Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Explorer opent als mitrailleur

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste allen,

Dit is mijn eerste topic. Mijn naam is Maurice en ik ben 32 jaar. Ik zit met een computerprobleem, heb gezocht naar een oplossing, maar deze nog niet gevonden.. Ik hoop dat ik post in het juiste forum, mijn excuses if not!

Een tijdje geleden heb ik een iets gedateerde laptop gekregen. Heb het ding voorzien van nieuw RAM en een nieuwe accu. Een investering van ong 250 euro.

Nu blijkt dat het apparaat zo goed als onbruikbaar is doordat er telkens (onnavolgbaar snel) een nieuw internet explorer-scherm wordt geopend. Soms een tijdje niet, dan weer 150 of 200 na elkaar. Normaal computeren is hierdoor zo goed als onmogelijk.

Dat deed-ie al bij de vorige bezitter en die wist de oplossing niet te vinden. Maar de computer werd zo weinig gebruikt dat het niet zo'n probleem was. Norton Antivirus gaf niets.

Heeft iemand ideeen wat te doen? Of moet ik een soort log maken en dat posten? Weet overigens niet hoe dat moet, maar dat valt vast uit te vinden.

Alvast heel veel dank!!

(een licht wanhopige) Maurice (zonder geld voor een nieuwe computer)

• me_mrtn
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 12:07
Ga er eerst eens overheen met een spyware pakket of gebruik HijackThis.

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Kan het misschien zijn dat een toetsje van het toetsenbord blijft 'plakken'?

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 08:53

MsG

Forumzwerver

Zit er een hardwareknop op de laptop om internet explorer te launchen? Een leraar van mij had het euvel namelijk met de calculator, maar dat was een defecte hardware button.

overigens had je mogelijk beter voor die 250 een nieuwe laptop kunnen kopen maar dat terzijde.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

• Ora et Labora
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 08:33
Dit heb ik ook gehad met een oude laptop, bij de eigenschappen van IE moest ik toen browserextensies van derden oid uitschakelen en toen werkte het weer naar behoren.
Tools, options, Advanced

Who's general failure, and why is he reading my disk?

• E-Vix
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 09:25

E-Vix

Nu met sneeuw!

Controleer inderdaad eerst even of het niet een hardware button is die blijft hangen. Daarna zou ik die machiene, ongeacht of het euvel wel of niet door die button veroorzaakt werd een schone windows installatie geven. Dan weet je zeker dat je niet meer in de oude zooi van de vorige eigenaar zit te werken.

Failed opening '/home/users/7942/signature.inc' for inclusion (include_path='.:') in /home/www/got/userstats.php on line 25

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Als je even had gezocht voordat je dit topic startte had je al gevonden dat het hier niet op de juiste plaats staat. Ik verplaats hem dus even naar een anders subforum toe

Kun je meteen BV FAQ even doorlezen; daar staan ook een aantal goede tips in :)

WSS > BV

[ Voor 27% gewijzigd door Spider.007 op 13-01-2009 14:28 ]

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• benoni
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Ik tik vandaag niet zo snel dus kom er wat laat achteraan :P

Allereerst mijn complimenten voor de topictitel die het probleem zo doeltreffend weergeeft :)

Zoals inmiddels anderen ook aangeven, er wordt waarschijnlijk een bepaalde hook aangeroepen als Explorer start, en met die toegevoegde applicatie gaat er wat mis. Dat kan een bepaalde functie zijn die ooit is geïnstalleerd, maar niet goed verwijderd kon worden, maar het kan evengoed malware zijn.

Firefox gebruiken als webbrowser is natuurlijk een mogelijkheid, maar om het probleem vervolgens echt te tackelen zou ik het programmaatje HijackThis (Trend Micro) downloaden van het internet. Als je die start kun je alle hooks in het systeem scannen. Je kunt zelf zoeken of je addons voor Explorer kunt vinden, en deze weghalen. Pas op: veel hooks in de lijst zijn belangrijk voor het systeem, haal niet zomaar alles weg. Ben je onzeker van je keuzes, post dan eerst de log van HijackThis hier.

Verwijderd

Topicstarter
Iedereen dank voor de snelle reacties! ik ga er op puzzelen.

Sorry mod, ik handelde naar eer en geweten..

Verwijderd

Gezien het een gedateerde laptop is, die je hebt gekregen. Zou het betekenen dat er nog een hoop 'rotzooi' op zou staan van de vorige eigenaar.

Ik zou in die situatie, omdat er toch geen software van mij op staat, die laptop helemaal leeg halen (formatteren) en gewoon een verse windows opzetten. Hier wordt hij waarschijnlijk sneller van, en je bent je probleem kwijt, en wellicht nog andere rotzooi die er onwetend op staat(en als ik het probleem zo lees, lijkt dit het geval ;))

• Herko_ter_Horst
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Met ^^

Zoek voor je dit doet wel even de drivers op die je nodig hebt (met een oudere laptop wil het nog wel eens lastig zijn de juiste drivers te vinden). Kijk in Device Manager even welke devices geinstalleerd zijn (maak desnoods een screenshot) en kijk of je daarvoor (recente) drivers kunt vinden.

"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic."

• benoni
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Als je verder geen andere computer bij de hand hebt kun je voordat je Windows gaat herinstalleren ook eerst een CD'tje met Ubuntu erop branden. Dan heb je een alternatieve opstartschijf klaarliggen waarmee je kunt internetten (althans, op de meeste computers werkt dat wel). Zoiets is natuurlijk handig als je er tussentijds achter komt dat je vers geïnstalleerde Windows niet werkt, en je nog extra drivers moet downloaden.

Verwijderd

Topicstarter
Iedereen enorm bedankt! Het lijkt erop dat het euvel is verholpen!

Ik heb alles van bovenstaande geprobeerd en vooralsnog heb ik een nieuwe computer!

THANKS A MILLION!!!!!!!

Maurice

(dit is het hoogtepunt van de dag, hopen dat-ie zo blijft...)

• MEN-O
  • Registratie: Oktober 2006
  • Nu online
Zou wel fijn zijn als je ons even mededeelt wat je nu gedaan hebt/wat er aan de hand was.

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Verwijderd schreef op dinsdag 13 januari 2009 @ 16:39:
Het lijkt erop dat het euvel is verholpen!
Wat heb je nu gedaan dan? ;)

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

Verwijderd

Topicstarter
Even snel vanaf mijn werk..

Heb de schakeling huppeldepup door derden uitgevinkt. Dat helpt. Al deed-ie net weer vreemd.. Nog even aankijken.

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 08:53

MsG

Forumzwerver

Dat is ook maar een tijdelijke hulp als het hem daar in zit. Installeer gewoon Windows even netjes opnieuw.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 30-04 12:52
Het beste is Windows opnieuw installeren, of laten doen door een vriend of kennis.
Waarschijnlijk is er het een en ander achtergebleven van de vorige eigenaar.

Hoe slaag je er trouwens in om € 250 uit te geven voor enkel RAM en een batterij ?
Zeker als het al een gedateerde laptop is, kan RAM toch niet zo veel kosten ?

En kijk altijd een op de website van de fabrikant van de laptop, want er is grote kans dat er een Battery Replacement Program is (gratis nieuwe batterij door productiefout in de vorige).

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

Pagina: 1