Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .kernel.
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 06-07 21:28
Ik heb sinds kort het volgende probleem; als ik mijn pc start krijg ik netjes bios en de windows laadbalk. Echter als het loginscherm moet verschijnen springt het beeld op zwart en doet de pc niets meer. Ik heb van alles geprobeerd, drivers weg, nieuwe drivers (in totaal 4 verschillende whql en non-whql). Geen effect. Na een format windows opnieuw geinstalleerd, geen probleem. Netjes beeld maar zodra de nvidia-drivers worden geinstalleerd zelfde euvel. Verschillende monitoren en kabels geprobeerd geen effect.

Het frapante is dat safe-mode wel netjes beeld geeft, waarschijnlijk omdat de nvidia drivers dan niet worden ingeladen. Eens in de 10 boots komt de pc wel bij splash screen (dit gemiddelde lijkt op te lopen) en dan draait alles best prima, kan dan rustig 2 uur gamen zonder problemen. Ook worden CPU en GPU niet te warm resp. 45 en 60 graden celsius. Geen artifacts waar te nemen.

Mijn volledige setup:
MSI p43 classic
Intel E8400
2x2gb 1066mhz Corsair Dominator
Gigabyte GeForce gtx 260 896mb
WD caviar 250gb sata disk
Maxtor 160gb ide disk
lite-on dvd speler ide
M-Audio Audiophile 2496 / Realtek HD audio (onboard)
Windows Vista x64 ultimate

Is er iemand die een soort gelijk probleem heeft gehad of een eventuele oplossing?
Het geen ik vond op het net ging voornamelijk over verkeerd ingestelde resolutie en refresh rate, maar daar is geen sprake van, aangezien mijn lcd nog wel "'signal" heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sdu7cb
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 14-09 22:42

Sdu7cb

2Lame2Shoot

Ik had vandaag plotseling hetzelfde probleem. Na het rebooten een zwart scherm. Dit heb ik in het verleden weleens eerder gehad, toen heb ik het geheel weer aan de praat gekregen.

Wat ik me nog kan herinneren was het clearen van de bios door niet alleen de switch in te drukken, maar ook de batterij langere tijd uit het systeem te halen.

Hoe het gekomen is weet ik niet, pc heeft ongeveer 48 uur aangestaan voordat ik dit probleem kreeg, hij was toen aan het defragmenteren. Wellicht dat hij iets overhoop heeft gehaald bij de drivers. system restore en andere drivers werken iig niet.

Mijn volledige setup:

Asus Striker II Extreme
Intel E8400
4x2GB PC8500 Corsair dominator
2x 9800GTX
Creative X-Fi
Areca ARC-1261ML 16poorts SATA RAID controller
8x 1TB Samsung spinpoint F!
4x Seagate 7200.10 320GB
4x WD Raptor 36.4GB
Windows Vista x64 ultimate

Probleem doet zich voor op een Dell 3008wfp, maar andere panels doen hetzelfde, dus daar ligt het niet aan.

Canon EOS 5D3, EOS 7D2, Canon EF 16-35mm f/4L IS USM, EF 24-70mm f/2.8L II USM, EF 70-200mm f/2.8L IS II USM, EF 100mm f/2.8L IS USM Macro, EF 40mm f/2.8 STM, Tokina 10-17mm Fisheye, Sigma 50mm f/1.4, Manfrotto 504HD+546K, Canon Speedlite 580EXII, 420EX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .kernel.
Ik heb mijn CMOS middels de jumper gecleared. Ik weet niet wat het verschil is met de batterij eruit halen maar ik zal het proberen en het resultaat hier posten. Bedankt voor je input sowiso, alle beetjes helpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr_dreey
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21:51
Kameraad van mij had 't ook vanaf 180 drivers geloof ik, probleem bij hem was dat ie z'n plasma TV via S-video van graka had aangesloten en deze als primaire monitor werd geselecteerd tijdens booten.
Bij hem via plasma de LCD monitor weer als primair scherm geselecteerd en probleem was verholpen.
Bij verdere driver updates eerst alleen primaire monitor aansluiten en driver updaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .kernel.
dr_dreey schreef op woensdag 14 januari 2009 @ 01:41:
Kameraad van mij had 't ook vanaf 180 drivers geloof ik, probleem bij hem was dat ie z'n plasma TV via S-video van graka had aangesloten en deze als primaire monitor werd geselecteerd tijdens booten.
Bij hem via plasma de LCD monitor weer als primair scherm geselecteerd en probleem was verholpen.
Bij verdere driver updates eerst alleen primaire monitor aansluiten en driver updaten.
Ik heb het met beide aangesloten, alleen tv of alleen tft. Bovendien heb ik het ook met de 178 reeks
.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fanatix
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 20:52
Al geprobeerd in veilige modus op te starten en hem daar te verwijderen?
Zelf ook het probleem gehad nadat ik mijn HD4870 had geplaatst, mogelijk dat deze standaard op een te hoge refresh rate of resolutie kwam te staan.
Dit toen geinstalleerd met de bijgeleverde cd en toen werkte het wel en daarna de drivers geupdate vanaf internet.
Mogelijk het proberen waard.

Computer games don't affect kids; I mean if Pac-Man affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Same problems hier gehad het zit hem in de Nvidea driver van je kaart die op een bepaalde manier je kaart verkeerd aansturen waardoor alles op zwart ik zou gewoon een verouderde driver installer / proberen bijv die je bij je kaart heb gekregen toen je hem kocht.
Pagina: 1