CRT HD tv, zijn ze ergens te vinden?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emielio
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 12-08 20:34
Ik ben op het punt aanbeland dat ik toch wel een nieuwe tv wil. Ik ben nog niet bereid te schikken in de beeldkwaliteit van tft's of plasma's. Ik zoek dus een tweedehandse luxe breedbeeld crt tv, liefst zo'n 92 cm groot.

Nu hoorde ik laatst op tv dat toch wel grofweg de meeste omroepen bezig zijn met de omschakeling naar HD kwaliteit. Sommige zijn al over, sommige gaan dit jaar over en andere zijn nog aan het overwegen. Over niet al te lange tijd verwacht ik dus wel dat het gros over is op HD kwaliteit. Dat brengt mij toch wel op het standpunt dat als ik nu een TV koop, dat die toch wel HD moet zijn, anders mis ik toch wel degelijk de mooie kwaliteit die in de toekomst standaard word.

Dus ik wil graag een CRT HD TV. Op zoekquery's in marktplaats waarbij ik via verschillende termen op HD tv's zoek, vind ik geen CRT die (full) HD (ready) is. Als ik via google zoek op CRT TV's zoek met HD kwaliteit, dan vind ik enkele modellen, maar die zijn natuurlijk niet op marktplaats, of concurenten te vinden.

Nu is dus mijn vraag, zijn er nog echt massaal CRT's met HD kwaliteit geproduceerd? Zou een gewone luxe grote TV zoals de Philips matchline 36PW9527 ook mischien HD resoluties weer kunnen geven. Technisch moet een dergelijke beeldbuis dit makkelijk kunnen aangezien de beeldbuis 36 inch is en een 21 inch crt monitor al hogere dan HD resoluties weer kan geven. Maarja snapt het apparaat HD signaal.

Is er een specifiek model CRT HD TV hier in nederland in grotere getallen verkocht?

Kortom zijn er nog kansen voor iemand als ik, die toch een crt prefereerd en geen plasma/lcd wil hebben?

Opleiding Brandveiligheid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain00
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 10-08 16:15
Als de omroep overschakelt dan gaan ze in 720P uitzenden, een HD ready toestel is voorlopig dus goed genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlermann
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 12:51
Emielio schreef op dinsdag 13 januari 2009 @ 14:49:
Ik ben op het punt aanbeland dat ik toch wel een nieuwe tv wil. Ik ben nog niet bereid te schikken in de beeldkwaliteit van tft's of plasma's. Ik zoek dus een tweedehandse luxe breedbeeld crt tv, liefst zo'n 92 cm groot.
Wat is er mis met de beeldkwaliteit van een plasmascherm? Maar om terug te komen op je vraag. Ja ze waren er. Samsung heeft een aantal hdready CRT bakken gemaakt. Echter het probleem met grote HD CRT systemen is dat de geometrie compleet poep was. Echt heel mooi beeld hebben ze nooit gegeven.

http://www.amazon.co.uk/S...ady-Slimfit/dp/B000FMRXPI

http://www.thedvdforums.c...eab51d95917a89c5&t=417955

[ Voor 12% gewijzigd door Adlermann op 13-01-2009 15:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funk-e
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 07-08 07:39
volgens mij moet je je eerst eens even inlezen in de materie:

wikipedia, google

...less is more

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08-08 14:51

Royz

Kleurenblind!!

Emielio schreef op dinsdag 13 januari 2009 @ 14:49:
Ik ben nog niet bereid te schikken in de beeldkwaliteit van tft's of plasma's. Ik zoek dus een tweedehandse luxe breedbeeld crt tv, liefst zo'n 92 cm groot.
bedoel je hiermee dat je het beeld van een CRT mooier vind dan dat van een plasma of LCD?

Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davidshadow13
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 12:22
Ik zou ook zeggen, kijk naar een 37 inch plasmascherm van Pioneer of Panasonic. Deze geven een heel mooi beeld en ten 2e hebben ze veel meer aansluitingen dan bijv. zo'n HD crt die maximaal tot 1080i gaan. Verder heb je op 2e hands natuurlijk geen garantie meer. En is een plasma makkelijker weg te werken.

Dus ga eerst eens in de winkel kijken naar wat tv's dan kun je altijd nog kiezen om voor CRT te gaan.

