[iTunes Store] Extreem goedkope gift cards, hoe kan dat?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Hey,

Naast een NL account heb ik al tijden een US iTunes Music Store account, onder andere omdat 1 USD een stuk goedkoper is dan 1 EUR. Ik kocht altijd Gift Cards op eBay. Soms zijn deze Gift Cards iets goedkoper dan de daadwerkelijke waarde, maar vaak zelfs een stuk duurder. De bron van deze kaarten lijkt gezien de prijs legitiem.

Totdat ik een tijdje geleden een aantal aanbieders zag die ver onder de waarde de betreffende Gift Cards verkochten. $100 Card voor $40 bijvoorbeeld. "If it's good to be true, then it probably is" blijkt van toepassing, maar toch blijkt het geen oplichter te zijn. De gegeven codes werken gewoon prima en worden ook niet na afloop geblokeert door Apple.

Toch twijfel ik over de legaliteit hiervan. Hoe kan dit zo goedkoop?

Een van de aanbieders heeft nu ook een eigen website. Opvallend is de volgende tekst:
Please redeem the code within 4 hours after I send it to you, because it will be expired within 4~6 hours after I send it to you, if when you redeem it, the code is expired, please mail me, I can check it, if it is expired, I will send a new one to you.
Waarom zou de code na 4 tot 6 uur verlopen? Als de bron van de code legitiem is, waarom verloopt deze dan zo snel?

Heeft iemand van jullie enig idee wat hier aan de hand is?

🌞🍃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaassouffle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10-07 20:42

kaassouffle

Medewerker v/d Maand

Koopt hij codes op die bijna aan de houdbaarheidsdatum zijn? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitai
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 18:46

Nitai

Live the life you love.

Ik heb het ook vaker gedaan Datafeest. Werkt prima hoor, er zijn er nog wel meerdere. Ik gebruik het om Apps te kopen maar ook voor muzieknummers/albums e.d. in m'n US iTunes account.

“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emile|IA
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 03-04-2015
Wel erg vaag, dat die codes na 4-6 uur verlopen.. Lijkt mij niet helemaal legaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jochie79
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 00:14
Ik heb een tijd terug ook voor $10,- een giftcard van $50,- gekocht. Werkt prima, verkoper bestaat helaas niet meer op ebay.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mayco
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 28-06 19:33
Het feit dat die persoon kan checken of ze idd expired zijn: Misschien een Apple medewerker die met een paar klikken vouchers kan maken, en zo wat extra cash kan winnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scott
  • Laatst online: 11-07 08:41

Scott

Ik ben, dus ik tweak

jochie79 schreef op zondag 18 januari 2009 @ 16:09:
Ik heb een tijd terug ook voor $10,- een giftcard van $50,- gekocht. Werkt prima, verkoper bestaat helaas niet meer op ebay.
Hoe zit dat eigenlijk verder ? Dan heb je een gift card, is die ook geldig in de Nederlandse iTunes Store ? Of maak je dan een Amerikaans account aan waar je die gift card op verzilvert ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 93400

Mayco schreef op zondag 18 januari 2009 @ 16:13:
Het feit dat die persoon kan checken of ze idd expired zijn: Misschien een Apple medewerker die met een paar klikken vouchers kan maken, en zo wat extra cash kan winnen?
Mja, aan de andere kant, Apple is daar natuurlijk snel genoeg achter. Het lijkt me niet dat je met zo'n sullige actie en 'professionele' aanpak een low-profile kan houden, en daarmee je baan dus ook op het spel zet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jochie79
ScottB schreef op zondag 18 januari 2009 @ 19:04:
[...]

