Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Zoektocht naar router, wireless met LAN-2-LAN VPN optie

Pagina: 1
Acties:

• Vullisbak
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 29-11 15:58
Ik ben op zoek naar een vervangende router voor mijn helaas onlangs overleden Vigor2900VG.
Hoewel ik qua prestaties en betrouwbaarheid niet veel te klagen heb over Vigor, is het niet een van de goedkoopste fabrikanten (kwaliteit kost geld, ik weet het). Daarnaast vind ik het uiterlijk van modellen als een Belkin N1 Vision, met een hoog gadget-gehalte, vele malen aantrekkelijker.
Daarom zoek ik naar alternatieven.

Een vereiste is dat het apparaat in staat moet zijn een VPN verbinding (LAN-2-LAN genoemd in de Vigor interface) op te zetten naar een andere router (op dit moment ook een 2900VG). De tunnel moet door het apparaat opgezet worden, aangezien ik 2 netwerkdisks zonder VPN optie als backup laat synchroniseren. 802.11n is nice to have, maar g voldoet op zich ook.
Ik heb al diverse merken en types bekeken, maar kan eigenlijk nergens een model vinden met LAN-2-LAN VPN.

Of ik kijk er overheen, of ik zoek naar het verkeerde, of er is geen alternatief....
Wie kan/wil mij op weg helpen of adviseren?

• AlexanderB
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 25-11 16:54

AlexanderB

7800 rpm

euh.. dr zijn heel veel routers die dit kunnen, het belangrijkste is dat je ff uitvist welk protocol die vigor's gebruiken, want lan-2-lan is n hele algemene term

• Vullisbak
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 29-11 15:58
Ok, blijkbaar zoek ik dan niet goed... ik vind alleen maar routers die van buitenaf inbellen door een enkele 'werknemer' ondersteunen (zeer beperkt subnet) en, voor zover ik uit de specs kon opmaken, niet de netwerken volledig routeerden.

Een Vigor2900 ondersteund VPN inbellen met PPTP, IKE/IPSec en L2TP.