enabled, FSB 800 Mhz CPU detected.
[ Voor 4% gewijzigd door Wizzing op 14-01-2009 14:09 . Reden: extra informatie ]