........................................................................................................................................................
En die hebben we al in de PW staan: pricewatch: Sandisk Memorystick Micro M2 8.0 GB
Om allerlei brakke prijsvermeldingen te voorkomen heb ik hem niet gemerged, maar gewoon verwijderd.
Bedankt voor het melden in elk geval
The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr
Als volgt heb ik het nu doorgegeven, hopelijk wordt er iets mee gedaan:
<Merknaam> <aantal GB> <microSD of microSDHC> <in het geval van microSDHC de class> <card> <toevoeging zoals "w/ 2 adapter" "single pack" "w/ usb card reader">
........................................................................................................................................................
Het kan namelijk zo maar zijn dat de vormgeving die jij handig vindt niet overeenkomt met het idee van degenen die daar over gaan. Dus met een beetje pech is al die moeite voor niets. Ik zal in elk geval even kijken of ik degene die daarover gaat richting dit topic kan lokken
In elk geval nogmaals bedankt voor de moeite
The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr
Het uitgangspunt bij de benaming van eigenlijk alle producten in de Pricewatch, is dat wij ze zo noemen als de fabrikant dat doet, tenzij hier echt onduidelijkheid door ontstaat of zaken niet volledig genoeg zijn. In het geval van Sandisk zie je dat de naamgeving overeenkomt met hetgeen je te zien krijgt als je op het productnummer zoekt binnen hun website http://www.google.com/sea...M-1024+site%3Asandisk.com.
Bijvoorbeeld in dit geval staat er op de Sandisk site "you selected:" en daar de naam. Als je daar de leuke (r) en TM logo's wegdenkt, zie je hoe het product eigenlijk zou moeten heten
Verwijderd
De klasse zegt namelijk (in dit geval) niets over het type en kan gewoon weggelaten worden... dat kan je terug vinden bij de specs. dus kortom verwerkt en bedankt ervoor
Als je kijkt naar al het Micro SD geheugen in de Pricewatch kan ik niet zeggen dat het makkelijk vergelijken is door naar de namen te kijken. Wat heeft de Tweaker met een merknaam te maken, een Tweaker wil toch gewoon snel kunnen zien welke vergelijkbare geheugenkaarten de verschillende merken hebben?
Overigens zie ik dat er 3 Kingston kaarten nu de titel "MicroSDHC" hebben. Dit was eerst niet het geval, met zo'n titel zie je in de zoekresultaten niet eens hoeveel GB een kaart bevat.
[ Voor 10% gewijzigd door ikbenwouter op 19-01-2009 11:28 ]
Het hanteren van de naam die de fabrikant er aan geeft bevordert de mate waarin producten in de Pricewatch te vinden zijn via zoekmachines. Aangezien het op die manier beter overeenkomt met hoe andere partijen de productnaam weergeven, zoals shops, de website van de fabrikant etc.