"Nv GTX280" Systeem start niet op.

Pagina: 1
Acties:

• Grenco
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13-05 07:03
Ik heb jullie hulp nodig aangezien ik niet echt met zekerheid kan zeggen wat het probleem veroorzaakt waar ik tegen aanloop.

Ik heb vanmiddag een XFX GTX280 aangeschaft (ter vervanging van mijn 2x XFX 9600GT GPU's)

Mijn idee was om de 1x GTX280 (en later 2 of 3) in te zetten om de grafische taken af te handelen, en 1x 9600GT voor (toekomstig) Physx taken.

Maar voor ik zo ver was kwam ik al problemen tegen:

Wanneer ik alleen de GTX280 in het systeem heb hangen (met 8 pin + 6 pin PCI-E power connectors), dan start de pc helemaal niet op.Voor de BOOT poging brand op mijn moederbord (XFX Nforce 780i Triple SLI) enkel een blauwe led (zoals normaal). Als ik de pc opstart draaien de FANs een kwartslag en komt er een oranje en (heel kort) een groene led bij. Als ik de pc boot zonder videokaart, gebeurd er precies het zelfde.

Dus GTX280 of helemaal geen grafische kaart geven exact de zelfde problemen. Mobo zie de GTX280 dus niet.

Ik dacht als eerste aan voedings problemen. Niet zo zeer aan te weinig vermogen. (Coolermaster 1000Watt PSU) Maar dat ik ergens connectors had los getrokken of niet goed aangesloten op de GPU.

Alles is gecontroleerd een aangedrukt, maar dat hielp niks.

Terug naar mijn 2x 9600GT kaarten. In deze configuratie start de machine weer prima op.

Toen wou ik eens proberen wat als ik naar de 2 oude kaarten ook de GTX280 in het moederbord zou prikken en aansluit op de voeding. In deze configuratie start de pc gewoon op (dus te weinig vermogen om de kaart te voeden lijkt me het probleem niet, want met 3 kaarten start ie netjes door)

Wat wel opvalt is dat er 2 rode leds op de GTX280 branden. (wat na wat google werk volgens mij betekend dat de kaart geen power genoeg krijgt.) Normaal moet het oranje of groen zijn. De handleiding heeft het helemaal niet over deze leds.

In windows vista (32Bit Ultimate) ziet windows helemaal geen nieuwe hardware, ook niet na een bios upgrade.

Ik heb zelf geen 2e pc waarvan ik zeker weet of de PSU krachtig genoeg is (en ze hebben sowieso geen 8 pin PCI-E power connectors).

Als ik op forums mensen tegen kom met de zelfde problemen hebben ze meestal een slechte voeding (te weinig vermogen) of een defecte kaart.

Nou zou ik graag willen weten wat jullie ideeen zijn rondom mijn probleem en of jullie nog suggesties hebben.

Alvast bedankt.
(Sorry als het verhaal warrig is, maar momenteel heb ik meer snot in mijn hoofd dan hersenen. (daar is dan weer niet zo heel veel snot voor nodig....))

UPDATE:
Het is opgelost. 1 pin van de grounds op de PCI-E 8 pin power connectors bleek niet goed aangeknepen. (Met multimeter gecontrolleerd)

Ik heb deze pen opnieuw aangeknepen en nu is het opgelost. Kaart werkt echt perfect.

[ Voor 4% gewijzigd door Grenco op 13-01-2009 21:20 . Reden: Probleem opgelost. ]

Righty-dokey matey-bloke flap old salty sea-dog amigo skipjack jockstrap piano-tuner, let's see you balls this one up!