Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

FTP Server haalt maar fractie van werkelijke download speed

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb sinds kort mijn Siemens SX762 de FTP optie ingeschakeld, alleen haal ik niet meer dan 475KB/Sec terwijl ik een ik normaliter via Usenet een dikke 1,43Mbit haal! Hoe kan ik de snelheid van mijn FTP opschroeven? Het is per slot van rekening dezelfde lijn nietwaar ;)

Ik heb gemerkt dat hij mijn externe schijf van 1TB niet herkend als ik deze aansluit op de Siemens SX762. Heb alles uit de kast gehaald om hem werkend te krijgen i.c.m. de Siemens SX762. Ik heb maar een TF USB kaart reader met 2GB TF aangesloten :*)

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16:27

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Poorten openzetten? Beetje karige informatie in ieder geval :)

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

• Herko_ter_Horst
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Gaat het over downloads of uploads? En naar/van welke server(s)?

@Outerspace: als het al werkt, lijkt het me stug dat "poorten open zetten" ineens voor een hogere snelheid gaat zorgen.

[ Voor 49% gewijzigd door Herko_ter_Horst op 14-01-2009 14:10 ]

"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic."

• IEF
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 27-11 20:42

IEF

Why so serious?

@TS: Wat meer informatie mag best wel.

1. Heb je het over een download vanaf een remote FTP server? Zo ja, welke server?
2. Heb je het over een eigen FTP server (en dus extern downloaden daarvan) ? Dan wordt je snelheid natuurlijk gelimiteerd door je upload. Ik neem aan dat je tientallen mbit/s upload hebt.
Verder zou het dan ook fijn zijn als je vemeldt welke instellingen / FTP server je hebt/gebruikt.
3. Je haalt via Usenet een dikke 1,43 Mbit/s ? Dat is niet echt veel ? Ik ga er voor het gemak even vanuit dat je MByte/s bedoelt.

Verwijderd

Topicstarter
Herko_ter_Horst schreef op woensdag 14 januari 2009 @ 14:10:
Gaat het over downloads of uploads? En naar/van welke server(s)?

@Outerspace: als het al werkt, lijkt het me stug dat "poorten open zetten" ineens voor een hogere snelheid gaat zorgen.
De Siemens SX762 heeft een ingebouwde FTPserver en men heeft een USB poort erop gezet zodat je een externe hardeschijf of in mijn geval USB TF kaartlezer met 2GB TF. Nu wil het geval zijn als ik de bestanden ergens download ik niet de 1,43Mbits haal die ik normaliter wel behaal met downloaden van Usenet.

Ik heb er een .iso file opstaan van 1,68GB en deze haalt maximaal 475KB/Sec terwijl ik met mijn ADSL abonnement via nieuwsgroepen op 1,43Mbits uitkom.

Is er een mogelijkheid om deze snelheid, 475KB/Sec, op te krikken naar bijvoorbeeld 800KB/Sec etc. Want dan heb je de bestanden namelijk nog sneller binnen. En daar is het allemaal om te doen nietwaar? Btw thanks voor jullie replies O-)

• Freezerator
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-11 21:01
Waarschijnlijk is je TF kaartje de bottleneck qwa snelheid. (TF = Micro SD, en daar zijn een hoop verschillende variaties in snelheid van.)

[ Voor 40% gewijzigd door Freezerator op 14-01-2009 15:28 ]

• Herko_ter_Horst
  • Niet online
Je weet waar de A in ADSL voor staat hè? Je weet ook dat wat van jouw systeem/machine/USB disk naar het internet gaat valt onder uploaden en dat wat jij ophaalt van nieuwsgroepen valt onder downloaden?

Overigens is er zeker wat aan te doen: een sneller/duurder abonnement nemen (of een abonnement van een ander type).

Verwijderd

Topicstarter
IEF schreef op woensdag 14 januari 2009 @ 15:19:
@TS: Wat meer informatie mag best wel.

