Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• TheLunatic
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 16-08 21:48

TheLunatic

Ouwe boxen.

Topicstarter
Sinds een paar maanden heb ik een HTC Touch Diamond, die ik met bluetooth verbind met de carkit in mijn auto. Die auto is een Fiat Grande Punto met Blue&Me, een fabrieks-af ingebouwd systeem voor (onder andere) spraakgestuurd bellen. Sinds ik deze nieuwe telefoon heb heb ik eigenlijk al problemen met de verbinding: telefoonboek synchroniseert niet, en de verbinding valt weg.

Het telefoonboek is intussen gesynchroniseerd. Na lang proberen, vaak opnieuw pairen en een kleine omweg (handmatig i.p.v. automatisch) staat mijn complete telefoonboek in het geheugen van de auto. Echter, de bluetoothverbinding blijft wegvallen. Zodra ik de auto start wordt er verbinding gemaakt, maar binnen no-time (ergens tussen de 30 seconden en 2 minuten) zegt het display op mijn auto 'NO BLUETOOTH' en is de verbinding weg. Als ik dan wil bellen (spraakgestuurd, dus op een knop drukken en de naam roepen) gaat de auto naar m'n telefoon zoeken en maakt dan opnieuw verbinding. Als ik dan snel nog eens op de knop druk en de naam roep voordat 'ie disconnect kan ik wel bellen. Andersom, als ik word gebeld terwijl de verbinding weg is duurt het even maar wordt de verbinding wel opgebouwd, maar werkt het opnemen niet: de auto zegt 'CALL ENDED' en ik kan alleen via m'n telefoon praten.

Echter, en dat is het vreemde... het lijkt er sterk op dat de verbinding wel in stand blijft nadat ik een telefoongesprek heb gevoerd via de carkit. Ik kan dan wel ineens bellen en opnemen bij gebeld worden werkt ook prima.

Heeft iemand enig idee waar het aan kan liggen dat de verbinding tussen mijn carkit en telefoon niet in stand blijft?

Ik ben me ervan bewust dat er een algemeen topic is voor deze telefoon, maar ik heb er ook bewust voor gekozen dat topic niet te gebruiken voor dit probleem. Dat topic is meer een discussietopic waar voornamelijk wordt gepraat over features en applicaties, en specifieke problemen als deze komen gauw in de verdrukking en worden genegeerd of over het hoofd gezien.

[ Voor 13% gewijzigd door TheLunatic op 14-01-2009 10:52 ]

Mother, will they like this song?

• TheLunatic
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 16-08 21:48

TheLunatic

Ouwe boxen.

Topicstarter
Ik heb het idee gekregen dat het komt door de versie van het Bluetooth-protocol. Blue & Me draait op Bluetooth 1.2, mijn telefoon op 2.0 of 2.1 ofzo... is er een mogelijkheid dat ik dat downgrade naar 1.2? M'n auto is de enige reden dat ik Bluetooth uberhaupt aan heb staan, dus de downgrade zal me verder geen problemen opleveren.

Mother, will they like this song?

• Sabelhout
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-11 19:25
Ik heb echt precies hetzelfde probleem met de carkit in mijn Seat Leon en mijn HP iPAQ 6815RW. Het vreemde is dat het zich bij mij om de paar maanden voordoet. Dat gaat een week of 2,3 fout en lost het probleem zich uit zichzelf op. Nu zit ik toevallig ook weer in de situatie dat de verbinding verbroken wordt na zo'n 10 seconden.

Overigens hersteld de verbinding zich wel als ik zelf ga bellen vanaf de telefoon, of als iemand mij belt. Hierna blijft de verbinding ook actief. Irritante is dus, als ik iemand wil bellen, dat je dan je telefoon niet in je jas kan laten zitten (die ik altijd achterin de auto flikker).

Met mijn vorige telefoon (qtec s200) of mijn zakelijke telefoon (Nokia 6300) doet dit probleem zich overigens niet voor...

[ Voor 9% gewijzigd door Sabelhout op 22-01-2009 10:51 ]

.....