Toon posts:

Overclock geheugen (DDR2)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wat is het beste/snelste overclock geheugen voor mijn systeem?

Mijn systeem bestaat uit de volgende onderdelen:
- MSI K9A2 Platinum V1 (Mainbord/Moederbord)
- AMD Phenom II X4 940 Black Edition (CPU/Proccessor)
- ATI HD4870 512MB (Grafischekaart) / RV770 (GPU)
- nu standaard 4GB Kingston SoDimm 800Mhz
(Moet vervangen worden door 4x 2GB DDR2 1066Mhz overclock geheugen)
- Samsung Spinpoint F1 500GB 7200rpm

Alvast Bedankt,

Groet Randy

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Waarom wil je 8GB op 1066MHz hebben?
Snelheidswinst zal je alleen met een enkele benchmark zien.
En de vraag is als 8GB gaat werken op een snelheid van 1066MHz of meer, dus zoek dat eerst maar eens op. ;)

Welkom op GoT trouwens. :w

[ Voor 6% gewijzigd door -The_Mask- op 14-01-2009 14:21 ]

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Verwijderd

Topicstarter
Dankje :w

Ik denk dat er verwarring is ontstaan door mijn uitleg boven aan. Ik ga geen 8GB module plaatsen van 1066Mhz en ik heb nu ook geen 4GB module van 800Mhz.

Ik wil 4 x 2GB modules van 1066Mhz (max ondersteund door het moederbord zover ik kan vinden)
Met een vraag erachter aan van welk merk/type geheugen is het beste om over te klokken.

Hopenlijk klopt het nu wat ik zeg :p

Verwijderd

Denk dat ie dat wel snapte...
Meoneer is niet helemaal een noob ;)
Denk dat jij zijn vraag niet helemaal begrijpt...

Wat is je reden dat je het perse op 1066 wil hebben ipv bv 800mhz?

Ocen heb je nooit garanties mee...
En helaas maar waar, 2gb modules clocken over het algemeen niet zo heel erg lekker.
Zeker niet als ze al 1066Mhz zijn...

Mis was een post in dit topic nuttiger geweest ;)
\[DDR/DDR2/DDR3] Informatie- en Overklokresultaten - deel 2

• AlexanderB
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 22-12-2025

AlexanderB

7800 rpm

is 1066 niet al meer dan snel zat? ;)

Verwijderd

Ik vraag me af waarom je op dit moment 8 gb in je pc zou willen hebben. 4 gb kan ik nog begrijpen. We beginnen immers steeds meer tegen de 2 gb grens aan te zitten. Maar 8??

Team xtreem geheugen staat er om bekend goed overklok geheugen te zijn. Veel OC'ers zweren bij dit merk. En anders heb je ook nog merken als OCZ, Geil of corsair die het op overclock gebied ook erg goed doen. Hoewel je bij deze merken moet op passen dat je niet het verkeerde geheugen koopt, er zit namelijk ook valueram bij. Zolang je geheugen pakt met de lage timings en lage voltages zit je altijd wel goed. Deze factoren zorgen voor extra speling op de uiteindelijke maximale snelheid. Verder zal je je zelf moeten bepalen welk geheugen je het liefst hebt keuze genoeg ;)

Verwijderd

Ik vraag me af waarom je op dit moment 8 gb in je pc zou willen hebben. 4 gb kan ik nog begrijpen, want we beginnen immers steeds meer tegen de 2 gb grens aan te zitten. Maar 8 gb??

Team xtreem geheugen staat er om bekend goed overklok geheugen te zijn. Veel OC'ers zweren bij dit merk. En anders heb je ook nog merken als OCZ, Geil of corsair die het op overclock gebied ook erg goed doen. Hoewel je bij deze merken moet op passen dat je niet het verkeerde geheugen koopt, er zit namelijk ook valueram bij. Zolang je geheugen pakt met de lage timings en lage voltages zit je altijd wel goed. Deze factoren zorgen voor extra speling op de uiteindelijke maximale snelheid. Verder zal je je zelf moeten bepalen welk geheugen je het liefst hebt keuze genoeg ;)

• MrDucky
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 27-01 10:24
Verwijderd schreef op woensdag 14 januari 2009 @ 21:47:
...
En helaas maar waar, 2gb modules clocken over het algemeen niet zo heel erg lekker.
Zeker niet als ze al 1066Mhz zijn...
...
ik heb anders 2x2gb in mijn pc 1066mhz geheugen en dat gaat zo tot de 1200 ....
alleen door 4 modules in je pc te zetten word het wel lastig om dat allemaal te kunnen aansturen met een hoge Frequentie .

