Intel Core i7 4770K + 8x LG 24EB23 | New iPad 16GB WiFi | Xiaomi Mi Mix 2 | Microsoft Surface Pro 3 i5 128GB
Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.
Installeer ook de nieuwste nvidia GeForce drivers meuk: Nvidia Geforce 181.20 whql en probeer nog eens, en kijk ook in je nvidia controlpanel bij 'setup dual monitors'
als je wilt weten waar je moet zoeken, moet je even vertellen welke windows versie je hebt
Windows XP is het, maar daar kan ik gewoon het 2e beeldscherm aanzetten, alleen blijft het beeld zwart. Wel is te zien dat de monitor signaal krijgt, want het blauwe lampje op de monitor knippert als er geen signaal is en blijft branden als ie wel signaal krijgt. En dat laatste is dus ook het geval.Hooglander1 schreef op dinsdag 13 januari 2009 @ 21:18:
Wat zegt je besturingssysteem erover?
Intel Core i7 4770K + 8x LG 24EB23 | New iPad 16GB WiFi | Xiaomi Mi Mix 2 | Microsoft Surface Pro 3 i5 128GB
Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.
Op mijn andere pc met ook twee schermen, maar beide DVI aangesloten laat ie meteen vanaf de post al beeld zien. Zal zo ff nieuwe drivers proberen.Wiethoofd schreef op dinsdag 13 januari 2009 @ 21:20:
Bij het opstarten geeft inderdaad maar 1 scherm beeld, pas na het opstarten wordt je driver geladen en kun je dus kiezen om je bureaublad uit te breiden naar het tweede scherm.
Installeer ook de nieuwste nvidia GeForce drivers meuk: Nvidia Geforce 181.20 whql en probeer nog eens, en kijk ook in je nvidia controlpanel bij 'setup dual monitors'
En wat als je je muis er heen beweegt, en dan dus zorgen dat je hem in het 'rechtsklik op bureaublad -> eigenschappen' op de juiste plaats naast scherm 1 hebt gesleept, anders moet je aan de linkerkant je scherm uit om rechts je scherm in te komen aan de andere kantTubbietje schreef op dinsdag 13 januari 2009 @ 21:22:
Windows XP is het, maar daar kan ik gewoon het 2e beeldscherm aanzetten, alleen blijft het beeld zwart. Wel is te zien dat de monitor signaal krijgt, want het blauwe lampje op de monitor knippert als er geen signaal is en blijft branden als ie wel signaal krijgt. En dat laatste is dus ook het geval.
Uitbreiden heb ik aangezet zonder resultaatHooglander1 schreef op dinsdag 13 januari 2009 @ 21:23:
En als je uitbreiden naar deze monitor aanzet?
[ Voor 4% gewijzigd door Tubbietje op 13-01-2009 21:25 ]
Ik ga met me muis dus ook gewoon het scherm uit, windows ziet hem gewoon als tweede monitor, maar het beeld blijft zwartWiethoofd schreef op dinsdag 13 januari 2009 @ 21:24:
[...]
En wat als je je muis er heen beweegt, en dan dus zorgen dat je hem in het 'rechtsklik op bureaublad -> eigenschappen' op de juiste plaats naast scherm 1 hebt gesleept, anders moet je aan de linkerkant je scherm uit om rechts je scherm in te komen aan de andere kant
Ik heb net de nieuwe drivers ook even geinstalleerd, maar dit mocht ook niet helpen. Je ziet dat de monitor aanspringt als je het beeld cloned of uitbreid. Je ziet zelfs dat de monitor autoadjust, maar het beeld blijft zwart.
[ Voor 16% gewijzigd door Tubbietje op 13-01-2009 21:35 ]
Staat je monitor met naam en type aangegeven in het nvidia control panel?
Kun je daar ook je monitor instellen als kloon of dual view en zo ja, wat zie je?
In windows ziet echt alles eruit alsof het goed werkt. Hij herkent ook netjes 2 samsung syncmasters.Moning2 schreef op dinsdag 13 januari 2009 @ 21:34:
Is je achtergrond toevallig zwart?![]()
Staat je monitor met naam en type aangegeven in het nvidia control panel?
Kun je daar ook je monitor instellen als kloon of dual view en zo ja, wat zie je?
Zelfs de monitor die zwart blijft geeft in het monitor menu aan dat de input 1440x900 is
[ Voor 9% gewijzigd door Tubbietje op 13-01-2009 21:40 ]
Maak eens een screenshot en plak die in een fotobewerkingsprogramma oid en kijk wat de resolutie is, als die 2880*900 is heb je gewoon 2 schermen die als 1 desktop worden gezien.
Ook in de nvidia controlpanel nog eens kijken bij: Set up multiple displays en dan doen 'individual' of iets in die trant moet gewoon werken.
Ik heb geen andere achtergrond en ik krijg gewoon de hoge resolutie als ik een screenshot maak. beeldschermen klonen, aan/uit zetten en uitbreiden bij het nvidia control panel maakt ook niets uit.Wiethoofd schreef op dinsdag 13 januari 2009 @ 21:52:
Dat was niet de vraag, de vraag was of je toevallig een zwarte achtergrond hebt. Stel eens een andere kleur achtergrond in of een afbeelding en kijk hoe beide schermen reageren.
Maak eens een screenshot en plak die in een fotobewerkingsprogramma oid en kijk wat de resolutie is, als die 2880*900 is heb je gewoon 2 schermen die als 1 desktop worden gezien.
Ook in de nvidia controlpanel nog eens kijken bij: Set up multiple displays en dan doen 'individual' of iets in die trant moet gewoon werken.
Het 'set up multiple displays' wil dus niet werken, ook niet met de nieuwste drivers?
Met even googlen kwam ik deze hit tegen: NVIDIA display problem using 6800 met daarbij vermeld:
Je zult dus denk ik naar een iets nieuwere kaart moeten upgraden of een workaround moet vinden voor het niet werken op digitaal signaal met verloopstukje voor je tweede scherm.What is unbelievable is that this same problem has been reported numerously in both the NVIDIA and Vista forums with no aparent fix! I'm prettly certain this is an NVIDIA driver problem (I think) but what is so aggravating is that there seems to be no fix or update from nvidia.