[Windows 7] VMware user account vraagje

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• razoon
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16-09 11:37

razoon

"Keep on keeping on"

Topicstarter
Na veel Googlen niet kunnen vinden.
Ik heb pas VMware 6.5.1 geinstalleerd op mijn windows 7 systeem.
Nu zie ik als ik Windows opstart 2 accounts, 1 van mijzelf en een nieuwe VMware account, die VMware zelf blijkbaar aangemaakt heeft. Ik moet daar trouwens een password opgeven die ik niet weet.
Mijn vraag is eigenlijk hoe ik dat account daar weg kan krijgen zonder VMware te deinstalleren. En weet iemand hoe ik aan dat password kom?
Als ik in Windows 7 Configuratie->accounts kijk, zie ik alleen mijn eigen account. Dus het moet een instelling zijn in VMware die ik niet kan vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Nee die account moet je afblijven, die gebruikt VMware intern! Wat je het beste kan doen is in lusrmgr.msc kijken, daar zie je 'm wel staan. Maar als je het password verandert of de user/groep verwijdert kan je iig sowieso VMware opnieuw installeren.

De nette oplossing is het account uit het welkomstscherm te verbergen, wat waarschijnlijk nog steeds werkt zoals in XP/Vista: [HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Winlogon\SpecialAccounts\UserList] een DWORD-waarde maken met de naam van het account, dus ___vmware____ oid, en waarde 0.

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters