• boogywoogy
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-11-2020
Ik heb dus interesse om een fisheye lens te kopen.. Maar ik wil niet 550 euro aan een lens willen besteden, dus heb ik dit gevonden. Het is dus natuurlijk geen lens, maar een soort adapter fisheye die je op een lens kan schroeven.

Ik heb al wat rondgegoogled, maar ik vind niet echt volledige reviews over deze lens. Het meeste wat ik vind is sites waar ze hem verkopen. Mijn vraag aan jullie is dus of iemand iets afweet over Opteka en/of deze lens? Ik besef dat het niet misschien hetzelfde effekt geeft als deze lens, of misschien heb ik het mis?

In ieder geval zou ik alle antwoorden en hulp apprecieren. En voor de prijs waar ik het aan krijgen lijkt het me ook wel heel aantrekkelijk. :) Ik gebruik momenteel een Canon EOS 450D in combinatie met een 18-55mm. (Er is ook een 50mm f/1.8 II onderweg ;))

it's as simple as something the nobody knows....

• Nik
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 24-01 08:41

Nik

Het lijkt erop alsof je zichtveld gewoon vervormd wordt. Je krijgt er geen grotere hoek door (wat je volgens mij juist wel wil met een fisheye?). Voor het geld lijkt het me leuk om er eens mee te spelen, maar verder...

• baquelappe
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21-09-2025
Een EF 15mm Fish doet zowiezo weinig op een 450D, het effect is op een crap sensor minimaal. Het opzet stukje waar je het over hebt lijkt een 180graden beeld te geven, je kan het proberen maar verwacht er niet veel spannends van. :)

Hier dus, het lijkt 180 graden.
Afbeeldingslocatie: http://ecx.images-amazon.com/images/I/51bFPv6iOwL._SS400_.jpg

[ Voor 18% gewijzigd door baquelappe op 13-01-2009 23:43 ]

• /\/\|)
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21-11-2025
Kijk ook eens naar de 8mm Peleng Fisheye.