Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Probleem met Vodafone, wat zijn mijn mogelijkheden?

Pagina: 1
Acties:

• maart1985
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 27-09 12:59
Beste mensen,
Ik zit hier met een probleem, misschien kan een van jullie helpen! Of misschien heeft iemand hier enigszins een vergelijkbare situatie meegemaakt, en heeft een advies voor mij hoe nu te handelen.

Komt ie:
Ik ben al ongeveer 5 jaar klant bij Vodafone. Ik verleng ieder jaar mijn abonnement met één jaar, doormiddel van een Sim-Only abonnement. Dit doe ik altijd rond de zomermaanden. Mijn abonnement loop deze keer tot 13 Juli om precies te zijn.

Nu zat ik een paar maanden geleden te overwegen om de iPhone aan te schaffen (Lees: Los toestel kopen via Marktplaats, zonder simlock), en deze te gebruiken in combinatie met Vodafone SuperSimOnly. Een heel erg voordelig Sim-Only abonnement met 3G mogelijkheden.

Aangezien ik op dit moment een Vodafone Scherp abonnement heb, wilde ik mijn abonnement dus verlengen bij Vodafone, alleen dan overstappen van Vodafone Scherp, naar Vodafone SuperSimOnly met 3G.
Ik heb hiervoor vervolgens (medio December) contact opgenomen met de Sales-lijn van Vodafone, en gevraagd wanneer ik mijn abonnement kon verlengen in combinatie met het SuperSim Abonnement. Er werd toen toegezegd dat ik 6 maanden van te voren (dus op 13 januari) mijn abonnement kon overzetten naar een SuperSimOnly, maar dat de SuperSimOnly alleen af te sluiten was in de (fysieke)winkels (dit aangezien de IMEI-code van de iPhone moet worden geregistreerd). Vervolgens ben ik voor de zekerheid (ook medio December), naar een fysieke Vodafone winkel gegaan, om het bovenstaande verhaal te verifiëren. In de Vodafone winkel te Haarlem werd er toegezegd dat ik 6 maanden van te voren mijn abonnement kon verlengen (ook een SuperSimOnly!!!), en dat ik dus op 13 januari terug kon komen met de iPhone en dan zou alles geregeld worden.

Afain, medio December een iPhone zonder sim-lock gekocht, en vervolgens vandaag naar de Vodafone winkel in Haarlem geweest om het abonnement over te laten zetten.
Kom ik daar binnen en wordt alles in de computer ingevoerd. Na een half uur stuntelen komen ze vervolgens doodleuk met de mededeling dat ik op dit moment het desbetreffende abonnement nog niet kan afsluiten, aangezien je in een fysieke Vodafone winkel het abonnement pas 3 maanden van te voren kan verlengen (13 april), in plaats van de eerder genoemde 6 maanden. Volgens hen, kon je een abonnement wél 6 maanden van te voren verlengen als je het telefonisch of online deed. Het enige punt is, dat je Vodafone SuperSimOnly enkel en alleen in een fysieke winkel kan afsluiten.

Ik heb nu dus een iPhone zonder simlock, maar ik kan op dit moment mijn abonnement niet verlengen zodat ik gebruik kan maken van onbeperkt 3G. Terwijl mij dit dus meerdere malen wél is toegezegd (zowel telefonisch als in de winkel). Nu stuurt de winkel me door naar de Sales-lijn (want daar kan ik 6 maanden van te voren verlengen), de Sales-lijn stuurt me weer door naar de winkel (want daar kan ik alleen dit abonnement afsluiten). Kortom, van het kastje naar de muur.

Iemand ervaring hiermee? Er is dus meerdere malen onterecht iets aan mij toegezegd, kan ik alsnog op een bepaalde manier zorgen dat ik het abonnement alsnog eerder krijg? Of moet ik die komende 3 maanden het zonder 3G gaan uitzingen?

Hopelijk kan iemand mij hiermee helpen :)
:W

Maart

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Euh, je kunt natuurlijk ook gewoon de Zorgeloos Mobiel Internet BloX aanzetten en dan heb je hetzelfde als de supersimonly, alleen tegen een wat hogere prijs.

* CyBeR heeft een normale Vodafone SIM-Only (geen simonly scherp dus) + internet met iPhone.

[ Voor 34% gewijzigd door CyBeR op 13-01-2009 17:44 ]

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• maart1985
CyBeR schreef op dinsdag 13 januari 2009 @ 17:43:
Euh, je kunt natuurlijk ook gewoon de Zorgeloos Mobiel Internet BloX aanzetten en dan heb je hetzelfde als de supersimonly, alleen tegen een wat hogere prijs.
Nope, gaat helaas niet lukken. Ik heb namelijk een Vodafone Scherp abonnement. Heeft hele andere abonnements voorwaarden en er kan derhalve dan ook geen gebruik worden gemaakt van de Mobiele Internet BloX.

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Tsja, dan moet je kiezen:

• Stap telefonisch of via internet over op een normaal SIM-Only abo waar je wel BloX op aan kunt sluiten, dat kan dus schijnbaar nu al (6 maanden vantevoren)
• Wacht drie maanden om een SuperSimOnly abo aan te sluiten, wat dus ook een Scherp abo is met dezelfde limitaties alleen dan met mobiel internet erbij en een minimale contractsduur van 2 jaar.

