Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

compleet dode accu

Pagina: 1
Acties:

• jvvv
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 04-11 05:50
Ik wilde daarnet even uit luiheid mijn Fiesta (mk3.5) nemen voor even 500m verderop een fles cola te halen en je raadt het al: niets. Maar dan ook echt niets. Het klokje was uit, uit de koplampen kwam er niets, zelfs de binnenverlichting wilde niet. Op het eerste zicht had ik niets aangelaten kwa verbruikers. Ze ligt al vier dagen stil. Tijdens die vier dagen heeft het wel twee dagen hard gevroren (nu ontdooit). Ik had geen voltmeter bij de hand en heb dus even met een stuk speakerkabel de accu kortgesloten: geen vonk.

De laatste keer dat ik ermee heb gereden (2x 3km) startte ze perfect zonder enig probleem bij een kleine -10°C. Ik heb nu geen tijd om ze met startkabels te starten (morgen iemand hier in de buurt zoeken die kabels heeft).

Wat kan hier de oorzaak van zijn?

Verwijderd

Contact los. Of gewoon accu overleden.

• jvvv
Een accu geeft het toch niet ineens op?

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Sluiting?

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

• jvvv
Nog iets waar ik nu net aan denk. De auto heeft is nu pas ontdooid. Zou het kunnen dat er bij het ontdooien ergens water is geraakt waardoor er ergens kortsluiting is ontstaan ofzo?

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23:39

DukeBox

loves wheat smoothies

^ is zeker een optie, maar hoe dan ook zijn temp van <10 niet goed voor accus.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Verwijderd

Proberen met startkabels of een andere batterijen. Als dat niets geeft moet je op zoek naar een kortsluiting.

• Resistor
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

jvvv schreef op dinsdag 13 januari 2009 @ 17:17:
Een accu geeft het toch niet ineens op?
Kan best hoor ;)

Ik heb het ook eens gehad: starten met starthulp omdat ik dacht iets aan te hebben staan (was niet waar), 40km rijden (lijkt mij wel genoeg), wil een uur later weer wegrijden: niets.

What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?

• Ikke!
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-09 10:05

Ikke!

aka Netfinity

Brandde er ook geen lampje van je interieurverlichting oid? Of onder je motorkap of in de kofferbak? Kun je nu niet meer zien natuurlijk, maar kan dat een deur niet helemaal dicht zat (of dat het schakelaartje net niet in werd gedrukt).
Was bij mij ook de oorzaak, dus eerst accu opladen met druppellader oid.

Klik mee voor GoT!........

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Nu online

remco_k

een cassettebandje was genoeg

Ik ben geen accu expert, maar wat ik ervan weet; accu's kunnen gewoon kapot vriezen. Met als gevolg: 0V op de klemmen.

Verder, als b.v. de verlichting of iets anders aan is blijven staan, dan heeft dat de accu gewoon volledig leeg getrokken.

Als laatste: Water/vocht veroorzaakt geen kortsluiting. Hoogstens wat geleiding tussen 2 verschillende polariteiten, verder niets spannends.
Dat zou dan weer wel kunnen leiden dat iets inschakeld wat normaal niet in is geschakeld en daardoor de accu leeg is getrokken.

Hoe dan ook; zonder een reanimatie poging van de accu (dwz: start kabels, even erop laten, dan starten en een aantal km rijden), weet je niet of je accu nou stuk is of gewoon leeg.

Alles kan stuk.

• Chevy454
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
DukeBox schreef op dinsdag 13 januari 2009 @ 17:30:
^ is zeker een optie, maar hoe dan ook zijn temp van <10 niet goed voor accus.
Tot -30C gaan een beetje accu. Het is namelijk redelijk funest als de batterij spanning eraf gaat. De TS is, zoals hij zelf al aangaf, lui. De batterij is de laatste dagen zwaar op de proef gesteld zonder bij geladen te worden. You do the math :)

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

Verwijderd

jvvv schreef op dinsdag 13 januari 2009 @ 17:14:
IC. Ik heb nu geen tijd om ze met startkabels te starten (morgen iemand hier in de buurt zoeken die kabels heeft).
Een auto met een dode accu is NIET te starten met startkabels......

• jvvv
Verwijderd schreef op dinsdag 13 januari 2009 @ 23:46:
[...]

Wat is de manier dan? Kan ik de accu niet laden me de andere auto?

Verwijderd

Als de accu echt dood is dan kun je hem niet meer laden.

• Nobby
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21-11 11:50

Nobby

Nuts!

