Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[XP] Laptop start niet op, knipperend wit balkje

Pagina: 1
Acties:

• RedPixel
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17:50
Sinds vanochtend start mijn PC niet meer op. Ik had netjes mijn laptop afgesloten en ingepakt, kom even later weer terug en probeer hem weer aan te zetten. Hij komt door de BIOS (die is op mijn laptop erg kort :) ) waarna hij in een zwart scherm beland met een wit knipperend balkje. (Hierin tekst intypen doet niets)
Hij belandt dus nog niet bij het laadscherm van XP (dus géén blauw doorlopend balkje), ook kan ik niet in de veilige modus komen.

Mijn laptop is een redelijk oud beestje, de harde schijf is later door mij geüpgraded en iets van 1 jaar oud, evenals het geheugen. De laptop is een Toshiba SA50-110 met (Legale) Windows XP Pro, met SP3 en alle updates.

Wat ik al geprobeerd heb:
- Al mijn bestanden gebackupped met behulp van een USB Extern HDD-kastje (dat is gelukt). De harde schijf doet het dus nog wel.
- Memtest (geen fouten)
- Booten met Windows XP cd --> R --> fixboot
- Booten met Windows XP cd --> R --> fixmbr (zegt dat hij een nieuwe MBR geschreven heeft)
- Booten met Ubuntu cd --> deze kan hem mounten (dmv mount /dev/sda1 /media/blaat), lezen en schrijven.
- Booten met Ubuntu cd --> ntfsfix
- Booten met Ubuntu cd --> testdisk
- Booten met Windows XP cd --> R --> chkdsk /R (zegt dat hij iets gerepareerd heeft, ik betwijfel het)
- Booten met Windows XP cd --> Enter -> R (repareren van de installatie)

Ik heb een geslipstreamde XP SP3 cd gebruikt, en Ubuntu 8.10.

Vanmiddag deed deze site het niet (door onderhoud), maar wat hier staat ga ik nog even proberen:
http://ubuntuforums.org/archive/index.php/t-881344.html

Alle hulp is welkom! :) (Ik ben trouwens een ervaren Windows gebruiker, redelijk bevlogen met Linux en bovendien student Informatica, dus je hoeft het niet in hele kleine stapjes op te breken)

I see red pixels.

• RedPixel
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17:50
Ik heb uiteindelijk met testdisk mijn partitie stuk gemaakt, en maar besloten Windows opnieuw te installeren.

I see red pixels.