HD4Life @ Full-HD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emielio
Davidshadow13 schreef op dinsdag 13 januari 2009 @ 14:56:
Ik zou ook zeggen, kijk naar een 37 inch plasmascherm van Pioneer of Panasonic. Deze geven een heel mooi beeld en ten 2e hebben ze veel meer aansluitingen dan bijv. zo'n HD crt die maximaal tot 1080i gaan. Verder heb je op 2e hands natuurlijk geen garantie meer. En is een plasma makkelijker weg te werken.

Dus ga eerst eens in de winkel kijken naar wat tv's dan kun je altijd nog kiezen om voor CRT te gaan.
Ik vroeg toch helemaal niet naar een plasmascherm, ik geef toch niet aan dat ik veel aansluitingen wil, of dat ik garantie wil, of dat ik mijn tv weg wil werken. Ik geef juist heel duidelijk aan dat ik een CRT tv wil.

Ik heb in de beginpost niet omschreven waarom, juist om de discussie achterwege te laten wat een betere kwaliteit geeft, een crt, lcd of plasma. Maar ik geef zelf heel duidelijk de voorkeur voor CRT. Dit is een kosten/kwaliteit overweging. Een gemiddelde flinke CRT van honderd euro geeft in mijn optiek beter beeld dan een gemiddelde lcd tv van tegen de duizend euro. Maargoed, daarin ieder zijn eigen mening, ik wilde daar geen discussie over starten, dat was de reden dat ik alleen aangaf dat ik een CRT wilde en niet waarom.

Captain00 geeft tot nu toe de meest zinvolle bijdrage door in elk geval aan te geven dat het maar een hd ready variant hoeft te zijn voor de omroepen.

Heeft er verder nog iemand nuttige tips voor wat betreft de verkrijgbaarheid van tweedehandse hd ready CRT toestellen? Zijn er specifieke HD ready modellen geweest die met grotere aantallen zijn verkocht en hierdoor ook in grotere aantallen op de tweedehands markt te koop zijn?

Graag geen discussie meer over kwaliteit van tft/plasma vs. crt, ik ga per definitie voor een crt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aart44
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 07:00
Nu heb ik even gezocht naar een oud topic uit 2006 en als je dat doorleest kom je genoeg tegen.
Volgens mij is er nu niemand meer die ze maakt Samsung was een van de laatste.

Samsung HDTV met beeldbuis voor € 900,-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlermann
Emielio schreef op dinsdag 13 januari 2009 @ 15:26:
[...]

aptain00 geeft tot nu toe de meest zinvolle bijdrage door in elk geval aan te geven dat het maar een hd ready variant hoeft te zijn voor de omroepen.
Hallo, ik heb je gewezen op het meest populaire CRT hd toestel (de samsung). net zoals de poster hierboven. De samsung CRT HD is één van de weinige betaalbare, HD CRT toestel. Maar wel met matige kwaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdGnoj
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Ik denk dat het enige recente HD-ready CRT toestel de Philips 32pw9551 was. Deze was HD-Ready en had een HDMI aansluiting. Zal nog wel 2e hands te krijgen zijn.

Edit: Deze Philips had veel minder last van het bovengenoemde Geometrie probleem.

[ Voor 20% gewijzigd door EdGnoj op 13-01-2009 15:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spixo
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 10:04
EdGnoj schreef op dinsdag 13 januari 2009 @ 15:55:
Ik denk dat het enige recente HD-ready CRT toestel de Philips 32pw9551 was. Deze was HD-Ready en had een HDMI aansluiting. Zal nog wel 2e hands te krijgen zijn.
En om nog even helemaal volledig te zijn er is ook een Philips 28PW9551

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cable-one
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 13-08 18:42
Misschien is het niet de bijdrage die je wil maar ik heb het idee dat CRT toch een beejte uitgerangeerd is.
Hierdoor zul je waarschijnlijk meer kosten maken voor een CRT dan als je bijvoorbeeld een lcd koopt en de kwaliteit voor lief neemt.

Ik weet niet wat je weerhoud van plasma of LCD maar misschien is een beamer iets een optie?
Wat overigens ook kan is om een grote CRT (computer) monitor te kopen?
Deze heeft wel een toeter van hier tot overmorgen.
Je zult dan wel iets richting httc pc moeten.

Succes!