1. Heb je het over een download vanaf een remote FTP server? Zo ja, welke server?
2. Heb je het over een eigen FTP server (en dus extern downloaden daarvan) ? Dan wordt je snelheid natuurlijk gelimiteerd door je upload. Ik neem aan dat je tientallen mbit/s upload hebt.
Verder zou het dan ook fijn zijn als je vemeldt welke instellingen / FTP server je hebt/gebruikt.
3. Je haalt via Usenet een dikke 1,43 Mbit/s ? Dat is niet echt veel ? Ik ga er voor het gemak even vanuit dat je MByte/s bedoelt.
Ja je hebt gelijk ik haal maximaal zo'n 11Mbit/s op nieuwsgroepen. Het is een eigen FTP dat standaard op de Siemens SX762 staat. Ik moet ftp://mijn_eigen_IP en dan kan ik downloaden met maximaal 580KB/Sec maar daalt gelijk terug na 2 minuten naar 475KB/Sec. geduurende de download tijd. Hoe kan ik deze snelheid opschroeven naar 800KB/Sec scheelt gelijk de helft van de tijd ;)

Verwijderd

Topicstarter
Herko_ter_Horst schreef op woensdag 14 januari 2009 @ 15:24:
Je weet waar de A in ADSL voor staat hè? Je weet ook dat wat van jouw systeem/machine/USB disk naar het internet gaat valt onder uploaden en dat wat jij ophaalt van nieuwsgroepen valt onder downloaden?

Overigens is er zeker wat aan te doen: een sneller/duurder abonnement nemen (of een abonnement van een ander type).
Ik wil niet vervelend doen, maar ik heb een 20Mbit download internet en 1Mbit upload. Ik woon 1100 meter van de centrale maar de daadwerkelijk kabel in de grond is 2000 meter. Dus ik kan niet meer krijgen dan die schamele 11Mbit/s. Kabel via Ziggo schiet ook niet op komt ook maximaal op 15Mbit uit. Rest mij alleen te hopen dat de 3 pilot wijken voor glasvezel, mijn wijk betreft O-)

• BHQ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 30-11 20:20

BHQ

Iets zegt me dat je internetsnelheid irrelevant is voor een apparaat wat je op je lokale netwerk wil benaderen :?

Het kan best dat die ~475KB/sec een hardwarematige grens is. Asus' WL-500g heeft ook de optie tot een FTP server maar die is ook niet bijster snel..

• Freezerator
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-11 21:01
Test je kaartje eerst eens met hdtach oid. Een Micro SD kaartje is vaak gewoon niet snel.

• TheLunatic
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 16-08 21:48

TheLunatic

Ouwe boxen.

Als ik het zo lees is er niks aan de hand. Vanaf Usenet haalt 'ie anderhalve Mbit, een kleine ADSL verbinding dus. Van zijn lokale FTP haalt 'ie 475 kilobyte per seconde, bijna 5 Mbit. Gegeven de kracht van het modem zal dat misschien de maximale transfer rate zijn, of misschien is het de limit van het TF kaartje.

Maar aan versatel_speed: 475KB/Sec is meer dan 1,43Mbit(/s).

Mother, will they like this song?

Verwijderd

Topicstarter
Freezerator schreef op woensdag 14 januari 2009 @ 15:36:
Test je kaartje eerst eens met hdtach oid. Een Micro SD kaartje is vaak gewoon niet snel.
Je hebt gelijk (denk ik) want als ik de USB kaartlezer in mijn USB ingang van mijn computer steek komt hij niet verder dan 3,79Mb/Sec (ik heb overigens Windows Vista en daar kun je doormiddel van de transfer balk open te klappen de transfer speed zien)! Als mijn bevindigen niet kloppen hoor ik dat graag van jullie 8)

Verwijderd

Topicstarter
TheLunatic schreef op woensdag 14 januari 2009 @ 15:41:
Als ik het zo lees is er niks aan de hand. Vanaf Usenet haalt 'ie anderhalve Mbit, een kleine ADSL verbinding dus. Van zijn lokale FTP haalt 'ie 475 kilobyte per seconde, bijna 5 Mbit. Gegeven de kracht van het modem zal dat misschien de maximale transfer rate zijn, of misschien is het de limit van het TF kaartje.

