Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[Photoshop CS3] Rode gloed over gehele pagina

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Systeem:

Acer M5640
Windows Vista Home Premium
Servicpack 1
NVIDIA GeForce 8600 GS
2 Schermen: 1 x Acer AL 1916W, 1 x Acer AL 1716
Photoshop CS3

Ik werk al een tijdje met Photoshop CS3 en dat verliep altijd zonder problemen. Tot een paar weken geleden. De kleuren die ik zie kloppen niet meer. Het ligt niet aan mn schermen want buiten Photoshop is alles nog wel normaal. Over alles ligt een soort van rode gloed. Wanneer ik bv met de color picker de kleur grijs pak is dit rood/grijs. Ik heb een printscreen gemaakt van het effect, deze kun je hier bekijken:

Afbeeldingslocatie: http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/2009/01/14/1231932364-710.jpg
Dit moet dus grijs voorstellen

Het vreemde is dat het 'werkblad' op de achtergrond wel gewoon grijs is. Wanneer ik met het werkblad van het linker naar het rechter scherm verplaats zie ik wel de originele kleur maar wanneer ik op dat scherm met mijn kader ga bewegen krijg ik wederom de verkeerde kleur.

Ik heb het gevoel dat ik ergens in photoshop het kleur gebruik o.i.d. aan moet passen maar krijg dit nergens gevonden.

Het ligt dus in ieder geval niet aan:

- De contrast/ brightness/ warmte instellingen van mijn beeldschermen
- Kleur gebruik in windows (andere programma's werken wel gewoon goed)

Iemand bekend met dit probleem?

• Grote Schurk
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 22:50
volgens mij heb je een quickmask aan (onderin je toolbar: vierkant met cirkel)
sneltoets is Q

[ Voor 11% gewijzigd door Grote Schurk op 14-01-2009 12:51 ]

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Verwijderd schreef op woensdag 14 januari 2009 @ 12:42:
Het ligt niet aan mn schermen want buiten Photoshop is alles nog wel normaal.
Met welke applicaties heb je dit getest dan? Zoals het er nu staat, komt het op mij over als een aanname.

Wellicht kan het ook wat te maken hebben met het door CS3 gebruikte kleurprofiel. Bij mij doet CS4 ook moeilijk over het door mij geïnstalleerde kleurprofiel voor de Samsung 2253BW.

Verwijderd

Topicstarter
GJtje schreef op woensdag 14 januari 2009 @ 12:51:
[...]
Met welke applicaties heb je dit getest dan? Zoals het er nu staat, komt het op mij over als een aanname.

Wellicht kan het ook wat te maken hebben met het door CS3 gebruikte kleurprofiel. Bij mij doet CS4 ook moeilijk over het door mij geïnstalleerde kleurprofiel voor de Samsung 2253BW.
Ik heb het getest in Paint Shop Pro en het ouderwetse MS Paint, dit levert geen problemen op. Verder kloppen alle kleuren in elk programma wat ik draai.

Verwijderd

Topicstarter
FritsYpeij schreef op woensdag 14 januari 2009 @ 12:48:
volgens mij heb je een quickmask aan (onderin je toolbar: vierkant met cirkel)
sneltoets is Q
Nee dit is het niet, het is bij elk document in elke layer etc. De rode gloed is ook minder fel dan die van de quickmask.

Verwijderd

Topicstarter
GJtje schreef op woensdag 14 januari 2009 @ 12:51:
[...]
Wanneer ik bij Edit --> Assign Profile instel dat het profiel van m'n scherm moet nemen ( Acer AL 1916W LCD Monitor User.icm) dan lijkt de kleur inderdaad weer te kloppen ja!

Alleen is dan het probleem dat hij op het andere scherm ook hetzelfde profiel gebruikt en dan de kleuren niet juist weergeeft.
Pagina: 1