[ Voor 5% gewijzigd door cable-one op 13-01-2009 16:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slogra
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
Ik heb die samsung toendertijd in de winkel getest en toen ben ik tot de conclusie gekomen dat deze helemaal geen hoge resoluties kan weergeven. Kleine lettertjes waren bijvoorbeeld absoluut niet te lezen bij 720p input. Daarna getest op een 720p lcd en alles was daarop prima te lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlermann

Edit: Deze Philips had veel minder last van het bovengenoemde Geometrie probleem.
Dat is dan wel weer relaxed dan. Echter is geometrie bij een CRT altijd al een issue geweest. Hoe groter de schermen, hoe meer problemen met de geometrie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-08 17:51

Inderdaad. Die Samsung hebben ze geprobeerd om zo plat mogelijk te maken, maar daardoor was de geometrie kompleet vern**kt. Alles stond scheef en krom in beeld.
Als ik de foto's daarvan zag... die kan ik je echt niet aanraden.

De Philips daarentegen had wel goeie geometrie, maar was niet echt HD-Ready.
Ik weet niet meteen meer hoeveel lijnen hij had, maar het waren er maar in de 600, dus was het meer een veredelde PAL-tv, die via HDMI 720p accepteerde en kon downscalen naar ~625p.

Je hebt hierboven al duidelijk gezegd dat je echt voor een CRT wilt gaan, maar ik kan het je toch ten stelligste afraden. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 13-08 23:24

DukeBox

loves wheat smoothies

Slogra schreef op dinsdag 13 januari 2009 @ 16:01:
Kleine lettertjes waren bijvoorbeeld absoluut niet te lezen bij 720p input. Daarna getest op een 720p lcd en alles was daarop prima te lezen.
Vaak is het raster het probleem. ls dat nog kleiner zou worden zou het niet meer blijven zitten of wegbranden.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomsk
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12-08 16:54
Je zou nog voor een rear projection tv kunnen gaan wanneer je persé geen lcd/plasma wilt. Worden alleen nog maar gemaakt door Samsung en zullen binnenkort helemaal verdwijnen. Zullen 2e hands wel hier en daar te vinden zijn.

Een SED tv had voor de TS ideaal geweest, maar deze techniek is nooit doorontwikkeld en er is dus nooit een exemplaar hiervan uitgebracht.

_██_
(ಠ_ృ)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartholdy
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12-04 15:07
De Sony KD-34XBR960 was een geweldig ding. Maar nogal oud en denk ik niet meer verkrijgbaar.
Maar ook zonder PAL tuner. Was denk ik alleen in de VS te koop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartholdy
  • Laatst online: 12-04 15:07
Kijk nou toch...
http://cgi.ebay.com/ws/eB...iewItem&item=370142282439

Ze sturen hem alleen niet op :)

[ Voor 17% gewijzigd door Bartholdy op 13-01-2009 19:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ATR
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 22-07 20:49

ATR

Als het hier niet gaat over prijs/kwaliteit dan lijkt mij de discussie zinloos. In Europa zijn CRT HDTV's nooit echt van de grond gekomen. Het wordt een lastige klus om (überhaupt) voor een fatsoenlijke prijs één te vinden. Importeren lijkt mij ook geen optie vanwege de prijs.

Dan zeg ik als het dan CRT moet zijn, kijk naar een goede normale televisie met component ingang. HDTV-decoder op 576p, niemand die op zo'n scherm het verschil ziet.

offtopic: HDTV is sowieso een beetje onzin, zorg eerst maar eens voor goede digitale signalen in werkelijk 16:9 formaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-08 17:51
HDTV slaat niet alleen op tv-uitzendingen natuurlijk. Je kan je tv ook voor andere dingen gebruiken. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De huidige plasma's komen toch aardig in de buurt van CRT. Ook de Kuro LCD's zijn goed te doen. Ik ben bang dat je toch voor een plasma of LCD zou moeten gaan, want CRT HDTV's zijn er in europa niet (op wat half-baked pogingen van Samsung en Philips na)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlermann
Verwijderd schreef op dinsdag 13 januari 2009 @ 20:46:
De huidige plasma's komen toch aardig in de buurt van CRT. Ook de Kuro LCD's zijn goed te doen. Ik ben bang dat je toch voor een plasma of LCD zou moeten gaan, want CRT HDTV's zijn er in europa niet (op wat half-baked pogingen van Samsung en Philips na)
De huidige plasma's zijn al veel beter dan CRT. Sowieso hebben ze de geometrie problemen niet, hebben een betere resolutie, ongeveer hetzelfde contrast, betere inkijkhoek en kleurcorrect (na calibratie). Waarom zou je in godsnaam nog een CRT willen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaJurk
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-09-2023

MegaJurk

NF7-S 1825@2280

Adlermann schreef op dinsdag 13 januari 2009 @ 22:34:
[...]

