Stereo of surround receiver?

Pagina: 1
Acties:

• Pepppie
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
Ik heb een stel Dali Suite 2.5 speakers, welke op dit moment aan een oude NAD versterker hangen (vrij brak exemplaar). Deze wil ik vervangen door een nieuwe receiver en twijfel tussen de Harman Kardon AVR255 (surround) en de Harman Kardon HK3490 (stereo).

Wat ik vrij zeker weet is dat ik geen extra speakers ga kopen. Voordeel van de AVR255 is dat hij HDMI in- en uitgangen heeft, waardoor ik mijn PS3 en DVD speler kan doorlussen en alles te regelen is via de receiver. De surround-uitgangen zullen echter ongebruikt blijven.

Is het, qua audio-kwaliteit, beter om een stereo receiver (de HK3490) te kopen, aangezien ik toch geen surround speakers ga gebruiken of is de AVR255 ook in stereo aantrekkelijk t.o.v. de HK3490?

• Ray
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 24-11-2025

Ray

hier zijn al diverse topics over. basicline is simpel. voor hetzelfde geld heb je meer stereoversterker dan surround. gebruik de search even en je kunt een boel info vinden

• mac1987
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 09-02 11:56
De AVR-255 is best aardig in stereo, maar de HK3490 is op dit punt meer te vergelijken met een AVR-645 of hoger. Dat is ook logisch, hij mist minimaal 5 digitaal/analoog omzetters (of 7 als de HK3490 geen digitale ingang heeft), 5 versterker kanalen, 3/4 van de inputs, een DSP processor, licentiekosten voor de decoders, enz.
Al dat geld kan dan in de opbouw voor de stereokanalen gestoken worden.

• Pepppie
  • Niet online
mac1987 schreef op dinsdag 13 januari 2009 @ 20:55:
De AVR-255 is best aardig in stereo, maar de HK3490 is op dit punt meer te vergelijken met een AVR-645 of hoger. Dat is ook logisch, hij mist minimaal 5 digitaal/analoog omzetters (of 7 als de HK3490 geen digitale ingang heeft), 5 versterker kanalen, 3/4 van de inputs, een DSP processor, licentiekosten voor de decoders, enz.
Al dat geld kan dan in de opbouw voor de stereokanalen gestoken worden.
Oke, dus het zou een dom besluit zijn om (gezien het feit dat ik toch niet ga overstappen op surround) een surround versterker te kopen? Dan wordt het overduidelijk de HK3490!

• mac1987
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 09-02 11:56
Ik denk dat je daar uiteindelijk inderdaad het gelukkigst mee zal worden :).
Plus het feit dat de HK3490 een erg mooie versterker is die mooi samen schijnt te gaan met de meeste Dali speakers.

• Pepppie
  • Niet online
mac1987 schreef op woensdag 14 januari 2009 @ 14:32:
Ik denk dat je daar uiteindelijk inderdaad het gelukkigst mee zal worden :).
Plus het feit dat de HK3490 een erg mooie versterker is die mooi samen schijnt te gaan met de meeste Dali speakers.
Duidelijk dan :) thanx!
Pagina: 1