• d0s
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 12-11 22:54

d0s

sssst

Het klopt inderdaad dat je online of telefonisch 6 maanden van tevoren kunt verlengen, en in de winkel maar 3 maanden.

Als je direct wil gaan bellen idd gebruik maken van het normale sim-only abo met vodafone blox

• maart1985
Hmmm, thnx voor jullie reacties!

Ik denk dat ik even contact opneem met de Sales-lijn, en ga vragen of ik mijn abonnement kan overzetten naar een regulier Vodafone abonnement inclusief 2 x BLOX (Zorgeloos Internet en SMS verdubbelaar).
En of ik dan vervolgens mijn abonnement na 3 maanden kan overzetten naar een SuperSimOnly. Dan betaal ik in principe maar 3 maanden iets te veel, maar kan ik wel gebruik maken van 3G etc.

Hopelijk kan dit!

Verwijderd

Als ik jou was, zou ik me de moeite besparen.
Ik heb ooit ook eens een akkefietje met Vodafone gehad en het is een stugge, non-communicatieve organisatie, waar je maaaaaanden kunt wachten tot er zaken afgehandeld worden. Waarschijnlijk kun je nog wel wat terugivnden in de search. (Ik ben dus ook geen Vodafone-klant meer.) Helaas zijn er wel meer van dat soort bedrijven, Vodafone is echt niet de enige. Ik zou het die 3 maanden inderdaad dus gewoon zonder 3G doen.

Je kunt het natuurlijk gewoon (telefonisch) proberen. Wie weet heb je mazzel en tref je iemand die je kan helpen, maar ik wil je geen valse hoop geven. Brieven schrijven is, gezien jij het snel geregeld wil hebben, niet handig, want het kan even duren voor je een eerste reactie krijgt. En dan ben je er, waarschijnlijk, nog lang niet.

• maart1985
CyBeR schreef op dinsdag 13 januari 2009 @ 17:51:
Tsja, dan moet je kiezen:

• Stap telefonisch of via internet over op een normaal SIM-Only abo waar je wel BloX op aan kunt sluiten, dat kan dus schijnbaar nu al (6 maanden vantevoren)
• Wacht drie maanden om een SuperSimOnly abo aan te sluiten, wat dus ook een Scherp abo is met dezelfde limitaties alleen dan met mobiel internet erbij en een minimale contractsduur van 2 jaar.
SuperSimOnly is toch een regulier SimOnly abonnement (en geen Scherp)? Met aanvullende BLOX, maar dan met een aantrekkelijke korting?

[ Voor 8% gewijzigd door maart1985 op 13-01-2009 18:22 ]

• maart1985
Verwijderd schreef op dinsdag 13 januari 2009 @ 18:21:
Als ik jou was, zou ik me de moeite besparen.
Ik heb ooit ook eens een akkefietje met Vodafone gehad en het is een stugge, non-communicatieve organisatie, waar je maaaaaanden kunt wachten tot er zaken afgehandeld worden. Waarschijnlijk kun je nog wel wat terugivnden in de search. (Ik ben dus ook geen Vodafone-klant meer.) Helaas zijn er wel meer van dat soort bedrijven, Vodafone is echt niet de enige. Ik zou het die 3 maanden inderdaad dus gewoon zonder 3G doen.

Je kunt het natuurlijk gewoon (telefonisch) proberen. Wie weet heb je mazzel en tref je iemand die je kan helpen, maar ik wil je geen valse hoop geven. Brieven schrijven is, gezien jij het snel geregeld wil hebben, niet handig, want het kan even duren voor je een eerste reactie krijgt. En dan ben je er, waarschijnlijk, nog lang niet.
Thnx voor de reply.

Tsja, denk dat ik alsnog dan maar een paar maanden wacht inderdaad. Ik kan het niet uitstaan dat ik meerdere malen verkeerd ben voorgelicht, en als ik vervolgens mijn iPhone heb aangeschaft ik er pas achter moet komen dat het allemaal niet zo werkt :(

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

maart1985 schreef op dinsdag 13 januari 2009 @ 18:22:
[...]

SuperSimOnly is toch een regulier SimOnly abonnement (en geen Scherp)? Met aanvullende BLOX, maar dan met een aantrekkelijke korting?
Neen, zover ik het begrijp is de SuperSimOnly een Vodafone Scherp abo, maar dan met internet er bij inbegrepen. Voor al het andere is het gelijk aan een Scherp abo.

Dat was iig voor mij een van de twee redenen om geen SuperSimOnly te nemen. De andere (die écht niet overkombaar is) is de minimale contractsduur van twee jaar. Ik vind eigenlijk één jaar al te lang namelijk, maar daar ontkom je niet echt aan :/

[ Voor 22% gewijzigd door CyBeR op 13-01-2009 18:45 ]

Verwijderd

Moet je geen contractverlenging aanvragen maar een contractswijziging en die per direct laten ingaan. Dat kan namelijk 6 maanden voor afloop van je abo. En dat kan de winkel ook prima voor je inregelen.
Pagina: 1