linux geen optie als OS in Pricewatch

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jrs77
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 22-08 21:29
Al een tijdje overweeg ik de aanschaf van een netbook. Dat wordt zeker een netbook met linux, want dat gebruik ik ook op mijn desktop en er zijn ook meerdere netbooks met linux leverbaar.

Vreemd genoeg kan ik niet filteren in pricewatch op linux als OS. Dat vind ik nogal obscuur, want een beetje tweaker die niet gamed speelt toch weleens met linux. Nu er aanbod is van netbooks met linux zal ik niet de enige zijn die overweegt om zo'n ding te kopen. Niet onnodig voor windows betalen en hardware die tenminste werkt.

Ik kan me voorstellen dat jullie geen zin hebben om te gaan differentieren naar linpus, xandros, suse ubuntu etc, maar de optie linux lijkt me toch voor de hand liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 12:59

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16:11

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

In een lijst zullen alleen die keuzes staan die ook als specificatie in artikelen ingevuld zijn. Dus als je ergens een lijst met artikelen hebt (de categorie laptops bijvoorbeeld) waar geen Linux bij het OS staat, dan is er ook geen laptop die standaard met Linux wordt aangeboden.

Maar eigenlijk vind ik het een beetje een vreemde gedachte. Linux is gratis te downloaden, dus op elke laptop kun je Linux zetten. Je moet alleen even op zoek gaan of de hardware compatible is, en dat is niet snel iets wat we in de productspecificaties kunnen opnemen (omdat hardware leveranciers meestal geen "built for Linux" spec hebben en er met een nieuwe kernel weer meer hardware compatible is).

Signatures zijn voor boomers.