Toon posts:

Snelheids problemen WRT54GL

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb hier in Linksys WRT54gl Router. Met Tomato firmware 1.23. En die donwload niet op volle snelheid. Normaal gesproken moet ik met een maximum 3.5mbps downloaden. En nu gaat dat tot een maximum van 2,0mbps, en bij torrent download kom ik niet verder als 300KByte/se (utorrent). Ik heb Qos en UPnP aan staan. Als ik ik direct op mijn modem aansluit donwload ik wel op volle snelheid, maar op mijn router niet. Wat is het probleem? En wat moet ik doen.

Verwijderd

Topicstarter
iemand?? :?

• allure
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 20:11

allure

Titaan fase 2/3

Heb je de router al eens gereboot?

• Trinsec
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 09-03 09:08

Trinsec

Huffi-Muffi-Guffi

QoS even uitzetten en bekijken of 'ie dan wel snel gaat? Heb ergens gelezen dat de QoS een beetje buggy zou zijn ofzo.

when the Darkness fell upon us
when the Evil Ones came!
Creatures from the darkest pits of hell they were.
Trinsec's Journal

Verwijderd

Topicstarter
Ja, heb Qos al uitgezet helpt wel, alleen als ik online ga gamen zonder Qos aan wordt ik de hele tijd gedisconnect.

• allure
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 20:11

allure

Titaan fase 2/3

is er tijdens het gamen nog ergens iemand veel aan het downloaden? Torrents/nieuwsgroepen?

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Haal je wel je 3,5 Mbit als je via Speedtest (bijv.) iets download? P2P programma's zijn nou niet echt een methode om iets goed te meten, vooral niet met die hoeveelheid connecties waardoor menig router over zn nek gaat ;)

• Trinsec

Trinsec

Huffi-Muffi-Guffi

De WRT54GL met Tomato gaat niet echt over zijn nek bij P2P. Heb het zelf namelijk ook. ;)

Maar zit de TS dus te gamen terwijl dezelfde computer ook zit te torrenten? En wordt de TS ook steeds gedisconnect, ook als 'ie rechtstreeks op de modem aangesloten zit?

Iets meer info is wel welkom, en iets meer variabelen uitsluiten ook door zoveel mogelijk dingen uit te proberen.

when the Evil Ones came!
Trinsec's Journal

Verwijderd

Topicstarter
Trinsec schreef op woensdag 14 januari 2009 @ 22:17:
De WRT54GL met Tomato gaat niet echt over zijn nek bij P2P. Heb het zelf namelijk ook. ;)

Maar zit de TS dus te gamen terwijl dezelfde computer ook zit te torrenten? En wordt de TS ook steeds gedisconnect, ook als 'ie rechtstreeks op de modem aangesloten zit?

Iets meer info is wel welkom, en iets meer variabelen uitsluiten ook door zoveel mogelijk dingen uit te proberen.
Ja ik zit ook te gamen en te torrenten.

En torrent gebruik is opgelost heb poort goed geforward dus dat probleem is opgelost.

- Met modem aleen kan ik gwn rustig gamen en torrenten tegelijk.
- Met modem aleen geen disconecties.
- Als ik zit te gamen en p2pen heb ik ongeveer 300 tot 400 connectie (geeft router aan).

De snelheid is niet zoon groot probleem aleen af en toe gedisconect worden is zwaar irritant.

• Trinsec

Trinsec

Huffi-Muffi-Guffi

Welke windows gebruik je? Kijk eens in je system log, zie je fouten staan?

when the Evil Ones came!
Trinsec's Journal

Pagina: 1