Hee tweakers,
Ik heb sinds een paar dagen een Windows Server 2008 draaien.
De niet R2 versie.
Ik heb daar een inkomende VPN verbinding aangemaakt, ik heb rechten gegeven aan wie mag inbellen enzovoorts
Gaat allemaal super.
Nu heb ik als client een Windows 7 pc.
Hier maak ik een inbel-verbinding via adsl naar de vpn op de server op een andere locatie.
De range bij de client ligt op 192.168.2.*
En bij de server op 192.168.1.*
Verschillend dus.
Ik bel in bij de VPN, voer gebruikersnaam & wachtwoord in, en hij logt in.
Ik krijg een IP van de DHCP van de server, geen enkel probleem
Daarna kan ik via \\192.168.1.11 de server probleemloos benaderen.
Het enige probleem is, is dat al het internet verkeer op de Client wordt omgeleid naar de VPN
Het downloaden gaat dus aanzienlijk langzamer, en als ik ga naar www.myip.nl zie ik inderdaad het buitenip van de server.
Maar hoe maak ik het zo dat het internetverkeer op de Client gewoon via z'n eigen ADSL gaat, maar dat ik via de VPN wel de server kan blijven benaderen?
Google levert geen handige tips & trics op, en na uren speuren naar opties in Windows 7 & Server 2008 heb ik dan maar de hoop opgegeven, en hoop ik dat jullie mij kunnen helpen
Ik heb sinds een paar dagen een Windows Server 2008 draaien.
De niet R2 versie.
Ik heb daar een inkomende VPN verbinding aangemaakt, ik heb rechten gegeven aan wie mag inbellen enzovoorts
Gaat allemaal super.
Nu heb ik als client een Windows 7 pc.
Hier maak ik een inbel-verbinding via adsl naar de vpn op de server op een andere locatie.
De range bij de client ligt op 192.168.2.*
En bij de server op 192.168.1.*
Verschillend dus.
Ik bel in bij de VPN, voer gebruikersnaam & wachtwoord in, en hij logt in.
Ik krijg een IP van de DHCP van de server, geen enkel probleem
Daarna kan ik via \\192.168.1.11 de server probleemloos benaderen.
Het enige probleem is, is dat al het internet verkeer op de Client wordt omgeleid naar de VPN

Het downloaden gaat dus aanzienlijk langzamer, en als ik ga naar www.myip.nl zie ik inderdaad het buitenip van de server.
Maar hoe maak ik het zo dat het internetverkeer op de Client gewoon via z'n eigen ADSL gaat, maar dat ik via de VPN wel de server kan blijven benaderen?

Google levert geen handige tips & trics op, en na uren speuren naar opties in Windows 7 & Server 2008 heb ik dan maar de hoop opgegeven, en hoop ik dat jullie mij kunnen helpen
Owner of DBIT Consultancy