[SBS 2008] Vertalen Remote Web Workspace Engelstalige server

Pagina: 1
Acties:

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

Topicstarter
(overleden)
Momenteel ben ik bezig met diverse SBS2008 uitrol-projecten. We overwegen voor de Engelse versie van SBS te kiezen, omdat dit in het verleden qua beheer zo z'n voordelen heeft laten zien. Bijvoorbeeld bij foutmeldingen via google...

Echter is de hele opbouw van SBS niet helemaal language-neutraal zoals ik enigzins had verwacht. Mijn gebruikers willen graag een Nederlandstalige RWW gebruiken.

Ik heb al zitten zoeken in alle aspx en andere tekstbestanden in de rootdir van RWW, C:\Program Files\Windows Small Business Server\Bin\WebApp\Remote, echter zie ik daar zo niks. In het register onder HKLM\Software\Microsoft\windows small business server is ook niks meer te vinden, waar je daar met SBS2003 nog wel eea kon vinden.
Op de diverse pagina's welke ik via google vond stond geen bruikbare info.

Heeft iemand misschien al een manier gevonden? Ik ben bang dat ik Visual Studio moet gaan installeren om wat dll's te reverse engineeren om zo een unsupported hobbybob oplossing te creeeren (of natuurlijk Windows in het Nederlands bestellen)...

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• sanfranjake
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

Topicstarter
(overleden)
En maar eens een kickje, ik ben nog niet verder gekomen helaas... Iemand een idee?

Mijn spoorwegfotografie

• tim427
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 03-02 21:18

tim427

Turbulence!

TS-WEB is wel aan te passen. Ik zal eens SBS2k8 voor je installeren om met je mee te kijken..
sanfranjake schreef op dinsdag 13 januari 2009 @ 18:52:
Heeft iemand misschien al een manier gevonden? Ik ben bang dat ik Visual Studio moet gaan installeren om wat dll's te reverse engineeren om zo een unsupported hobbybob oplossing te creeeren (of natuurlijk Windows in het Nederlands bestellen)...
Je kunt ook de desbetreffende dll'tjes van een nederlandse versie afhalen, PM me maar wat je nodig hebt ;)

Of je kunt zelf de NL versie ff als VM draaien en dan zelf de bestandjes vervangen...

[ Voor 75% gewijzigd door tim427 op 16-01-2009 09:49 ]

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
Dutch is niet supported blijkbaar op een engelse versie

http://technet.microsoft.com/en-us/library/cc940966.aspx

A wise man's life is based around fuck you

• sanfranjake
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

Topicstarter
(overleden)
Was ik al bang voor Powershell, dan moet ik het even anders oplossen, mensen maar de rdp proxy laten gebruiken ofzo :P

@ tim427: bedankt voor je optie, maar ik ga toch liever niet voor een hobbybob-oplossing als het om potentieel tientallen nieuwe zakelijke netwerken gaat :)

Mijn spoorwegfotografie

• tim427

tim427

Turbulence!

sanfranjake schreef op vrijdag 16 januari 2009 @ 13:45:
Was ik al bang voor Powershell, dan moet ik het even anders oplossen, mensen maar de rdp proxy laten gebruiken ofzo :P

@ tim427: bedankt voor je optie, maar ik ga toch liever niet voor een hobbybob-oplossing als het om potentieel tientallen nieuwe zakelijke netwerken gaat :)
Jah ok, daar zit wat in. Maar als je eenmaal de juiste bestanden weet dien gepatch moet worden. Dan zou je daar zelf een script voor kunnen schrijven, desnoods met WinRAR een SFX bestand maken..

Volledig automatisch. Incl. backup functie ofzo, moet mogelijk zijn ...

• sanfranjake
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

Topicstarter
(overleden)
Jup, maar op een productieserver waar een man of dertig met een uurtarief van ruim 300 euro op werken kan ik het me niet permitteren om zelf een hack te bedenken. Ik waardeer je input, begrijp me niet verkeerd. Als dit een thuisservertje was zou ik het absoluut doen :)

Mijn spoorwegfotografie

• Zwelgje
tim427 schreef op vrijdag 16 januari 2009 @ 15:39:
[...]

Jah ok, daar zit wat in. Maar als je eenmaal de juiste bestanden weet dien gepatch moet worden. Dan zou je daar zelf een script voor kunnen schrijven, desnoods met WinRAR een SFX bestand maken..

Volledig automatisch. Incl. backup functie ofzo, moet mogelijk zijn ...
heerlijk! en dan net als met sp2 voor XP (en de bekende raid hack) een niet meer bootend systeem er op nahouden bij de eerste de beste servicepack installatie

...nee dank u

• tim427

tim427

Turbulence!

Powershell schreef op vrijdag 16 januari 2009 @ 18:51:
[...]

heerlijk! en dan net als met sp2 voor XP (en de bekende raid hack) een niet meer bootend systeem er op nahouden bij de eerste de beste servicepack installatie

...nee dank u
Daar is die backup voor ;)

Begrijp mij niet verkeerd, ik geef alleen maar opties.. Maar als de licentie nog gekocht moet worden, tsja, doe dan idd NL...

En management tools (engels) op een andere pc ofzo...

