Toon posts:

Hangende IBM DESKSTAR 45GB

Pagina: 1
Acties:
  • 103 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Kan iemand mij vertellen waar ik naar moet kijken om er achter te komen wa het volgende probleem veroorzaakt:

Ik heb een Abit BE6 MoBo met een P3 - 500, standard config.

Nu heb ik daar op de Ata-66 IDE poort een enkele HD van IBM opgeprikt van het type DESKSTAR 7200RPM (ATA100 comp.) met een formaat van 45GB.

Het probleem:
Wanneer ik windows start wil het 3 va de 5 keer niet verder starten dan het moment vlk voor dat je de startbalk te zien krijgt of hij loopt vast wanneer je gewoon aan het werk bent. Kan het iets te maken hebben met de ondersteuning van de schijf door win98SE?

• Coppertop
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
Waarom denk je dan dat het je HD is ?

Verwijderd

Topicstarter
Beste Coppertop,

...omdat ik voor de rest al het mogelijke wat met winhopeloos fout kan gaan gecheckt heb...en voordat ik deze nieuwe harde schijf geinstaleerd heb, werkte het systeem perfect met een 13,5 GB...ik heb de bios ook al geflasht...

Verwijderd

Byte,

al gekeken op de paag van Abit?

Verwijderd

Klopt het dat je nu voor het eerst gebruik maakt van de ATA-66 IDE poort?
Er zijn nogal wat IRQ sharing issues: http://members.xoom.com/abit_be6 /

• Pesticide
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 01-02-2025
Ik had dit met me seagate 30 gig ata 66 die ik op een ata 33 FIC mobo (p233mmx@266) had. de standaard instelling was ata 66 in de drive zelf en hierdoor kon ik nog amper booten (1 op 5 keer) na heel wat heen en weer gemail met seagate hebbe ze me gezegd dat ik een tooltje moest downen om de snelheid die in me mobo op ata 33 stond mor intern in de HD op ata 66 , om de interne nor 33 te zetten en hiermee waren alle problemen van de baan dus dll eens een tooltje om je HD interne snelheids instelling te checken of ie niet op udma 100 staat ipv (er van uit gaande dat je geen udma 100 op je mobo hebt)

• Gman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-03 20:42
*stomme vraag*: Je hebt de ata-66 drivers geinstalleerd?

Ik heb ook een Deskstar 7200 (20 GB).
Werkt prima onder W2K en W98.

• Major Carnage
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19-08 02:59

Major Carnage

waki miko Reimu

Vergeet vooral niet de laatste bios van je controller op te halen.. als je een hpt366 hebt, dan moet je versie 1.26 hebben omdat de HD anders niet werkt

Specs | FFXIV: Maki Kato@Alpha

Verwijderd

Wat een knuppel, eerst wil hij gaan formateren zonder format.com, daarna denkt hij ook nog eens te gaan winnen met karten..........
Pagina: 1