De huidige plasma's zijn al veel beter dan CRT. Sowieso hebben ze de geometrie problemen niet, hebben een betere resolutie, ongeveer hetzelfde contrast, betere inkijkhoek en kleurcorrect (na calibratie). Waarom zou je in godsnaam nog een CRT willen.
Mijn idee, ik heb mijn laatste crt tv 4 jaar geleden gekocht en 2 weken geleden vervangen door een splinternieuwe Panasonic 46 inch plasma, wat een enorm verschil !!!!

de combinatie crt en hd is een volkomen achterlijk combinatie. Ik wist overigens niet dat er nog wel crt's zijn geweest met hd mogelijkheden.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HendrikN
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 12-08 16:27
MegaJurk schreef op dinsdag 13 januari 2009 @ 23:38:
[...]

Mijn idee, ik heb mijn laatste crt tv 4 jaar geleden gekocht en 2 weken geleden vervangen door een splinternieuwe Panasonic 46 inch plasma, wat een enorm verschil !!!!
Je vergelijkt nu natuurlijk wel een SD CRT met een HD Plasmascherm, appels en peren natuurlijk.
de combinatie crt en hd is een volkomen achterlijk combinatie. Ik wist overigens niet dat er nog wel crt's zijn geweest met hd mogelijkheden.....
En dit is weer onzin, er waren natuurlijk al jaren HD CRT computerschermen, en dat werkte toch ook?

Hoewel ik het wel met het merendeel hier eens ben dat een nieuwe generatie plasma-TV beter beeld geeft dan de CRT TV's die ik heb gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rob
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

Rob

Dat de TS een crt scherm kiest voor zijn TV (het standaard kabelbeeld zullen we maar zeggen), kan ik mij in vinden (overigens zeg ik daarmee niet dat ik hem gelijk geef)

Alleen nu wil de TS iets waarvan het helemaal niet zeker hoeft te zijn dat een crt scherm hier een betere beeldkwaliteit geeft namelijk HDTV. Vele mensen willen hem daarvan overtuigen, maar de TS is niet te overtuigen.

Mijn idee: TS, ga op zoek naar een crt tv die HD beeld aan kan, eentje die je kan bekijken zonder deze te moeten kopen. Is de kwaliteit inderdaad veel beter, plaats dan een bewijs en kick our butt.
Zo niet, ga dan verder op zoek naar een leuke LCD of Plasma (laat projectietv's maar zitten, die hebben een vreselijke kijkhoek)

In the beginning the Internet was a bunch of smart users with dumb terminals. Now...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben zelf in het bezit van een 32pw9551.

Ik ben dik tevreden over dit toestel. Na een ISF calibratie was het beeld echt perfect. Een gebied waar CRT het toch nog wint momenteel van LCD en Plasma is het kleurbereik, hoewel plasma hier nu eindelijk nagenoeg gelijk aan is, maar ondanks de flinke prijs dalingen van plasma blijft het toch nog fors duurder.

Ik heb kort, 2,5 maand, mijn tv vervangen door een Philips 42" Aurea (v1) toch geen slechte lcd. Ik was echter blij toen de winkel de aurea uiteindelijk na genoeg bellen, schrijven en langs gaan, terug nam want hij kon toch echt niet tippen aan de crt.
Overigens hangt aan mijn pc ook nog altijd doel bewust een crt monitor.

Een crt bouwt het beeld op mbv 1 canon, hierdoor kan het beeld soms wat onrustig overkomen de lijnen worden immers een voor een opgebouwd. Bij een lcd en plasma wordt alles in een keer opgebouwd, elke pixel afzonderlijk. Hier zit dan ook meteen het probleem. Een crt kan verschillende resoluties scherp weergeven, een plasma en lcd hebben een voorkeurresolutie die haarscherp is en de rest is duidelijk waziger. Omdat nu nog het meest op tv SD is heeft naar mijn idee op dat gebied een crt nog altijd het voordeel. Al is er een risico mbt de geometrie die niet zo perfect is als deze bij een plasma / lcd kan zijn.