Maar aan versatel_speed: 475KB/Sec is meer dan 1,43Mbit(/s).
Ik haal 11Mbit/s soms wel 13Mbit/s als ik de Vista Sidebar mag geloven. Ik haal 4.7GB binnen in 60 a 50 minuten van Usenet. Momenteel heb ik een 10Mbit/s abonnement en als ik een 30Mbit/s dan haal ik makkelijk 13Mbit/s (allemaal volgens de Sidebar info)

• Herko_ter_Horst
  • Niet online
Je probeert dus lokaal te downloaden van je Siemens? Dat verklaart een hoop verwarring, iig van mijn kant :) Ik dacht dat je van buitenaf via internet probeerde te downloaden van je Siemens (wat dus uploaden is voor wat betreft je verbinding). Ik werd in de war gebracht door je referentie naar Usenet downloads (die via internet gaan).

• TheLunatic
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 16-08 21:48

TheLunatic

Ouwe boxen.

Verwijderd schreef op woensdag 14 januari 2009 @ 15:54:
[...]

Ik haal 11Mbit/s soms wel 13Mbit/s als ik de Vista Sidebar mag geloven. Ik haal 4.7GB binnen in 60 a 50 minuten van Usenet. Momenteel heb ik een 10Mbit/s abonnement en als ik een 30Mbit/s dan haal ik makkelijk 13Mbit/s (allemaal volgens de Sidebar info)
Waarom zet je in de topicstart dan 1,43Mbit? 8)7

Mother, will they like this song?

• AtRi
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 16:12
Zou het niet gewoon de de USB-poort zijn die maar versie 1.1 is?

Verwijderd

Topicstarter
TheLunatic schreef op donderdag 15 januari 2009 @ 10:14:
[...]

Waarom zet je in de topicstart dan 1,43Mbit? 8)7
Moest zijn 1,43Mb/sec i.p.v. 1,43Mbit/s

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13:03

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Verwijderd schreef op donderdag 15 januari 2009 @ 10:40:
[...]

Moest zijn 1,43Mb/sec i.p.v. 1,43Mbit/s
/mierekrikker on
1,43MB/sec, b staat voor bit ;)

Lijkt mij gewoon een hardware limitatie van de Siemens icm met braque SD kaartje.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Verwijderd

Topicstarter
AtRi schreef op donderdag 15 januari 2009 @ 10:39:
Zou het niet gewoon de de USB-poort zijn die maar versie 1.1 is?
Ik ben tot de conclusie gekomen dat ik inderdaad alleen maar 115Kb/Sec haal en dat is volgens mij zo'n 1Mbit/sec. Want ik heb een ADSL abonnement met max. 20Mb/sec download en 1Mb/sec Upload. Als ik buiten mijn eigen netwerk download bijvoorbeeld op het werk is de maximale download niet hoger dan 115Kb/Sec.

• AtRi
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 16:12
Als je op je lan download van je ftp-server in je router dan wordt de snelheid gelimiteerd door de snelheid van de usb-poort of de snelheid van je netwerkverbinding. Als je vanaf het internet van je ftp-server gaat downloaden wordt de snelheid gelimiteerd door je upload-snelheid = 1 mbit. Dat kan prima ongeveer 115 KB/sec zijn.

• !null
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 26-11 17:07
Als versatel_speed nou eens een keer duidelijk is...
Ben je nou op je lokale netwerk wat aan het FTP-en (dus geen internet, alleen lokaal) of ben je vanaf een andere locatie het verbinden met de FTP server die thuis staat, dus dat je over internet moet?

