Na nu een tijd succesvol Debian te draaien op een server met Hellanzb (en bijbehorende programma's) vroeg ik me af of het niet mogelijk is automatisch niewsgroepen te downloaden? Bijvoorbeeld dat de server elke dinsdag om 4u 's nachts de nieuwe 'noem-maar-een-serie' download? Het automatisch uitvoeren met crontab is daarnaast logisch, maar hij moet dan zoeken naar een collectie van normaal gesproken zo'n 400 MB groot. Ik heb een tijdje rondgegoogled maar dan kom ik alleen newsgroup-download programma's tegen.
Je kan ook zelf een newsserver installeren en op basis van expressions aangeven wat je wel en niet wil syncen.
Welk programma gebruik je daar zelf voor? Ik heb hier 0 ervaring mee.DukeBox schreef op woensdag 14 januari 2009 @ 01:03:
Je kan ook zelf een newsserver installeren en op basis van expressions aangeven wat je wel en niet wil syncen.
C News?
Is dat zelf niet te googlen? Ik denk dat bijna elke news server software dit wel heeft
.
Waarom hack je niet even een scriptje in elkaar dat op *een of andere newsearch engine* nzb's opzoekt?
Is dat zelf niet te googlen? Ik denk dat bijna elke news server software dit wel heeft
Waarom hack je niet even een scriptje in elkaar dat op *een of andere newsearch engine* nzb's opzoekt?
offtopic:
ik noem bewust geen search engine.
ik noem bewust geen search engine.
Als je 0 ervaring hebt zou ik zeggen.. ga het opdoen. Dit is niet echt een forum waar je een kant en klare oplossing krijgt voor iets dat je prima zelf kan uitzoeken.
Op dit moment gebruik ik handmatig binsearch. Het probleem bij het automatisch zoeken is dan dat wanneer je bijvoorbeeld Prison.Break.S03E20 hij natuurlijk meerdere files vindt.
Ik heb op dit moment geen ervaring met scripts die dingen op internet uitvoeren, alleen op de lokale machine, zoals archiveren e.d. Misschien is het dus dom dat ik niet precies voorzie hoe je de juiste nzb selecteert en download.
Ik heb op dit moment geen ervaring met scripts die dingen op internet uitvoeren, alleen op de lokale machine, zoals archiveren e.d. Misschien is het dus dom dat ik niet precies voorzie hoe je de juiste nzb selecteert en download.
Dat weet ik. Dat ga ik ook zeker doen. Ik zal er morgen nog eens naar kijken. Bedankt voor de feedback iig.DukeBox schreef op woensdag 14 januari 2009 @ 01:55:
Als je 0 ervaring hebt zou ik zeggen.. ga het opdoen. Dit is niet echt een forum waar je een kant en klare oplossing krijgt voor iets dat je prima zelf kan uitzoeken.
[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 14-01-2009 02:00 ]
Je zou ook sabnzbd+ kunnen installeren. Daar kan je rss-feeds toevoegen die hij automatisch download. Is alleen iets zwaarder dan hellaNZB.
Je kunt (zeker bij nieuwere releases gok ik zo) vast wel parameters bedenken dat je maar 1 hit krijgt, of desnoods altijd de 1e hit nemen. Ik weet niet of die searchengines dat ondersteunen, maar je zou bijvoorbeeld de hits kunnen limiteren op de gewenste groep, of een gewenste minimale grootte.Verwijderd schreef op woensdag 14 januari 2009 @ 01:58:
Op dit moment gebruik ik handmatig binsearch. Het probleem bij het automatisch zoeken is dan dat wanneer je bijvoorbeeld Prison.Break.S03E20 hij natuurlijk meerdere files vindt.
In de meeste talen is "dingen uitvoeren" niet fundamenteel anders dan lokaal programmeren: in plaats van een file openen om te lezen open je een URL, en er zijn genoeg xml/html/overige parsers om de gewenste informatie uit een of andere searchengine te trekken.
Ik zie dat je bijvoorbeeld bij nzbindex kan zoeken middels een rss-feed met allerlei criteria, en het parsen van een nette gedefinieerde xml is een stuk makkelijker dan html scrapen (zeker als de html ook nog wel eens wil veranderen).
[ Voor 9% gewijzigd door blaataaps op 14-01-2009 09:14 ]
Verwijderd
Voor series heb je leechr. Een python scriptje. Hierbij kun je instellen welke series je volgt en tot welke aflevering je bent, dan download leechr automatisch de nieuwste afleveringen voor je, in het door jou gekozen formaat (divx, HD etc).
http://code.google.com/p/leechr/
http://code.google.com/p/leechr/
Pagina: 1