Hoe zit dat eigenlijk verder ? Dan heb je een gift card, is die ook geldig in de Nederlandse iTunes Store ? Of maak je dan een Amerikaans account aan waar je die gift card op verzilvert ?
Je moet dan idd een Amerikaanse account aanmaken om je gift card te verzilveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alpha-sphere
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-12-2021
Voor zulke prijzen vind ik het niet erg om muziek te kopen van de iTunes store :)

Assume there are no rules and it's one big free for all

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3V3RT
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21-11-2024
Ik neem aan dat met amerikaanse accounts gekochte nummers alsnog niet legaal zijn in Nederland?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jochie79
3V3RT schreef op maandag 19 januari 2009 @ 14:19:
Ik neem aan dat met amerikaanse accounts gekochte nummers alsnog niet legaal zijn in Nederland?
Ik denk dat er, in dit geval, meer gebruik gemaakt wordt van apps of film/series

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scott
  • Laatst online: 11-07 08:41

Scott

Ik ben, dus ik tweak

3V3RT schreef op maandag 19 januari 2009 @ 14:19:
Ik zou het belachelijk vinden als dat zo was. Ik zit nu in de States en koop mijn nummers gewoon met credit card. Dan zouden al die nummers ineens illegaal zijn als ik naar Nederland ga? Sowieso is er volgens mij niets illegaals aan het hebben van MP3-bestanden, alleen aan het uploaden ervan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamvoid
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Datafeest schreef op dinsdag 13 januari 2009 @ 23:15:
Toch twijfel ik over de legaliteit hiervan. Hoe kan dit zo goedkoop?
Gestolen creditcard nummer, snel lading gift card codes kopen, flinke korting erop, snel verkopen (voordat de CC maatschappij Apple heeft ingelicht die de codes intrekt), via Paypal geld innen, wegsluizen naar Rusland, Ghana of op een rekening van een katvanger in Amsterdam-Zuidoost, klaar. Dit is big business, de schaal waarop dit gebeurt is enorm en zo goed als alle op Ebay verkochte codes zijn dat soort zaakjes. Op diverse forums en andere sites zijn ze ook actief trouwens, het is niet alleen Ebay. Verkopers met van die fysieke kaartjes zijn wel vaak legitieme mensen (die zo'n gift card hebben gekregen voor hun verjaardag enzo) maar ja daar heb je in NL niet zoveel aan.

Al die mooie verhalen dat ze resellers zijn die in bulk met korting hebben ingekocht en codes over hebben, etc - allemaal bull. Of je eraan mee wilt doen is jouw zaak (doorgaans werken die codes zelf prima), maar bedenk wel goed waar dit geld naartoe gaat.

[ Voor 19% gewijzigd door Dreamvoid op 20-01-2009 22:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarten22
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 11-07 15:15
Net een code besteld bij deze website:
http://itunesgiftcarddiscount.blogspot.com/
Kreeg binnen 24 uur de code toegestuurd en zit nu alle nieuwe family guy afleveringen te downloaden voor 62 eurocent per aflevering!!! Das ten opzichte van de nl store toch een korting van 69%

[ Voor 11% gewijzigd door maarten22 op 28-01-2009 10:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Jah ik las het net. Gosh, dat verklaard het. :S Op zich verbaast het me niet nee. "If it seems too good to be true, it probably is"

🌞🍃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 295042

Maar hoe maak jij dan een Amerikaans account aan. probeer dit al een tijdje maar wil nog niet echt lukken !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuker
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23:44
Dat kan je heel makkelijk met google vinden, maar goed kijk bijvoorbeeld hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

heuker schreef op maandag 16 maart 2009 @ 09:01:
Dat kan je heel makkelijk met google vinden, maar goed kijk bijvoorbeeld hier.
oke ;) bedankt voor de link ! super

Acties:
  • 0 Henk 'm!

maar hier kun je dus trouwens geen Ipods bestellen mbt verzendadres ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zpottr
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Zpottr

Henk

Ten eerste, iPods kun je hier niet bestellen. Het gaat hier alleen om muziek, video, iPhone apps.
Ten tweede ben je knap stom als je hier nu nog aan meedoet, dit is gewoon strafbaar.

Nog even voor de duidelijkheid: jij zat er echt over te denken langs overduidelijk frauduleuze weg, een iPod bij je thuis te laten bezorgen 8)7 :D ?

Zoef

Pagina: 1