Ik heb sinds kort het volgende probleem; als ik mijn pc start krijg ik netjes bios en de windows laadbalk. Echter als het loginscherm moet verschijnen springt het beeld op zwart en doet de pc niets meer. Ik heb van alles geprobeerd, drivers weg, nieuwe drivers (in totaal 4 verschillende whql en non-whql). Geen effect. Na een format windows opnieuw geinstalleerd, geen probleem. Netjes beeld maar zodra de nvidia-drivers worden geinstalleerd zelfde euvel. Verschillende monitoren en kabels geprobeerd geen effect.
Het frapante is dat safe-mode wel netjes beeld geeft, waarschijnlijk omdat de nvidia drivers dan niet worden ingeladen. Eens in de 10 boots komt de pc wel bij splash screen (dit gemiddelde lijkt op te lopen) en dan draait alles best prima, kan dan rustig 2 uur gamen zonder problemen. Ook worden CPU en GPU niet te warm resp. 45 en 60 graden celsius. Geen artifacts waar te nemen.
Mijn volledige setup:
MSI p43 classic
Intel E8400
2x2gb 1066mhz Corsair Dominator
Gigabyte GeForce gtx 260 896mb
WD caviar 250gb sata disk
Maxtor 160gb ide disk
lite-on dvd speler ide
M-Audio Audiophile 2496 / Realtek HD audio (onboard)
Windows Vista x64 ultimate
Is er iemand die een soort gelijk probleem heeft gehad of een eventuele oplossing?
Het geen ik vond op het net ging voornamelijk over verkeerd ingestelde resolutie en refresh rate, maar daar is geen sprake van, aangezien mijn lcd nog wel "'signal" heeft.
Het frapante is dat safe-mode wel netjes beeld geeft, waarschijnlijk omdat de nvidia drivers dan niet worden ingeladen. Eens in de 10 boots komt de pc wel bij splash screen (dit gemiddelde lijkt op te lopen) en dan draait alles best prima, kan dan rustig 2 uur gamen zonder problemen. Ook worden CPU en GPU niet te warm resp. 45 en 60 graden celsius. Geen artifacts waar te nemen.
Mijn volledige setup:
MSI p43 classic
Intel E8400
2x2gb 1066mhz Corsair Dominator
Gigabyte GeForce gtx 260 896mb
WD caviar 250gb sata disk
Maxtor 160gb ide disk
lite-on dvd speler ide
M-Audio Audiophile 2496 / Realtek HD audio (onboard)
Windows Vista x64 ultimate
Is er iemand die een soort gelijk probleem heeft gehad of een eventuele oplossing?
Het geen ik vond op het net ging voornamelijk over verkeerd ingestelde resolutie en refresh rate, maar daar is geen sprake van, aangezien mijn lcd nog wel "'signal" heeft.