AMD Ryzen 9 5800X3D, 2x16 GB G.Skill Ripjaws V 3600MHZ CL16 DDR4, Gigabyte B550i Aorus Pro AX, AMD Radeon RX 6900 XT, 1x Samsung PM9A1 1TB nvme SSD, 1x Crucial C300 256 GB, 1x Crucial MX500 1TB, 1x WD 2.5 Inch 1TB, SSUPD Meshlicious, Corsair SF-750

• kalizec
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20-12-2025
Verwijderd schreef op donderdag 15 januari 2009 @ 02:56:
Ik vraag me af waarom je op dit moment 8 gb in je pc zou willen hebben. 4 gb kan ik nog begrijpen, want we beginnen immers steeds meer tegen de 2 gb grens aan te zitten. Maar 8 gb??

Indien ik het kon betalen (en het er in pastte) dan zou ik er zelfs 16GB in willen hebben. Er zijn echt een aantal werklasten te bedenken waar zelfs 16GB nuttig is. (Denk bijvoorbeeld aan een sommige developmentomgevingen voor games of bij zwaar gebruik van VMware.)

Core i5-3570K/ASRock Z75 Pro3/Gigabyte Radeon HD7850/Corsair XMS3 2x4GB/OCZ Vertex2 64GB/3x640GB WD Black/24" B2403WS Iiyama x2/Nec 7200S

Verwijderd

Topicstarter
kalizec schreef op donderdag 15 januari 2009 @ 07:29:
[...]

Indien ik het kon betalen (en het er in pastte) dan zou ik er zelfs 16GB in willen hebben. Er zijn echt een aantal werklasten te bedenken waar zelfs 16GB nuttig is. (Denk bijvoorbeeld aan een sommige developmentomgevingen voor games of bij zwaar gebruik van VMware.)
Iedereen heeft hier wel een punt!

En zoals Kalizec aangeeft werk ik ook wel een beetje.
Mijn MoBo kan 8gb aan en ik werk veel voor school en werk met VMware op mijn computer en dan bedoel ik niet 1 á 2 VM's die gelijk draaien. Win 2000 server / Leopard / Vista en Win 2008 server zijn niet de minst geheugen vretende programma's (maar daar ga ik het verder niet over hebben).

Maar zoals ik heb begrepen moet ik gewoon letten op een paar OC merken, waarbij Team Xtreem wel een uitblinker is.

Geheugen met lage timings zegt Dikki Dik,
Ik weet dat je bijv. 4-4-4-12 hebt maar ondanks dat ik daar al veel over gelezen heb, snap ik er nog niet zoveel van. mijn neefje heeft DDR3 1333 maar dan met een timing van 9-9-9-24 is dat dan slechter dan bijv. 800mhz met 4-4-4-12?
Of zit ik nu verkeerd te denken?

Reden dat ik 1066Mhz i.p.v. 800Mhz wil is om de snelheidswinst....

:P

• Dimiz
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 11-07-2025
Hou er ook rekening mee dat per kanaal er maar 1 dimm van 1066 gebruikt kan worden, anders klokt hij gewoon terug, dus jou 4x2gb 1066mhz gaat niet lopen zoals jij wilt helaas.

Iets duidelijker:
Phenom ondersteunt alleen 1066, Athlon niet, maar ze ondersteunen ze maar 1 per channel dus 4 x 1066 zal 800 worden en 2 x 1066 zal 1066 blijven.
*Due to AMD CPU limitation, DDR2 1066 is supported by AM2+ CPU for one DIMM per channel only.
Dit komt wellis waar van de Asus site, maar dit geld voor alle merken die gebruik maken van de Phenom.

Edit:
Sorry zie nu de datum pas, excuus modjes en admins!

[ Voor 57% gewijzigd door Dimiz op 28-01-2009 21:14 ]

Pagina: 1