Waar is de '-1 dubbelpost-moderatie?'

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
nieuws: Overklokkers doorbreken grens van 40.000 in 3DMark Vantage
Door Snorro, dinsdag 13 januari 2009 21:31
Door MrDucky, dinsdag 13 januari 2009 21:32
Door Malantur, dinsdag 13 januari 2009 21:33
Door xavierk, dinsdag 13 januari 2009 21:54

nieuws: Analist voorspelt prijsdaling Playstation 3
Door finraziel, dinsdag 13 januari 2009 18:20

nieuws: Western Digital lanceert deze week 2TB-hdd
Door Powrskin, dinsdag 13 januari 2009 16:52

Ik moest wat voorbeeltjes pakken dus deze users val ik niet persoonlijk aan.
Over het algemeen zijn er naar mijn mening 2 soorten dubbelpost:
- Een bijna copy of post die afgezien van de dubbelpost een nog lagere score verdient door ontbreken van info bijvoorbeeld.
- Een dubbelpost met meerwaarde. Op mij komt dit echter over dat zo'n user even net wat slimmer wil overkomen dan de originele post en zo puntjes mee te pakken.

En weer even algemeen en terugkomende op de topictitel:
Het valt mij op dat er sinds het nieuwe frontpage moderatiesysteem de dubbele post niet meer naar -1 gemod worden. Soms post je tegelijk en is het pech hebben, maar een reactie die meer dan 3 minuten later is had zeker voorkomen kunnen worden. (F5 na het lezen van het artikel.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 13:44

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
Als je nu op de postijden klikt krijg je directe links, dat werkt veel handiger. Verder is jouw 3 minuten te kort, wij gaan niet uit van het op f5 drukken, waardoor een minuut of 5 ook nog acceptabel is.
Dus
kunnen prima, terwijl
voldoende andere zaken te vermelden heeft om geen dubbelpost te zijn. Wat overigens ook al geldt voor malantur. Ik vind het dus wel meevallen.

[ Voor 32% gewijzigd door Dirk op 13-01-2009 22:33 ]

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Wat is er zo lastig aan even op F5 drukken voor je reageert? Wie weet heeft de poster waar je op reageert ook een edit doorgevoerd. Zeker handig om even te doen.

Verder meen ik mij van het oude systeem te herinneren dat zelfs reacties van 1 minuut erna direct naar -1 dubbelpost werden gemod, dat beleid is dus omgegooid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
De ongeschreven regel is inderdaad 5 minuten. Elke keer refreshen voordat je post vind ik persoonlijk nogal overdone. Vandaar de (imo) redelijke grens van 5 minuten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 13:44

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
Toen was er een moderatiemogelijkheid 'dubbelpost'. ;) Die werd dus ook onmiddellijk gebruikt als er dingen inderdaad dubbel stonden, blijkbaar ook al zo snel. (Net als de eerste post vaak een fipo kreeg, ongeacht de kwaliteit.) Tegenwoordig is het in ieder geval beleid om pas na een paar minuten een dubbelpost aan te rekenen.

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.