Toon posts:

WIN2003 ESX IIS Probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey iedereen,

Wij hebben sinds gisteren een extra core toegewezen aan onze webserver, vermits de performantie nogal laag lag. Sinds die extra core is toegewezen zijn er veel meer problemen op komen dagen. Problemen zijn vooral dat de webtoepassingen niet meer toegankelijk zijn en errors geven die er voorheen nooit waren. Het application pool resource gebruik lijkt ook hoger te liggen, CPU gebruik spiked soms naar 100% en iedere W3WP.exe neemt minstens 50 mb per proces op(deze loopt via system service).
Het is op zn minst gezegd vreemd dat de performantie nog lager ligt dan tevoren, en er zijn geen veranderingen aangebracht aan onze webtoepassingen voorheen.
Iemand een idee?

mvg,

Jasper

• Sundead
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 27-04-2024
In een thread op Experts-Exchange is iemand met een soortgelijk probleem.

Hier heeft men ook veel moeite met meerdere virtuele CPU's bij een IIS apparaat.

Hier staat een illustratie van de ESX omgeving en gebruikspercentages van de diverse virtuele machines.
De machine die in het plaatje problemen geeft is de Test02 computer.

Grootste oorzaak hiervan schijnt te liggen aan het hoge percentage READY (%RDY in de illustratie) tijd van de Test02 computer.

De post die als "Accepted solution" staat vermeld is:
"Your VM called Test02 seems to have some performance problems as it has 14.88% READY time. This means that almost 15% of the time that it wants cpu time, it doesn't get to run. Try monitoring if this was just a peak or if it's something you see on a regular basis."
Kort door de bocht: kijk of de READY time ook bij jou zo hoog is, en duik verder in ESX om te kijken wat hieraan verbeterd kan worden.
Verder zit ik er ook niet (meer) al te diep in, maar dit is wat ik even wist te vinden via google
Succes! :)

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Watvoor applicaties draaien er precies allemaal binnen je virtuele webserver? En heb je die al helemaal uptodate? Net als Windows?

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Verwijderd

Topicstarter
Sundead schreef op dinsdag 13 januari 2009 @ 16:02:
In een thread op Experts-Exchange is iemand met een soortgelijk probleem.

Hier heeft men ook veel moeite met meerdere virtuele CPU's bij een IIS apparaat.

Hier staat een illustratie van de ESX omgeving en gebruikspercentages van de diverse virtuele machines.
De machine die in het plaatje problemen geeft is de Test02 computer.

Grootste oorzaak hiervan schijnt te liggen aan het hoge percentage READY (%RDY in de illustratie) tijd van de Test02 computer.

De post die als "Accepted solution" staat vermeld is:
[...]

Kort door de bocht: kijk of de READY time ook bij jou zo hoog is, en duik verder in ESX om te kijken wat hieraan verbeterd kan worden.
Verder zit ik er ook niet (meer) al te diep in, maar dit is wat ik even wist te vinden via google
Succes! :)
Bedankt voor u antwoord, helaas heb ik geen toegang to experts exchange. Kan je me even zeggen hoe zeggen hoe ik het percentage READY bekijk? Ik heb weinig ervaring met linux. Ik gebruik voorlopig VMWare infrastructure client voor het grootste deel van mijn beheer.

Verwijderd

Topicstarter
sanfranjake schreef op dinsdag 13 januari 2009 @ 16:07:
Watvoor applicaties draaien er precies allemaal binnen je virtuele webserver? En heb je die al helemaal uptodate? Net als Windows?
Server is volledig up to date. De problemen doen zich voor net na we een extra core hebben toegewezen.

• asfaloth_arwen
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 14:06
Misschien overbodig, maar controleer voor de zekerheid je HAL versie eens (HAL options after Windows XP or Windows Server 2003 Setup) indien je van uniprocessor naar multiprocessor bent gegaan. Kijk verder eens of er nog bruikbare tips staan in \[2003] Process w3wp.exe pakt 100% cpu* :)

Edit @ftpfreak, denk dat jij op het volgende doelt:
Only allocate two or more virtual CPUs to a virtual machine if the operating system and the
application can truly take advantage of all the virtual CPUs. Otherwise, physical processor
resources may be consumed with no application performance benefit and, as a result,
other virtual machines on the same physical machine will be penalized.

[ Voor 36% gewijzigd door asfaloth_arwen op 13-01-2009 16:40 ]

Specs

• ftpfreak
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22:24
Ik weet de bron niet meer, maar volgens mij was het zo dat je alleen een 2e core moet toewijzen als dit echt nodig is. Vaak geeft het toewijzen van een extra core namelijk soortgelijke problemen als die jij nu ervaart.
Het is dan beter om nog een 2e VM op te zetten (qua performance) dan een 2e core toewijzen, juist vanwege de READY time.

Verwijderd

Topicstarter
asfaloth_arwen schreef op dinsdag 13 januari 2009 @ 16:29:
Misschien overbodig, maar controleer voor de zekerheid je HAL versie eens (HAL options after Windows XP or Windows Server 2003 Setup) indien je van uniprocessor naar multiprocessor bent gegaan. Kijk verder eens of er nog bruikbare tips staan in \[2003] Process w3wp.exe pakt 100% cpu* :)

Edit @ftpfreak, denk dat jij op het volgende doelt:

[...]
Heb ik nagekeken. Dit staat (helaas) goed :)

• asfaloth_arwen
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 14:06
Hoe zit het met de performance settings in de IIS application pool? Probeer met monitoring te vinden of het probleem in je host zit of in je virtual machine :)

Specs

Verwijderd

Topicstarter
asfaloth_arwen schreef op dinsdag 13 januari 2009 @ 18:05:
Hoe zit het met de performance settings in de IIS application pool? Probeer met monitoring te vinden of het probleem in je host zit of in je virtual machine :)
Het probleem is ondertussen opgelost. We zijn gewoon teruggeschroefd naar 1 CPU en alles was weer in orde.
Pagina: 1