Audio over HDMI

Pagina: 1
Acties:

• DrPieper
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 24-01-2024
Hallo,

Ik heb een vraag want ik kom er echt niet uit, heb het boekje heel vaak gelezen maar kom er nog steeds niet uit.
Ik had in het verleden zo een SONY home cinema set met standaard boxen en in de dvd speler zat al de versterker en alles.
Nou heb ik een actieve subwoofer gekregen en ben ik maar overgestapt op een reciever.
Ik heb nu een DENON AVR-1509
Afbeeldingslocatie: http://i.testfreaks.de/images/products/600x400/19/denon-avr-1509.735763.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.streamaudio.hu/upload/cikk_foto_big/4458.jpg

Nou heb ik mijn playstation 3 via HDMi naar me reciever gebracht en een HDMI kabel van me reciever naar me TV
Nou als ik me audio instellingen zet op Tulpjes in me playstation 3 opties krijg ik wel geluid via me stereo, maar ik heb helemaal geen tulpjes aangesloten maar echt alleen de HDMI kabel.
Zodra ik me instellingen zet op HDMI dan krijg ik alleen maar geluid via me boxen van me TV.
Ik heb gekeken naar alle opties op de reciever maar kom er maar niet uit..
Doe ik iets verkeerd of is het gewoon niet mogelijk ?

Met vriendelijke groet,

DrPieper

[ Voor 3% gewijzigd door DrPieper op 14-01-2009 09:46 ]

• Mei
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 17-10-2024

Mei

Dit model kan geen audio van HDMI afhalen. Je zal dan vanaf je PS3 losse kabels naar je receiver moeten doen om audio te krijgen.

• DrPieper
Hoe komt het dan dat ik wel audio heb zodra ik me instellingen in me PS3 zet naar tulpjes i.p.v HDMI ?
Ik heb echt alleen een HDMI kabel naar me reciever en geen andere kabels..

Verwijderd

Ik heb zelf een avr 2808 en een ps3 via hdmi. Audio en video gaan dus beide over hdmi.
Lijkt me ook heel vreemd als je geluid krijgt over hdmi terwijl je je tulp aansluiting hebt ingesteld in je ps3.
Heb t zelf even getest, maar ik hoor niets dan. Gelukkig :) . Lijkt me ook erg sterk.

Staat je avr wel goed ingesteld? Denk dat het menu van de 1509 wel redelijk overeen komt met die van mij.
Menu -> manual setup -> HDMI setup -> HDMI audio setup.
dan moet bij hdmi audio out, de optie AMP zijn geselecteerd, en geen TV.

En anders heb ik ook geen idee...

• defusion
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
geloof niet dat ie de audio van de hdmi kan halen, alleen het hdmi signaal doorsturen naar de output hdmi. incl. audio

tenminste, zo is het op de avr-1708

• DrPieper
Aah bedankt, ik ga dat vanavond ff proberen.
Hoop dat het werkt.

• DrPieper
defusion schreef op woensdag 14 januari 2009 @ 11:54:
geloof niet dat ie de audio van de hdmi kan halen, alleen het hdmi signaal doorsturen naar de output hdmi. incl. audio

tenminste, zo is het op de avr-1708
Hoe komt het dan dat ik geluid krijg door dezelfde kabel, alleen de instellingen zit op tulp i.p.v HDMI
Geluid zou toch door de HDMI kabel binnen moeten komen dan.
Het is gewoon heel vreemd :p

• albatross
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 29-12-2025
defusion schreef op woensdag 14 januari 2009 @ 11:54:
Weet wel zeker van niet. Die versterker van hem kan geen audio signaal van HDMI decoderen -- alleen doorgeven (pass-through).

i9 12900K | MSI Meg CoreLiquid S360 | ASUS ROG STRIX Z690-A GAMING WIFI D4 | G.Skill Trident Z Royal Elite 2x32GB 4266Mhz Gold | AORUS RTX 4090 MASTER | Dark Power 13 1300W | Samsung 980/860/970/990 Pro | Logitech Z-906 | Phanteks Evolv X | Dell AW3821DW

• defusion
  • Niet online
albatross schreef op woensdag 14 januari 2009 @ 12:05:
[...]

Weet wel zeker van niet. Die versterker van hem kan geen audio signaal van HDMI decoderen -- alleen doorgeven (pass-through).
dat bedoel ik ook, daarom dus wel geluid via tv

• DrPieper
Vaag dat ik dan wel audio krijg via dezelfde HDMI kabel en het afspeelt via de receiver alleen in me ps3 de instelling op tulp i.p.v HDMI
Kan iemand me uitleggen waarom hij dan wel geluid via HDMI afspeelt ? Want het moet 100% via de HDMI kabel gaan.

[ Voor 9% gewijzigd door DrPieper op 14-01-2009 12:27 ]

• FrenzyFreak
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 15:15
Vanaf de Denon 1909 is de receiver pas in staat HD Audio vanaf de HDMI te decoderen. Lagere modellen zullen dit alleen doorgeven naar de TV, volgens de pass-through specificatie.

Het kan wel zijn dat de 1509 stiekem toch gewoon een stereo signaal vanaf de HDMI kan weergeven. (Dat de PS3 uitvoert wanneer je de audio instellingen op tulp zet.)

Anyway, je PS3 moet optisch of coaxiaal aangesloten worden voor surroundsound op deze Denon, net als alle andere HDMI apparatuur. Dus je moet een 2e kabel voor het geluid leggen naast de HDMI.

• defusion
  • Niet online
DrPieper schreef op woensdag 14 januari 2009 @ 12:26:
Vaag dat ik dan wel audio krijg via dezelfde HDMI kabel en het afspeelt via de receiver alleen in me ps3 de instelling op tulp i.p.v HDMI
Kan iemand me uitleggen waarom hij dan wel geluid via HDMI afspeelt ? Want het moet 100% via de HDMI kabel gaan.
Het kan wel zijn dat de 1509 stiekem toch gewoon een stereo signaal vanaf de HDMI kan weergeven. (Dat de PS3 uitvoert wanneer je de audio instellingen op tulp zet.)
daar gok ik dan inderdaad ook op, gewoon geen digitaal decoder over hdmi

• albatross
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 29-12-2025
FrenzyFreak schreef op woensdag 14 januari 2009 @ 12:34:
Moet het wel haast wezen, dan. In een vergelijkbaar draadje vandaag hadden we het er ook net nog over, dat de optical out op een TV alleen 2.0 geluid zal exporteren, en niet vol HDMI 7/5.1 geluid. Misschien geldt er dus voor HDMI 'in' ook wel zoiets: dat 2.0 er wel afgehaald mag worden, maar meer niet. Blijf het toch merkwaardig vinden.

Overigens doet de topic starter er dan wel goed aan zich ervan te vergewissen dat die 2.0 ook daadwerkelijk een gedowndownmixed signaal is. Zowel de PS3, wanneer je 5.1 LPCM over Toslink doet, downscaled niet, maar geeft je slechts gewoon maar 2 van de 6 kanalen! LOL. En mijn TV optical out deed precies hetzelfde toen ik het ging testen: gewoon alleen maar 2 van de 6 kanalen!

i9 12900K | MSI Meg CoreLiquid S360 | ASUS ROG STRIX Z690-A GAMING WIFI D4 | G.Skill Trident Z Royal Elite 2x32GB 4266Mhz Gold | AORUS RTX 4090 MASTER | Dark Power 13 1300W | Samsung 980/860/970/990 Pro | Logitech Z-906 | Phanteks Evolv X | Dell AW3821DW

Pagina: 1