De Amerikaanse CRT HDTV's kunnen niet zo makkelijk gebruikt worden in europa / nederland. Ze zijn doorgaans 110V 60Hz, hebben geen HDMI en geen scart en alles aansluiten via component is ook niet echt makkelijk.

De Philips is inderdaad, zoals iemand al opmerkte, niet HD-ready. De native resolutie is lager dan 720 beeldlijnen horizontaal, iets van 625 klopt wel (precies weet ik het ook niet meer).
Een tijdje terug had ik, omdat Ziggo wilde dat ik een nieuwe smartcard ging gebruiken, even alle zenders en kon dus ook weer even NGC HD en Discovery HD ontvangen. Ondanks de "beperkte" native resolutie was het duidelijk zichtbaar dat de beeldkwaliteit bij die zenders hoger / scherper / detailvoller was dan bij de SD uitvoeringen van de zenders idem voor Film 1 en Film 1 HD (welke direct te vergelijken zijn omdat daar de content ook echt gelijk is).

Mocht mijn tv nu sneuvelen zou ik ook niet weten door wat ik hem zou moeten vervangen, doordat ik 2de hands niet zo waardeer voor een tv zou het vermoedelijk toch naar plasma gaan, maar je die zijn pas weer vanaf 42" en steeds vaker zelfs pas vanaf 50" in echt leuke uitvoeringen. Dit terwijl voor mij 32" evt 37" toch wel voldoende is.
Mocht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qless
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-08 13:49

qless

...vraag maar...

Da's op het moment dus het grote probleem met alle schermen. TV uitzending zijn (meerderheid helaas) nog PAL, met beetje geluk 16:9, maar heel veel zelfs nog 4:3. Een CRT is veel beter in PAL weergave, terwijl LCD/Plasma veel beter is met HD.

Dus eigenlijk is de keus simpel, kijk je meestal TV, soms DVD en geen HTPC dan een CRT, kijk je het liefst films (HD/Bluray), heb je HD TV zenders en/of HTPC/NMT neem dan een goede LCD/Plasma.

Er zijn overigens vooral in Japan wel CRT HD schermen geweest, maar daar zijn ze ook al jaren bezig met HD (zelfs in analoog formaat)

Website|Air 3s|Mini 4 Pro|Avata 2|Canon R6|Canon 5d2|8 fisheye|14f2.8|24f2.8|50f1.8|135f2|10-22|17-40|24-105|70-300|150-600

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emielio
Ik heb me inmiddels door jullie laten overtuigen dat HD beeld beter word weergegeven op een Plasma.

Ik denk dat ik maar de keuze maak om voorlopig niet voor HD te gaan, dan kan ik nog een mooie 92cm/36" CRT aanschaffen voor een schappelijke prijs. Dan blijf ik voorlopig op de gewone kabel en bij de gewone DVD's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maikel64
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 13-08 09:40
MegaJurk schreef op dinsdag 13 januari 2009 @ 23:38:
[...]

Heb zelf 1.5 jaar lang een samsung 32WS419 HD ready CRT gehad. Die geometrie problemen waren echt vervelend. samsung heeft de tv 3 maal opnieuw afgesteld, totdat deze aan de voorwaarden voldeden. zelf toen waren de hoeken nogal raar gevormd.

Pas geleden de tv vervangen voor een Sony 40W4500.

Wat een wereld van verschil. Teksten zijn eindelijk leesbaar en het beeld is recht.

Heb 1.5jaar geleden ook gekozen voor een CRT omdat goede LCD/Plasma tv's nogal duur waren en vanwege de beeldkwaliteit van CRT tv's.
Heb er nu geen spijt van dat ik ben overgegaan op LCD.

Mijn speelgoed: Xbox Series X, Aprilia Tuono, Hyundai Kona Hybrid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Shiver23

Wat sta je nou te kijken!

Ik heb zelf een JVC 1080i HDTV: hv-28p37. Is er in 28" en 32" en het jaar erna is ook nog de D40 uitgekomen. Ik heb deze TV nu een jaar of drie en heb ik metname gekocht als 'overbruggings-tv' omdat ik LCD en Plasma nog niet volwassen genoeg vond. Toestel heeft alleen een component-ingang en geen 720p input.