[ Voor 5% gewijzigd door tim427 op 16-01-2009 23:13 ]

• sanfranjake
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

Topicstarter
(overleden)
Ben het 100% met Powershell eens, alleen amateurs passen zoiets in een productieomgeving toe. Natuurlijk wil de tweaker ook wat, maar dat is LVT :P

Mijn spoorwegfotografie

• tim427

tim427

Turbulence!

sanfranjake schreef op vrijdag 16 januari 2009 @ 23:46:
Ben het 100% met Powershell eens, alleen amateurs passen zoiets in een productieomgeving toe. Natuurlijk wil de tweaker ook wat, maar dat is LVT :P
En ik ben het 100% met jou eens, en automatisch met Powershell...

Hierbij een quote van mij:
tim427 schreef op vrijdag 16 januari 2009 @ 23:12:
[...]
Maar als de licentie nog gekocht moet worden, tsja, doe dan idd NL...

En management tools (engels) op een andere pc ofzo...
Dan ben je er toch ook? Beheren op een andere machine, wie beheert er nou tegenwoordig nou een server echt fysiek achter de machine zelf.. Na mijn weten komt dat weinig voor...

• Zwelgje
tim427 schreef op zondag 18 januari 2009 @ 03:15:
[...]

En ik ben het 100% met jou eens, en automatisch met Powershell...

Hierbij een quote van mij:

[...]

Dan ben je er toch ook? Beheren op een andere machine, wie beheert er nou tegenwoordig nou een server echt fysiek achter de machine zelf.. Na mijn weten komt dat weinig voor...
in het MKB dus vaak wel :) die hebben niet zo maar even een machine staan waar je remote op kunt inloggen om vervolgens de hele ochtend beheer vanaf te doen. (iemand anders kan dan niet werken!) een 2e server is er ook niet altijd.

• sanfranjake
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

Topicstarter
(overleden)
Powershell schreef op zondag 18 januari 2009 @ 09:56:
[...]

in het MKB dus vaak wel :) die hebben niet zo maar even een machine staan waar je remote op kunt inloggen om vervolgens de hele ochtend beheer vanaf te doen. (iemand anders kan dan niet werken!) een 2e server is er ook niet altijd.
Moet Ps1 wederom high-fiven :D

Komt overigens nog bij dat de SBS managementtools zoals wizards (ja, als je efficient gebruik wil maken van alle functionaliteit in een SBS machine gebruik je die ook als doorgewinterde senior engineer) helemaal niet ondersteund worden op een andere machine.

Maar nu gaan we weer even ontopic verder, ik wil graag een goeie oplossing voor het probleem, niet een discussie over hoe ik 'm'n servers moet beheren, dat heb ik na 10 jaar wel onder de knie.

[ Voor 38% gewijzigd door sanfranjake op 18-01-2009 12:40 ]

Mijn spoorwegfotografie

• LuckY
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Gaat het hier alleen of de link of gaat het echt om de gehele feature ?
De link kan je natuurlijk aanpassen met een redirect , de applicatie moet of goed gedocumenteerd worden of uitgelegd worden.
Als hij in het nederlands al in 2003 aanwezig was , en de interface's lijken of elkaar dan voorzie ik niet echt een probleem.
mensen onthouden de "Vakjes" waar wat in moest

[ Voor 30% gewijzigd door LuckY op 18-01-2009 13:24 ]

• sanfranjake
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

Topicstarter
(overleden)
De RWW ziet er in 2008 heel anders uit dan bij 2003, en de interface is niet vergelijkbaar meer. Veel dynamischer.

Maar inderdaad, ik overweeg een handleiding omdat ik Engels toch voor beheer (en ik weet dat dat niet de belangrijkste reden moet zijn, maar heeft voor de klant natuurlijk ook voordelen) veel efficienter vind.

De RWW bestaat in 2008 gelukkig niet meer uit zo heel veel tekst, dus met een handleiding moeten de users het ook aan de hand van de icoontjes ook wel kunnen zien...
Voorbeeldje trouwens hoe de RWW er nu uitziet:
Afbeeldingslocatie: http://itiumict.net/Jake/rww1_2008.jpg

Ten opzichte van 2003:
Afbeeldingslocatie: http://itiumict.net/Jake/rww2_2003.jpg

Ik denk dat users na een korte inleiding wel "taalblind" kunnen sturen op de icoontjes.. blijft alleen wel tricky met foutmeldingen enzo...

Mijn spoorwegfotografie

• Grolsch
  • Registratie: Maart 2003
  • Nu online
Je vind het blijkbaar belangrijker dat jij engelstalige foutmeldingen krijgt, dan 30 nederlandstalige mensen van 300€ p/u een engeltalige site voor te schotelen :?

Ik ben bang dat het foutmeldingen vertalen wordt als Microsoft geen ondersteunde oplossing biedt :P

[ Voor 9% gewijzigd door Grolsch op 19-01-2009 09:33 ]

PVOUPUT - 13.400WP - Twente

• sanfranjake
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

Topicstarter
(overleden)
Dat is wel een heel erg kort door de bocht redenering van je Grolsch, uiteindelijk is het natuurlijk altijd de gebruiker die aan het langste eind trekt, dacht dat dat wel duidelijk was hierboven :)

Eens een tweaker, altijd een tweaker zullen we maar zeggen :P

Mijn spoorwegfotografie

Pagina: 1