Energy C-200

Pagina: 1
Acties:

• Mei
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 17-10-2024
Ik ben vandaag langs de audiozaak hier in de stad ( :') ) geweest en de enige speaker die ze hadden en die in mijn budget viel was de Energy C-200. Ik was een beetje sceptisch, omdat ik nog nooit van het merk gehoord had, maar ze klonken erg lekker. Nou heb ik alleen ervaring met een 7 jaar oud 5.1-setje van Creative, maar toch :+

Ik vroeg mij af wat de ervaring met dit type speaker of überhaupt met dit merk was. Kan er via Google en op GoT weinig over vinden. Wat mij opviel was de balans tussen de tonen, zowel hoog als laag was veel aanwezig, alhoewel de bass een tikje lager had gemogen van mij (maar dat kan je met de receiver wel ietsje aanpassen).

Volgens de verkoper hadden ze zeer goede ervaringen met het merk, maar je bent geen goede consument als je verkooppraatjes niet in twijfel trekt, dus vandaar dit topic :+

• Mei
Kick.

Heb al flink gezocht naar reviews. Niet veel kunnen vinden, maar de gene die ik wél kon vinden waren positief en gaven aan dat het goede speakers waren, al helemaal voor het geld.

Verwijderd

Heb een tijdje voor een hifi zaak gewerkt waar we deze energy's verkochten, prima speakers voor het geld! Mocht je later willen uitbreiden naar 5.1 of 7.1 dan kan je ze altijd nog gebruiken als surrounds. Let wel op dat je ze niet strak tegen een muur plaatst, dan gaat de bas overheersen. Maar goed is bij vrijwel elke speaker zo.

• Mei
Verwijderd schreef op vrijdag 16 januari 2009 @ 20:09:
Heb een tijdje voor een hifi zaak gewerkt waar we deze energy's verkochten, prima speakers voor het geld! Mocht je later willen uitbreiden naar 5.1 of 7.1 dan kan je ze altijd nog gebruiken als surrounds. Let wel op dat je ze niet strak tegen een muur plaatst, dan gaat de bas overheersen. Maar goed is bij vrijwel elke speaker zo.
In verband met ruimtegebrek komen ze op ongeveer tien centimeter van de muur aan te staan. Als ik eenmaal op kamers zit hoop ik ze ietsje ruimer neer te kunnen zetten.

Dat viel me trouwens wel op, dat er redelijk wat bas uit die dingen kwam. Ik neem aan dat je hier via de receiver wel wat aan kan doen? (bas gewoon ietsje lager instellen, dunkt me). Ik ga toch binnenkort nog even langs met een CD met wat muziek, dan wilde ik gelijk even proberen of de bas wat beter in te stellen was.

• Mei
Kick.

Heb de speakers zelf nog niet gekocht, aangezien er een reisje USA tussendoor kwam en ik dus nog even door moet sparen alvorens ik genoeg geld voor deze speakers heb. Ben echter nog steeds benieuwd naar meningen :)

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 15:20

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Mei schreef op woensdag 25 februari 2009 @ 23:13:
Kick.

Heb de speakers zelf nog niet gekocht, aangezien er een reisje USA tussendoor kwam en ik dus nog even door moet sparen alvorens ik genoeg geld voor deze speakers heb. Ben echter nog steeds benieuwd naar meningen :)
Een vriend van mij heeft ze en ik moet echt zeggen zeer fijne speakers! Hij heeft ze nu na een jaar eindelijk ingespeeld. Maar met de juiste afstellingen met een XFi aangesloten op de versterker was het geluid verbluffend detailrijk en helder. Had toevallig wat FLAC materiaal aangezet. Maar wat een heerlijk geluid kwam eruit. Mocht ik ooit een kamer krijgen en dus niet genoeg ruimte hebben voor grote speakers zijn deze dingen zeer zeker en goeie optie!

Geen idee of je er wat aan hebt ;) Maar iets is beter dan niets ;)

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

• trueKAMi
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online
Touchdomex schreef op woensdag 25 februari 2009 @ 23:19:
[...]

Een vriend van mij heeft ze en [...]
*Vriend reporting in.

Ik heb deze speakers nu ongeveer 2 jaar. Ik heb ze (netjes volgens de gebruikershandleiding die erbij zat) in laten spelen, en zeker het eerste jaar niet keihard gedraaid. Ik vond ze out-of-the box al lekker klinken, maar zeker na een tijdje spelen kwam alles echt tot zijn recht.

Ik heb zelf niet zo'n grote kamer, dus deze speakers waren ideaal voor mij. Hoog is ontzettend helder en correct, de middentonen zijn erg mooi, en het laag gaat voor speakers van dit formaat erg laag en klinkt tussen netjes droog en vol rond in. (Mooie anekdote; een andere vriend van mij kwam een keer op bezoek, en na het luisteren van wat muziek kroop hij op zijn knieën onder mijn bureau om mijn mooie subwoofer op te gaan zoeken. Hoe verbaasd was hij toen hij erachter kwam dat ik geen sub had en alles dus zo netjes uit de speakers kwam :P )

Ik heb thuis een (erg) oude B&O set, een B&W set van een paar jaar oud en dus deze Energy's, ze zijn allemaal ongeveer van hetzelfde formaat, maar de Energy's winnen met vlag en wimpel als het om pure geluidskwaliteit gaat.

Mijn setup bestaat o.a. uit een X-Fi platinum, dure kaart, maar zeker de aankoop waard. De geluidskwaliteit is echt enorm, en de "crystalyzer" die je aan kan zetten is niet een of ander cheap filter, maar een ontzettend degelijk (en complex) algoritme waarmee je de geluidskwaliteit (zeker van je MP3, maar het werkt overal wel op) hoorbaar ontzettend kan verbeteren. Komt zeker op deze speakers tot zijn recht.
Voor de rest een degelijke SONY versterker van al wat jaartjes out, typenummer weet ik zo niet (ben nu niet thuis).

Hopelijk heb je zo genoeg informatie. Je kan altijd een PM sturen ofzo als je nog een vraag hebt die je graag beantwoord ziet.

"With a hammer like this, every problem looks like a nail!"

Pagina: 1