Het beeld is prima maar als je meer naar LCD of Plasma kijkt dan stoort vooral de vervorming en overscan van het beeld wel. Belangrijkste voor mij is dat 28" met de week kleiner lijkt te worden. Misschien dat je dergelijke toestellen nog ergens tweedehands kan vinden voor een leuk bedrag.

PSN: Shiver23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lorn
  • Laatst online: 13-01 11:03

Lorn

I have a bad feeling...

Ik heb thuis een 32pw9551 staan. Het is een mooie TV met goed beeld. Ik zit er over te denken om een LCD TV te kopen... mocht je interesse hebben dan ben je meer dan welkom om een bod te doen op mijn TV. TV is in zeer goede staat en is natuurlijk live te bewonderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bi-zonder
  • Niet online
Emielio schreef op woensdag 14 januari 2009 @ 16:07:
Ik heb me inmiddels door jullie laten overtuigen dat HD beeld beter word weergegeven op een Plasma.

Ik denk dat ik maar de keuze maak om voorlopig niet voor HD te gaan, dan kan ik nog een mooie 92cm/36" CRT aanschaffen voor een schappelijke prijs. Dan blijf ik voorlopig op de gewone kabel en bij de gewone DVD's.
Tip: Kijk naar een 2e hands Loewe....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoBbY_1
  • Laatst online: 31-07 15:59
Bi-zonder schreef op donderdag 15 januari 2009 @ 13:34:
[...]

Tip: Kijk naar een 2e hands Loewe....
Mijn ouders hebben jaren lang een loewe gehad en was echt haar scherp! Loewe CRT is echt een plaatje om na te kijken. Mooi rustig beeld (100HZ) en prima van alles op aan te sluiten. Zelf hadden mijn ouders dan geen breedbeeld, iets wat nu toch wel nodig is. Maar afgezien daarvan..als ik ooit een crt zou kopen zou het een loewe zijn!

Zelf heb ik ook een crt TV..das eigenlijk de enige reden waarom ik nooit TV kijk.. (50hz)

[ Voor 8% gewijzigd door LoBbY_1 op 15-01-2009 14:12 ]

Een echte golver is nooit uitgeput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasjenl
  • Laatst online: 11-08 21:27

jasjenl

Liab A Tymo

Loewe was in het CRT tijdperk ook echt een topper, ik geniet nog dagelijks van mijn Xelos (die dit jaar 9 jaar oud wordt...), voor normaal tv kijken geeft dit ding nog steeds een beeld waar menig flatscreen een puntje aan kan zuigen. Maar ja, wil je HD kijken, dan kun je CRT wel vergeten. Het is ook maar de vraag in hoeverre het zinvol is, want CRT's zijn over het algemeen zo klein dat HD niet echt uit de verf zou komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb onlangs m'n Philips 36PW9525 verruild voor een Pioneer plasma maar voor normaal tv kijken (ook digitaal) en DVD's vond ik de CRT mooier. Mijn ouders hebben ook die Philips. Iedere keer als ik er ben verbaas ik mij over de kwaliteit.

Nu wil mijn moeder toch wel een platte tv dus als de Philips genoeg op brengt gaat 'ie er uit. Worden er, zoals op Marktplaats en dat soort sites wel vaker zo is, alleen maar onzinbiedingen gedaan kijken ze hem "op".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bi-zonder
  • Niet online
jasjenl schreef op donderdag 15 januari 2009 @ 18:40:
Loewe was in het CRT tijdperk ook echt een topper, ik geniet nog dagelijks van mijn Xelos (die dit jaar 9 jaar oud wordt...), voor normaal tv kijken geeft dit ding nog steeds een beeld waar menig flatscreen een puntje aan kan zuigen. Maar ja, wil je HD kijken, dan kun je CRT wel vergeten. Het is ook maar de vraag in hoeverre het zinvol is, want CRT's zijn over het algemeen zo klein dat HD niet echt uit de verf zou komen.
off-topic:
Ik geniet eveneens (nog) dagelijks van mijn Xelos, maar.....
Heb jij geen last van het "Xelos-probleem'? Schijnt volgens de vele sites een echt Loewe-probleem te zijn: trafo los..
Hij doet het nu al meer dan een jaar wel/niet, knalt uit, knettert, etc... 't Is eigenlijk een wonder dat hij het nog doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spixo
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 10:04
Voor de TS, er staat nu een tv te koop bij V&A:

