Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo iedereen.

Ik heb hier een acer aspire 3000 staan.

Afgelopen week kwam oppeen de melding:

windows kan niet worden gestart omdat het volgende bestand is beschadigd of niet kan worden gevonden:
\windows\system32\config\system

Oke dacht ik geen probleem dan duw ik even een legale xp cd erin en zet het missende bestandje terug.
Echter als ik de orginele xp cd erin doe krijg ik tijdens het laden de foutmelding:

de vermelding ntkrnlmp.exe in de sectie [sourcediskfiles] van het inf bestand is beschadigd of ontbreekt. Setup kan niet doorgaan druk op een toets om af te sluiten.

maargoed dat kon ook een kapotte cd zijn dacht ik want er zaten wel paar krasjes op enzo. Volgende optie dan maar dacht ik, was niet eens slecht voor een schone installatie stond zoveel zooi op. Dus ik de recovery cd die nog nooit geopend was uit het hoesje die erin gedaan. Hij gaat de image laden gelukkig denk ik die doet het wel tot ik de volgende foutmelding krijg.

file \i386\system32\ntoskrnl.exe kan niet geladen worden de error code is 4 setup word nu afgesloten

Oke... heel vreemd magoed dan maar op het illigale pad. Ik een illigale xp cd in de laptop gedaan maar je raad het al hier ook een foutmelding. Namelijk:

regel 15014 van het inf bestand \i386\txtsetup.sif is ongeldig setup kan niet doorgaan druk op toets om af te sluiten

Ik zit inmiddels beetje met handen in het haar, en hoop dat iemand van jullie een oplossing voor mij heeft om ofwel dat bestand terug te plaatsen of een schone installatie erop te krijgen.

Alvast heel erg bedankt voor jullie tijd!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JordyOnrust
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 10-07 13:02

JordyOnrust

Leef om te leven.

Misschien een wat lastige oplossing, maar wat wel zou kunnen werken is het proberen van een andere cd/dvd drive. Tijd geleden ook een computer van vrienden opnieuw geinstalleerd. Na vele foutmeldingen heb ik een andere dvd drive geprobeerd, waar na alle problemen waren verholpen.

Als je sterft voordat je sterft, sterf je niet wanneer je sterft. Rom 6:5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asfaloth_arwen
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 21:22
Test je geheugen eens met memtest, probeer eens te booten van een externe drive oid. Het kan dat of je geheugen niet lekker is, of je cd/dvd lezer, dan kun je zoveel cd's proberen als je wilt, maar gaat het niet lukken.

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 03-10 09:54

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Dit klinkt bij mij ook als een geheugenprobleem in de oren. Ik denk dat je het beste dat eerst even goed kunt testen. (Dan had je uberhaupt niet hoeven recoveren..)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bright010957 schreef op woensdag 14 januari 2009 @ 11:20:
Misschien een wat lastige oplossing, maar wat wel zou kunnen werken is het proberen van een andere cd/dvd drive. Tijd geleden ook een computer van vrienden opnieuw geinstalleerd. Na vele foutmeldingen heb ik een andere dvd drive geprobeerd, waar na alle problemen waren verholpen.
Hallo,

Heb het net even geprobeerd met een externe cd-rom speler. zelfde foutmeldingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
asfaloth_arwen schreef op woensdag 14 januari 2009 @ 11:21:
Test je geheugen eens met memtest, probeer eens te booten van een externe drive oid. Het kan dat of je geheugen niet lekker is, of je cd/dvd lezer, dan kun je zoveel cd's proberen als je wilt, maar gaat het niet lukken.
Mischien een hele stomme vraag maar hoe doe ik zo een memtest?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asfaloth_arwen
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 21:22
Verwijderd schreef op woensdag 14 januari 2009 @ 11:28:
[...]

Mischien een hele stomme vraag maar hoe doe ik zo een memtest?
http://www.memtest86.com/ :) Trouwens ook op veel linux distro's te vinden

[ Voor 9% gewijzigd door asfaloth_arwen op 14-01-2009 11:30 ]

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mickjuh
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 03-10 13:39

mickjuh

Good news everyone!

Ik denk ook inderdaad dat het met het geheugen te maken heeft. Probeer die website van asfaloth_arwen even.
Mocht deze geen fouten aangeven dan zou het eventueel nog de HDD kunnen zijn. Dat was bij mij een keer het geval met zelfde soort rare meldingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JordyOnrust

JordyOnrust

Leef om te leven.

Ja, het geheugen zou ook nog het probleem kunnen zijn. Vrij simpel ( maar duurt wel even ) te testen met een memtest. Bijvoorbeeld te vinden op de live cd van Ubuntu ( linux distro ). En eventueel je hdd vervangen door een ander?

Ik zou eerst het geheugen testen, om dat uit te sluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Probleem opgelost.

Er was inderdaad een kapot geheugenbankje. Nadat ik het bankje eruit gehaald had starte de laptop gewoon weer door.
Enige nadeel is nu dat ik nog maar 1 gig heb in plaats van 2 maar dat is een kwestie van een nieuw geheugenbankje kopen.

Bedankt voor jullie tips!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JordyOnrust

JordyOnrust

Leef om te leven.

Mooi dat het is opgelost. Beetje jammer dat je nu je originele installatie kwijt bent door het proberen op nieuw te installeren van je laptop. Maar ook dat zal wel geen probleem zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bright010957 schreef op donderdag 15 januari 2009 @ 15:11:
Mooi dat het is opgelost. Beetje jammer dat je nu je originele installatie kwijt bent door het proberen op nieuw te installeren van je laptop. Maar ook dat zal wel geen probleem zijn.
nee heb zelfs gewoon nog de gewone installatie omdat ik altijd de foutmelding van de xp cd kreeg als hij de bestanden nog in het laden was dus voor het formatteren zeg maar
Pagina: 1