• NoFate
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23:22
situatie :

Op vestiging 1 hebben we exchange 2003, op vestiging 2 is exchange 2000 geinstalleerd.
Deze vestigingen zijn totaal losse domeinen. Maar er is wel een VPN verbinding tussen de locaties.

Dat wil dus zeggen dat als ik bv op vestiging 1 ben, dat ik via een 2de profiel mijn andere mailbox kan openen van vestiging 2

Nu mijn hoofmailbox staat op vestiging 1 , maat gebruikers op vestiging 2 willen ook mijn agenda kunnen zien.

Is dit mogelijk?

Mogelijke oplossingen zijn bv :
- office 2007 , daar kan je webcalendars openen, maar we hebben geen office 2007 licenties.
- webcalendar on the web

Maar ik wil eigenlijk in outlook xp/2003 mijn agenda kunnen delen voor de gebruikers van vestiging 2.
Is het dus mogelijk als ik bv een account aanmaak op vestiging 2 en deze dan synchen met mijn account op vestiging 1? (mails, agenda) ...

Alvast bedankt

• Laagje
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 02-08-2022
Kijk eens naar de Exchange Interorg Replication Utility

Installing, configuring, and using the InterOrg Replication utility

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 17:10

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Bij mijn weten synced de interorg tool enkel "free/busy" informatie. TS wil echter zijn agenda gesynchroniseerd hebben en dat is heel wat anders.

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

• Laagje
Nee, hij doet ook public folder content..
Wat hij dus kan doen is de agenda in een public folder duwen, en deze repliceren..

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 17:10

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Laagje schreef op woensdag 14 januari 2009 @ 15:33:
Nee, hij doet ook public folder content..
Wat hij dus kan doen is de agenda in een public folder duwen, en deze repliceren..
Ah, op die manier dus. Nog nooit aan gedacht :)

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

• NoFate
hoe maak ik van mijn agenda een vestiging 1 een public folder?

Daarna repliceer ik deze public folder naar een public folder op vestiging 2?
En dan kunnen gebruikers op vestiging 2 deze public folder openen?

Begrijp ik dit goed?

• Laagje
Je maakt een agenda in public folders aan..
Geeft de juiste personen rechten op deze agenda..

Vervolgens installeer je de interorg replication utility volgens de handleiding die ik eerder plakte..
Daarna kan je de agenda tussen de de twee exchange organisaties laten repliceren middels public folder replication.. :-)

• NoFate
Ja , maar ik heb al reeds een agenda op mijn account he? Hoe kan ik mijn huidige agenda dan in een public folder krijgen?

• Laagje
NoFate schreef op vrijdag 16 januari 2009 @ 12:19:
Ja , maar ik heb al reeds een agenda op mijn account he? Hoe kan ik mijn huidige agenda dan in een public folder krijgen?
Dit klinkt misschien een beetje basaal: maar als je dat al niet voor elkaar krijgt, zou ik niet met de interorg replication utility twee organisaties aan elkaar gaan knopen..

Dan maar een trust opzetten tussen de twee domeinen, en permissies uit gaan delen..

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Ik zou zeggen export/import. Of de lijstweergave selecteren en alle items overslepen :)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Pagina: 1