V&A aangeboden: Philips 32PW9551/12

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasjenl
  • Laatst online: 11-08 21:27

jasjenl

Liab A Tymo

Bi-zonder schreef op vrijdag 16 januari 2009 @ 10:44:
[...]

off-topic:
Ik geniet eveneens (nog) dagelijks van mijn Xelos, maar.....
Heb jij geen last van het "Xelos-probleem'? Schijnt volgens de vele sites een echt Loewe-probleem te zijn: trafo los..
Hij doet het nu al meer dan een jaar wel/niet, knalt uit, knettert, etc... 't Is eigenlijk een wonder dat hij het nog doet.
Jawel, dat heb ik ook gehad: na een jaar of 3 (net na de garantie uiteraard...) knalde de voeding er uit. Maar toen was het ook meteen 100% einde verhaal: de tv deed toen niets meer. De voeding is toen vervangen en sindsdien nooit meer problemen gehad. Als bij jou de voeding nog origineel is en je nu af en toe problemen hebt, zou ik 'm toch laten repareren, als je tenminste nog met deze tv door wilt. Want 'm blijven gebruiken terwijl hij het soms wel en soms niet doet, lijkt me niet echt verstandig...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pianoman
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 12-03-2024
Misschien een rare tip, maar ga eens langs bij je plaatselijke tv-reparateur. Laatste keer dat ik een tv liet repareren vertelde die man me dat bijna een derde van de tv's die worden gebracht niet meer worden opgehaald door de klant (ondertussen al een lcd/plasma gekocht). Hij zat dus al langere tijd met een hele lading (gerepareerde) tv's in zijn maag. Daar zaten hele mooie tussen.

Overigens heb ik om exact dezelfde reden als de TS jaren gewacht met de aanschaf van een LCD. Ik wilde gewoon geen geld uitgeven om vervolgens in kwaliteit een stap terug te doen. Heel onverwacht stuitte ik op een gegeven moment in het voorbijgaan op een LCD die wel fatsoenlijk met een kabelsignaal kon omgaan, en die heb ik dezelfde dag gekocht. Misschien is de techniek inmiddels al iets verder dan je op dit moment denkt, ik kan je toch aanraden af en toe eens in de winkels te kijken hoe de tv's het op dit moment doen. De tvs worden nog steeds elk jaar beter, en ja, er zijn nog steeds heel veel tvs die een verschrikkelijk waardeloos beeld produceren op de kabelingang. Dus ga niet af op het slechte beeld van één enkele tv.

En wat heel misleidend is, is het feit dat CRT tv's bij een slecht analoog signaal een beter beeld produceren dan LCD's en plasma's. Maar je zou in het vergelijken eigenlijk moeten uitgaan van een goed signaal/goede bron. Ik heb thuis uiteindelijk nog wat moeten investeren in een Hirschmann kabelversterker en wat bekabeling links en rechts.

Ik heb mijn LCD nu zo'n twee jaar en verbaas me nog regelmatig over de beeldkwaliteit die ik nu thuis heb, vooral als ik zie dat nog steeds het meerendeel van de lcd's in de winkels een zeer matig beeld produceren (op kabel), ook omdat ze altijd een slecht signaal binnenkrijgen.

Voor HD beeld zullen bijna alle (fatsoenlijke) LCD/Plasma's het denk ik wel winnen van de eventuele HD CRT's, al was het alleen al door het ontbreken van de geometrieproblemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frag_Zero
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 13-08 10:22
Ik heb vorige maand een JVC AV-34WP84 goedkoop tweedehands kunnen vinden. Het is een 34" CRT HDTV die 1500i doet en dat is net iets meer als 720p. Ik ben er zeker tevreden over maar de TS moet toch wat rekening houden met een paar " problemen"

- Groot en zwaar, geen probleem als je plaats en hulp hebt

- problemen met convergentie/ instellingen -- CRT TV's zouden eigenlijk elk jaar opnieuw gekalibreerd moeten worden om alles mooi recht en waarheidsgetrouw te krijgen.

- HDMI/DVI, dit is alleen aanwezig op de laatste modellen en er zijn er niet zoveel die hdcp hebben. Hou hier rekening mee als je een kabelbox wil aansluiten.

