Welke ADSL2 router kopen?

Pagina: 1
Acties:

• fuge
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 11-06-2024
Bij mijn provider kan ik een adsl2 abbonement nemen daarom ben ik van plan om een nieuwe adsl2 router te kopen maar het is moeilijk om te kiezen welke router optimaal is voor mij. Ik was aan het kijken naar de D-Link RangeBooster N ADSL2+ Modem Router maar er wordt altijd gezegt dat D-Link routers makkelijk stuk gaan. Ik heb geen ervaring met de alternatieven van Belkin, netgear, .. Ik ben totaal niet tevreden over de stabiliteit van linksys. (Ik gebruik nu een linksys enkel voor het wireless)

Voor mij is stabiliteit en een ruim bereik van het wireless een issue. Ook de snelheid van het internet is belangrijk.

Met welke ADSL2 routers hebben jullie goede ervaringen? Welke merken zijn beter dan andere?

*** Human knowledge belongs to the world ***

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Ik heb zelf een WAG160N, van Linksys. Totaal geen problemen met instabiliteit, N snelheden zijn perfect, en ding ziet er goed uit imho.

Verder biedt deze leuke opties als QoS e.d. :)

• Herko_ter_Horst
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Ik ben al jaren een tevreden Draytek gebruiker. Heb op dit moment een Vigor 2820n: ADSL2+ en Ethernet dual-WAN (ik heb UPC via de kabel en Alice ADSL als backup), 4xLAN (waarvan 1xGbit), WLAN 'n', QoS, VLAN, VPN, uitgebreide firewall en NAT instellingen. Erg fijne apparaten, IMO. En rete-stabiel, langdurige ondersteuning.

"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic."

• Fat Baba
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 05-03 14:04
(jarig!)
Wat moet dat ding allemaal kunnen?

telefonie?
Wireless G of ook N?
ga je veel bittorret gebruiken? hier hebben sommige routers ook problemen mee?

Zelf ben ik zeer te spreken over de AVM!Fritzbox, zeer uitgebreide opties voor telefonie, goede stabiliteit, duidelijke interface, en echt een alles in aan apparaat.

ook brengt de fabrikant nog geregeld nieuwe firmware updates uit met nieuwe functies en ook bugfixxes. Wat je niet altijd van Linksys kan zeggen (ik heb hier slechte ervaringen mee)

• fuge
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 11-06-2024
Telefonie is niet nodig, Wireless N is een leuke optie wnr ik de toekomst een nieuwe laptop zou kopen die dit ondersteund maar zeker geen vereiste.

Ik gebruik wel regelmatig bittorrent.

*** Human knowledge belongs to the world ***