Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Vista] Netwerklocatie verwijderen lukt niet

Pagina: 1
Acties:

• MarcoC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 29-11 22:55
Ik heb eergisteren een netwerklocatie aangemaakt in Vista. Kwam er netjes bij te staan onder Computer, werkte prima. Gisteren heb ik mijn routersetup een beetje aangepast waardoor alle apparaten een nieuw IP-adres krijgen (andere range). Dus ik dacht, even de netwerklocatie aanpassen of verwijderen, nieuwe IP-adres invoeren en klaar. Maar dit werkt dus niet, want zodra ik de netwerklocatie in Vista aanklik loopt het hele schermpje vast (waarschijnlijk omdat hij zoekt naar een niet-bestaande locatie) en moet ik explorer.exe via taakbeheer afsluiten.

Dus, een simpele vraag: hoe verwijder ik mijn netwerklocatie :S ?

[ Voor 5% gewijzigd door MarcoC op 14-01-2009 13:49 ]

• kKaltUu
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 16-11 20:57

kKaltUu

Profesionele Forumtroll

Rechtermuisknop op de netwerklocatie > disconnect network drive.
Bovenin je explorerbalk staat "map network drive", via daar toevoegen.

Edit: pardon, ik zal meteen een afspraak laten maken voor m'n ogen te controleren.

[ Voor 21% gewijzigd door kKaltUu op 15-01-2009 14:40 ]

Bovenstaande is mijn post. Lees deze aandachtig, dank u wel voor uw medewerking.

• MarcoC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 29-11 22:55
Goh, daar zou je me hebben, ware het niet dat ik zonet zei dat heel explorer.exe meteen vastloopt zodra ik de netwerklocatie aanklik, en daarmee bedoel ik dus ook de rechtermuisknop.

• dixon
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 27-11 10:12
Even googlen.....

net use X: /delete

Wat een onzin..

• amark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 20-11 15:02
dixon schreef op donderdag 15 januari 2009 @ 14:26:
Even googlen.....

net use X: /delete
Bedankt, had een hardnekkige web folder (web client network) in het Netwerk. Eindelijk opgelost!