[PW] Merge of aanpassen Sandisk 8GB microSDHC

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikbenwouter
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 12-09 08:30
Er is enige verwarring ontstaan bij artikelnummer SDSM2-8192-E11M.
In de pricewatch staat hij onder Sandisk microSDHC 8GB.

Ik zie dat bijvoorbeeld als je bij bovenstaande PW link klikt op Azerty dat het eigenlijk om een MS Micro M2 kaart gaat. M2 zoals ook in het artikelnummer staat, terwijl de meeste webshops wel verwijzen naar een microSDHC kaart. Bijvoorbeeld Empc is helemaal leuk, plaatje en omschrijving van een microSDHC kaart maar als titel: Sandisk MS MICRO 8GB M2 Retail SDSM2-8192-E11M

De werkelijke 8GB kaart SDSDQR-8192-E11M staat onder Sandisk microSDHC 8GB.

Deze 2 moeten denk ik een merge krijgen of eigenlijk zou SDSM2-8192-E11M gewoon verandert moeten worden naar MemoryStick Micro M2 8GB.

Overigens heb ik alle microSDHC kaarten die ik tegenkwam even gemeld met titelverbeteringen zodat het wat uniformer is, als volgt:

<Merknaam> <Formaat> microSDHC <Class snelheid> Card
bv:
Kingston 8GB microSDHC Class 4 Card

........................................................................................................................................................

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22:23

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Dat UPID SDSM2-8192-E11M bestaat helemaal niet bij Sandisk. Voor de Memorystick variant had er nog een M tussen moeten staan: SDMSM2-8192-E11M

En die hebben we al in de PW staan: pricewatch: Sandisk Memorystick Micro M2 8.0 GB

Om allerlei brakke prijsvermeldingen te voorkomen heb ik hem niet gemerged, maar gewoon verwijderd.
Bedankt voor het melden in elk geval :)

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikbenwouter
Graag gedaan, overigens ben ik nu alle microSD kaarten aan het nalopen omdat de titels niet consequent zijn doorgevoerd wat het prijzen vergelijken niet makkelijker maakt.

Als volgt heb ik het nu doorgegeven, hopelijk wordt er iets mee gedaan:

<Merknaam> <aantal GB> <microSD of microSDHC> <in het geval van microSDHC de class> <card> <toevoeging zoals "w/ 2 adapter" "single pack" "w/ usb card reader">

........................................................................................................................................................

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

Over het vormgeven van die titels ga ik niet. Misschien dat je dat ook beter even had kunnen overleggen voordat je al die meldingen geplaatst had :P

Het kan namelijk zo maar zijn dat de vormgeving die jij handig vindt niet overeenkomt met het idee van degenen die daar over gaan. Dus met een beetje pech is al die moeite voor niets. Ik zal in elk geval even kijken of ik degene die daarover gaat richting dit topic kan lokken :)

In elk geval nogmaals bedankt voor de moeite :)

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikbenwouter
De meerderheid had al een bepaald format dus ik ben er vanuit gegaan dat dat voor de andere kaarten ook zo ingevuld kon worden. Mocht het niet goed zijn dan hoor ik het hopelijk hier wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Randal Peelen
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07-09 21:00
Ok sorry voor de late reactie, beetje hectiek rondom onze nieuwe beheerpagina's. Hoe dan ook...

Het uitgangspunt bij de benaming van eigenlijk alle producten in de Pricewatch, is dat wij ze zo noemen als de fabrikant dat doet, tenzij hier echt onduidelijkheid door ontstaat of zaken niet volledig genoeg zijn. In het geval van Sandisk zie je dat de naamgeving overeenkomt met hetgeen je te zien krijgt als je op het productnummer zoekt binnen hun website http://www.google.com/sea...M-1024+site%3Asandisk.com.

Bijvoorbeeld in dit geval staat er op de Sandisk site "you selected:" en daar de naam. Als je daar de leuke (r) en TM logo's wegdenkt, zie je hoe het product eigenlijk zou moeten heten :).

http://twitter.com/randalpeelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De titels zijn inderdaad niet consequent en heb deze ook aangepast samen met wat extra sku's, maar de benaming van het product is gewoon wat de site van de fabrikant zegt en dat is zonder de klasse toevoegingen.
De klasse zegt namelijk (in dit geval) niets over het type en kan gewoon weggelaten worden... dat kan je terug vinden bij de specs. dus kortom verwerkt en bedankt ervoor ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikbenwouter
Mag ik vragen wat de afweging is om voor de naam van de fabrikant te kiezen in plaats van uniforme namen binnen de rubriek?

Als je kijkt naar al het Micro SD geheugen in de Pricewatch kan ik niet zeggen dat het makkelijk vergelijken is door naar de namen te kijken. Wat heeft de Tweaker met een merknaam te maken, een Tweaker wil toch gewoon snel kunnen zien welke vergelijkbare geheugenkaarten de verschillende merken hebben?

Overigens zie ik dat er 3 Kingston kaarten nu de titel "MicroSDHC" hebben. Dit was eerst niet het geval, met zo'n titel zie je in de zoekresultaten niet eens hoeveel GB een kaart bevat.

[ Voor 10% gewijzigd door ikbenwouter op 19-01-2009 11:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

Producten vergelijken kan je doen door slim te filteren en naar de specificatie velden te kijken. De tijd dat we de productnaam gebruikten om de specs in te stoppen hebben we achter ons gelaten.

Het hanteren van de naam die de fabrikant er aan geeft bevordert de mate waarin producten in de Pricewatch te vinden zijn via zoekmachines. Aangezien het op die manier beter overeenkomt met hoe andere partijen de productnaam weergeven, zoals shops, de website van de fabrikant etc.

Pagina: 1