Ik heb vandaag mijn allereerste PC in elkaar gezet en ik merk iets.. merkwaardigs 
Specificaties van de PC:
Processor: Q6600 (Stock cooler)
Videokaart: GTX260 Core 216 (65nm)
Moederbord: P5Q Pro
Geheugen: 4GB OCZ Reaper 800 mhz
Kast: CM690
Als ik de temperatuur bekijk met verschillende programma's dan zeggen allebei de programmas dat ie tussen de 44C en 46C graden idled. Als ik hem stress schiet ie volgens de programmas binnen een halve minuut naar de (eerst 60 voor paar seconden) 80C. Is de indicator kapot of is dit een schatting voor wat het gaat worden? Ik ben hier dus een beetje voorzichtig mee, maar ik sta open voor andere suggesties voor koelers zolang ze in de kast passen
Er is ook een ventilator wat een kabaal maakt aan de zijkant, ik heb een andere koeler maar daar zitten geen groeven in om een schroef in te draaien
Wat doe je daarmee?
Merk bij deze ook trouwens dat het heel veel koude lucht naar buiten blaast
Ik heb op diverse fora gelezen dat de componenten die dit 'waarnemen' redelijk brak zijn en dat je ze niet moet geloven. Is dit zo?
Edit: Moederbord temperatuur blijft rond de 30
Specificaties van de PC:
Processor: Q6600 (Stock cooler)
Videokaart: GTX260 Core 216 (65nm)
Moederbord: P5Q Pro
Geheugen: 4GB OCZ Reaper 800 mhz
Kast: CM690
Als ik de temperatuur bekijk met verschillende programma's dan zeggen allebei de programmas dat ie tussen de 44C en 46C graden idled. Als ik hem stress schiet ie volgens de programmas binnen een halve minuut naar de (eerst 60 voor paar seconden) 80C. Is de indicator kapot of is dit een schatting voor wat het gaat worden? Ik ben hier dus een beetje voorzichtig mee, maar ik sta open voor andere suggesties voor koelers zolang ze in de kast passen
Er is ook een ventilator wat een kabaal maakt aan de zijkant, ik heb een andere koeler maar daar zitten geen groeven in om een schroef in te draaien
Merk bij deze ook trouwens dat het heel veel koude lucht naar buiten blaast
Ik heb op diverse fora gelezen dat de componenten die dit 'waarnemen' redelijk brak zijn en dat je ze niet moet geloven. Is dit zo?
Edit: Moederbord temperatuur blijft rond de 30
[ Voor 10% gewijzigd door Huuskes op 14-01-2009 03:56 ]
Gentoo BTW