Toon posts:

[iPhone 3G] Niet meer kunnen bellen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hoi beste medetweakers,

Ik heb een klein (eigenlijk groot) probleem met m'n iphone, de belfunctie is doodgegaan... Zelf gezocht op meerdere fora en dus ook op tweakers.net, alleen deze => http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1324541/24 <= post van Rafe op tweakers.net beschrijft wat ik ervaar met mijn iphone.

Mijn iPhone kan sinds eind december niet meer 'normaal' bellen. Bij uitgaand bellen gaat bij de ontvanger de telefoon een keer over (kosten lekker in rekening gebracht) waarna er op het scherm van mijn iphone 'gesprek mislukt' verschijnt. Dit gebeurd in 95% van de gevallen... Wanneer ik telefoontjes ontvang gaat hij een keer over waarna er een smsje verschijnt met gesprek gemist, voicemail ingesproken (ofzoiets). Voor de rest werkt hij prima, SMS/Internet/video/muziek/spelletjes etc... Sinds november in bezit (overstap flex abbo naar iphone abbo moet nog gemaakt worden, zou geen probleem zijn volgens klantenservice).

Sinds eind december geprobeerd te achterhalen waar het probleem nou eigenlijk zat. Ik dacht eerst dat het aan de locatie lag, getest in Hengelo, Enschede, Haaksbergen, Amsterdam centrum of buitenwijk, hetzelfde probleem. Soft en hard reset gedaan, restore functie gebruikt via iTunes, fabrieksinstellingen reset van iphone zelf gebruikt etc.. Gisteren een sim kaartje bij tmobile opgehaald om te testen of die met een nieuwe wel zou werken, niet dus. De nieuwe sim kaart werkt nog wel in m'n oude mobieltje.

T-mobile klantenservice gebeld en het probleem voorgelegd, wordt repareren ... Verzekering bij pro assist (sluikreclame :P) afgesloten, dus moet met hun bellen aldus T-mobile.... ben hier een beetje terughoudend mee aangezien ik 'm liever niet voor lange tijd kwijt wil zijn :X

Weet iemand een oplossing voor mijn probleem of ervaart iemand hetzelfde probleem? Post dan aub hier

PS; de iphone 3g versie 2.2 is niet gejailbraked en heeft zijn leven rustig doorgebracht in z'n rubberen beschermhoesje
PS2; het gaat in mijn probleem niet over 'dropped calls'.

Grtz Goedhartje

[ Voor 1% gewijzigd door Verwijderd op 13-01-2009 15:08 . Reden: PS2 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijszor
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 19-03 21:48
Gisteren een sim kaartje bij tmobile opgehaald om te testen of die met een nieuwe wel zou werken, niet dus. De nieuwe sim kaart werkt nog wel in m'n oude mobieltje.
Betekend dit niet dat je Yellowsn0w gebruikt heb? Met dat programmatje kan altijd iets verkeerd gaan, en dat discusseren hier is volgens mij verboden.

offtopic:
Ik kan er natuurlijk totaal naast zitten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
?

Nee, ik heb geen apps buiten die van de Appstore op mijn iPhone gebruikt

Mijn oude abbo was een T-Mobile flex, die simkaart kon ik ruim een maand op m'n iPhone gebruiken. Toen ik 'm 3 dagen terug in m'n oude mobje deed, werkte deze ook nog. Gisteren dus een nieuwe simkaart gehaald bij T-Mobile en deze geprobeerd of dat het probleem was, het was het niet aangezien ik hetzelfde probleem had. De nieuwe simkaart werkt eveneens in m'n oude mobje.

[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 13-01-2009 15:27 . Reden: blah, te snel gepost ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Rond 15 januari door pro-assist m'n iPhone laten ophalen en vanochtend is er een vervangende iPhone afgeleverd.

Ze hebben het probleem geconstateerd maar niet kunnen verhelpen. Ze hebben hierop de inhoud van m'n iphone vervangen en het probleem was opgelost. Er waren geen kosten aan verbonden!

Ik ben zeer te spreken over Pro-Assist en ben blij dat ik hem heb verzekerd, ze deden niet moeilijk en maakten hun belofte 'binnen 4 uur na melding halen wij hem op' ook echt waar.

Nou hopen dat hij niet opnieuw -zonder enige aanleiding- kapot gaat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoeiOrdinair
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 09-10 15:02

LoeiOrdinair

To Infinity and Beyond

Ik heb dus ook dit zeer vreemde probleem. Je verhaal klopt precies met mijn probleem, alles werkt namelijk. Ik kan SMSen en internetten via T-Mobile, Ook heb ik nooit mijn telefoon zelf simlockvrij gemaakt of er andere onzin mee uitgespookt.

Ik heb mijn telefoon begin van de week bij T-Mobile afgeleverd. Ik ben erg benieuwd of ze het kunnen fixen... Ik vind het wel erg zorgwekkend dat je telefoon zomaar er mee kan stoppen...