Mijn eigen ervaringen leert me dat mijn hdtv mooiere beeld geeft bij bronnen met een lagere definitie dan budget 32" hdtv's, iets duurdere tv's hebben meestal een iets betere scaler die sd-bronnen ook beter weergeven ! Als je het budget hebt loont het misschien toch de moeite om eens te gaan kijken naar 32/37" HDTV's in een deftige tv-zaak. (niet in mediamarkt bv, daar zijn de tv's meestal verschrikkelijk afgesteld), bekijk ook maar eens de topics over verschillende tv's hier op tweakers.

Als je toch een crthdtv koopt pas dan op of het geen geimporteerd NTSC-model is. Mijn hdtv is ntsc en werkt dus niet met de gewone kabelaansluiting. ntsc-modellen ondersteunen meestal enkel 720P 60hz terwijl in europa zowel 720p 50 als 60 hz gebruikt word.

Ook goed opletten dat de HDTV een voldoende hoge native resolutie heeft ! Er zijn modellen die maar de helft van de 720p resolutie kunnen opbouwen maar toch 720p ondersteunen en dan down-scalen ! Dit levert natuurlijk mindere beeldkwaliteit op.

Mijn advies :

Heb je budget voor een deftige 32/37" ---> lcd of plasma

Minder budget --> CRT-TV, beter kwaliteit dan oudere of budget lcd/plasma maar hebben de strijd toch wel verloren tegen recente modellen.

Frag_Zero

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bi-zonder
  • Niet online
jasjenl schreef op vrijdag 16 januari 2009 @ 12:35:
[...]
Jawel, dat heb ik ook gehad: na een jaar of 3 (net na de garantie uiteraard...) knalde de voeding er uit. Maar toen was het ook meteen 100% einde verhaal: de tv deed toen niets meer. De voeding is toen vervangen en sindsdien nooit meer problemen gehad. Als bij jou de voeding nog origineel is en je nu af en toe problemen hebt, zou ik 'm toch laten repareren, als je tenminste nog met deze tv door wilt. Want 'm blijven gebruiken terwijl hij het soms wel en soms niet doet, lijkt me niet echt verstandig...
Ik heb inderdaad al vreselijk op m'n kop gehad daarover, gevaarlijk etc.. :$
Ik weet het, maar dan heb ik geen tv meer

Wat ik al bijna jaar afweeg: repareren versus nieuwe tv (pana 37 px 80 op oog).
Repareren:
-ik kan niet zelf brengen/ophalen, dus dit moet ik laten doen (is duur, veel bedrijven doen dit niet)
-reparatie zelf, waarschijnlijk voeding en trafo
Bovenstaande wordt dan duur grapje. Ben al jaar aan het sparen, doorsparen voor nieuwe tv lijkt dan beter?(en ondertussen hopen dat deze het nog lang uit houdt).

Mijn Xelos: knettert, klapt dagelijks uit-aan, alleen met 'tikken op tv' schiet hij dan weer aan. Soms duurt dit een kwartier voor het wil lukken. Het wordt steeds erger...dus ja,..ik ben me er erg van bewust dat deze situatie heel slecht is, maar nogmaals, niet meer gebruiken = geen tv meer....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlermann
Bi-zonder schreef op zondag 18 januari 2009 @ 11:02:
[...]

Mijn Xelos: knettert, klapt dagelijks uit-aan, alleen met 'tikken op tv' schiet hij dan weer aan. Soms duurt dit een kwartier voor het wil lukken. Het wordt steeds erger...dus ja,..ik ben me er erg van bewust dat deze situatie heel slecht is, maar nogmaals, niet meer gebruiken = geen tv meer....
En als je huis affikt ook geen tv meer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bi-zonder
  • Niet online
Adlermann schreef op zondag 18 januari 2009 @ 11:04:
[...]

En als je huis affikt ook geen tv meer :)
:|
I know..tv zit al op apart contact (staat nooit op stand-by)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadow_Zero
  • Laatst online: 13-08 17:41
Ricardo87 schreef op dinsdag 13 januari 2009 @ 15:57:
[...]

En om nog even helemaal volledig te zijn er is ook een Philips 28PW9551
En ook nog de JVC HV-P40 en HV-P37! Maar die hadden geen HDMI aansluiting en ondersteunden geen 720p. Wel een leuk toestelletje toendertijd though.

EDIT:
Ah, Shiver23 was me al voor! (moet ik wel pagina 2 lezen XD ).
D40 was overigens een Brits model dacht ik, hier in Nederland hadden we de P40 :)

[ Voor 18% gewijzigd door Shadow_Zero op 13-05-2009 16:39 ]

Pagina: 1