Wanneer de accu dood is betekend dat ie echt stuk is. Wat je kunt proberen is een andere accu. Had ik laatst ook en bleek het lampje in de achterklep aan te blijven doordat die niet goed sloot. Kon bij dezelfde shop waar ik de vervangende accu had gekocht de accu (en dynamo) testen.

Het is trouwens makkelijk te meten met een multimeter of ie dood is of ontladen. Dood is 0 volt, ontladen geeft wel een voltage.

From all the things I have lost, I miss my mind the most - Ozzy
Uitvindingen zijn niets anders dan betere middelen naar een slechter doel - Berry van Aerle
Het uitzetten van je pc is als het dooddrukken van een muis, dat doe je niet zo makkelijk.

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23:46
[...]

Laatst nog wel gedaan. Als de accu nog goed is eerst even laten draaien voordat je de boel gaat starten. Starten via alleen een set startkabels is geen goed idee, vooral als je van die goedkope kabels hebt die loeiheet worden bij het starten.

In mijn geval ging het om een accu van nog geen halfjaar oud. Bij een oude accu van een aantal jaren oud hoef je dit niet eens te proberen, haal dan meteen maar een andere.

Twee weken terug zou mijn vader ook even de boodschappenauto van mijn moeder uit de garage rijden... kansloos. Als je de sleutel op contact zette ging het olielampje even aan en dimde daarna langzaam. Starten kon je vergeten. Auto uit de garage geduwd, andere auto erbij, startkabels aangesloten en 5 minuten laten draaien, vervolgens starten en lopen met kabels nog aangesloten (ik gaf overigens tijdens die 5 minuten en tijdens het starten wel gas bij om toeren te houden en de dynamo meer stroom te laten genereren).

We hebben de auto naar een garage gereden. Leenaccu gekregen en de lege accu is daar een aantal uren aan de lader geweest waarna ie getest is: accu OK. Auto is gecontroleerd op problemen met de dynamo, maar ook dat was goed.
Met de boodschappenauto wordt maar een paar keer per week gereden, en dan ook korte stukjes. Soms, zoals 2 weken terug, staat het ding gewoon een dikke week stil. Met de vorst is die accu langzaam leeggelopen en heeft dat ding een opdonder gehad.

[ Voor 5% gewijzigd door _JGC_ op 14-01-2009 11:27 . Reden: opmerking over leeftijd toegevoegd ]

• jvvv
_JGC_ schreef op woensdag 14 januari 2009 @ 10:25:
[...]

Laatst nog wel gedaan. Als de accu nog goed is eerst even laten draaien voordat je de boel gaat starten. Starten via alleen een set startkabels is geen goed idee, vooral als je van die goedkope kabels hebt die loeiheet worden bij het starten.

In mijn geval ging het om een accu van nog geen halfjaar oud. Bij een oude accu van een aantal jaren oud hoef je dit niet eens te proberen, haal dan meteen maar een andere.

Twee weken terug zou mijn vader ook even de boodschappenauto van mijn moeder uit de garage rijden... kansloos. Als je de sleutel op contact zette ging het olielampje even aan en dimde daarna langzaam. Starten kon je vergeten. Auto uit de garage geduwd, andere auto erbij, startkabels aangesloten en 5 minuten laten draaien, vervolgens starten en lopen met kabels nog aangesloten (ik gaf overigens tijdens die 5 minuten en tijdens het starten wel gas bij om toeren te houden en de dynamo meer stroom te laten genereren).

We hebben de auto naar een garage gereden. Leenaccu gekregen en de lege accu is daar een aantal uren aan de lader geweest waarna ie getest is: accu OK. Auto is gecontroleerd op problemen met de dynamo, maar ook dat was goed.
Met de boodschappenauto wordt maar een paar keer per week gereden, en dan ook korte stukjes. Soms, zoals 2 weken terug, staat het ding gewoon een dikke week stil. Met de vorst is die accu langzaam leeggelopen en heeft dat ding een opdonder gehad.
Heb mijn auto terug. Ik heb momenteel niet zoveel tijd en heb dus mijn lokale garagist(vriendelijke kerel die niet zo goed is in prijzen berekenen: soms duur, soms goedkoop) gebeld. Batterij was dood, er zit nu een 'nieuwe' in. Uit voorzorg ga ik me nu toch eens startkabels aanschaffen.

• TMDevil
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22-10 22:06

TMDevil

Blaat

[...]
Tenzij je dode accu interne kortsluiting heeft, kan je gewoon je auto starten dmv startkabels. Je dynamo zorgt vervolgens voor de stroom voor je bobine, motormanagement etc, zodat je auto gewoon blijft lopen zodra de startkabels er afgehaald zijn (je moet dan alleen niet de motor uitzetten).

n54 power!

Pagina: 1