Ampera-e (60kWh) -> (66kWh)

Verwijderd

Topicstarter
GreenSky schreef op donderdag 15 januari 2009 @ 12:28:
Als versatel_speed nou eens een keer duidelijk is...
Ben je nou op je lokale netwerk wat aan het FTP-en (dus geen internet, alleen lokaal) of ben je vanaf een andere locatie het verbinden met de FTP server die thuis staat, dus dat je over internet moet?
GreenSky ik ben vanuit een andere locatie aan het downloaden. Als ik op mijn werk ben, andere IP adres, kan ik downloaden met 115Kb/Sec maximaal. Wat neer komt op die 1Mbit/s en vanaf mijn eigen netwerk kan ik maximaal 475Kb/Sec downloaden en dat ligt inderdaad aan dat stomme USB adaptertje en TF kaartje.
Thanks voor jullie helpende hand Tweakers zo hoort het! Ik zal voortaan ook iedereen helpen met al mijn kennis die ik in huis heb. Voor sommige is deze kennis niet van toepassing maar voor anderen misschien welO-)

Ik wil gewoon glasvezel zodat ik gewoon wat .img en .iso met vrienden kan delen :'( Is dit nou echt te veel gevraagd meneer KPN en Ziggo ;(

• !null
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 26-11 17:07
Het was (mij) nog helemaal niet duidelijk of je nou lokaal werkte of niet. Je ADSL abbo (die je ongetwijfeld sneller wil hebben) heeft er dus niks mee te maken, en werkt dan behoorlijk verwarrend, tip voor de volgende keer dus.

Verder zijn dat soort netwerkapparaatjes niet echt geweldig in dit soort dingen. Zijn soms niet krachtig genoeg voor wat meer data transfer, maar soms ook brakke implementatie in software (mogelijk ook bewust lage prio) of brakke USB hardware.
Is het geen Secure FTP? (ssh+ftp) Want die wordt nog wel eens gelimiteerd.

Ampera-e (60kWh) -> (66kWh)

Verwijderd

Topicstarter
GreenSky schreef op donderdag 15 januari 2009 @ 15:09:
Het was (mij) nog helemaal niet duidelijk of je nou lokaal werkte of niet. Je ADSL abbo (die je ongetwijfeld sneller wil hebben) heeft er dus niks mee te maken, en werkt dan behoorlijk verwarrend, tip voor de volgende keer dus.

Verder zijn dat soort netwerkapparaatjes niet echt geweldig in dit soort dingen. Zijn soms niet krachtig genoeg voor wat meer data transfer, maar soms ook brakke implementatie in software (mogelijk ook bewust lage prio) of brakke USB hardware.
Is het geen Secure FTP? (ssh+ftp) Want die wordt nog wel eens gelimiteerd.
Neen het is gewoon een FTP waarmee d.m.v. gebruikersnaam en wachtwoord dient in te loggen. Je kan er ook voor kiezen om niet te hoeven in te loggen (anoniem FTP). Maar dat lijkt mij niet echt slim alhoewel er niks belangrijks te vinden valt in mijn FTP root behalve wat MS word en MS Excel documenten.

• IEF
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 27-11 20:42

IEF

Why so serious?

1) Leer eens duidelijk te zijn over je situatie. Er wordt herhaaldelijk gevraagd naar wat je nou precies bedoelt, extern downloaden, uploaden, etc. etc.
2) Haal niet constant Mbit/s en MByte/s door elkaar. Dat werkt ontzettend verwarrend.
3) Hou alle irrelevante zaken uit je topic. Dat je graag glasvezel wil mag best zo zijn, maar dat is totaal niet interessant voor dit topic.

Ik laat het topic voor nu open, voor het geval men nog ontopic opmerkingen wil plaatsen.
Pagina: 1