Ik zou graag de potmeter van mijn Rotel RX-403 willen vervangen, omdat ik denk dat dat het probleem is van het niet goed functioneren van het rechterkanaal. Af en toe als je er een tikje op geeft dan werkt het weer half, dan weer niet, etc. Het enige wat ik echter weet, is dat hij 3 pootjes aan de onderkant heeft (gesoldeerd op bord) en ééntje aan de bovenkant (gaat zwart draadje naar bord). Op de zijkant staat 250KW.
Hij lijkt erg op die van Wikipedia...
Hoe kom ik erachter wat voor potmeter dit is? Op google kom ik niet ver; ik krijg alleen maar hits met kilowatt of gewoon potmeters maar ik weet niet welke weerstand ik nodig heb....
edit: bij nader inzien, staat de W wat verder weg van de K, dus is het neem ik aan 250K....
Maar goed, het is de Balance-knop, moet ik dan een linaire of een logaritmische hebben? Ik neem aan linair?
hmm, dom om dan zo'n topic te openen
goed, ik heb een aantal gevonden op het internet, maar de huidge potmeter heeft een soort nulpunt omdat het een balance-potmeter is. Hebben deze ook een speciale naam?
Hij lijkt erg op die van Wikipedia...
Hoe kom ik erachter wat voor potmeter dit is? Op google kom ik niet ver; ik krijg alleen maar hits met kilowatt of gewoon potmeters maar ik weet niet welke weerstand ik nodig heb....
edit: bij nader inzien, staat de W wat verder weg van de K, dus is het neem ik aan 250K....
Maar goed, het is de Balance-knop, moet ik dan een linaire of een logaritmische hebben? Ik neem aan linair?
hmm, dom om dan zo'n topic te openen
goed, ik heb een aantal gevonden op het internet, maar de huidge potmeter heeft een soort nulpunt omdat het een balance-potmeter is. Hebben deze ook een speciale naam?
[ Voor 22% gewijzigd door maarud op 13-01-2009 17:32 ]