Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Streep door mail bij Outlook icm. IMAP

Pagina: 1
Acties:

• VR46
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 24-11 14:59
Hallo,

Ik heb laatst een imap account ingesteld in outlook 2007, maar nu valt me op dat wanneer ik een mail verplaats naar een andere map, er een streep door de mail komt te staan en hij verder gewoon blijft staan.. Dat is vrij irritant, en ik weet niet hoe ik dit kan aanpassen.
Ik ben niet erg ervaren met het IMAP-protocol, is dit iets wat altijd gebeurt bij IMAP, of heeft het er helemaal niets mee te maken?
Op google heb ik niet veel kunnen vinden.. Ik krijg slechts zoekresultaten over het verplaatsen van PST bestanden e.d.

Alvast bedankt!

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Dat heeft te maken met de server instellingen waar jij niets aan kan veranderen voor zover ik weet. Je kan wel ergens in de optie het uitzetten. Ik kan alleen vanaf hier niet zeggen hoe, maar het kan wel ;)

http://email.about.com/od...ng/qt/et_hide_deleted.htm

Daar staat het :)

[ Voor 18% gewijzigd door Hooglander1 op 13-01-2009 13:12 ]

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Streep = indicatie dat het is verwijderd. En dat is het natuurlijk ook wegens het verplaatsen. Als je geen streep wilt: kopieer ipv verplaats. Als je wel wilt verplaatsen/verwijderen: purge regelmarig of stel in dat je verwijderingen niet ziet: [google=outlook imap strikethrough] =>
Hide Strikethrough Messages Marked for Deletion in Outlook

To hide messages already marked for deletion in Outlook:

* Select View | Current View | Hide Messages Marked for Deletion from the menu.
o In Outlook 2003, select View | Arrange By | Current View | Hide Messages Marked for Deletion.
o Select View | Reading Pane | <desired setting> to re-enable the preview pane.
Edit: grrrrr. * F_J_K is traag :+

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• Hooglander1
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Je gaf wel de wat uitgebreidere uitleg, :> voor jou hoor ;)

• VR46
Hooglander1 schreef op dinsdag 13 januari 2009 @ 13:11:
Dat heeft te maken met de server instellingen waar jij niets aan kan veranderen voor zover ik weet. Je kan wel ergens in de optie het uitzetten. Ik kan alleen vanaf hier niet zeggen hoe, maar het kan wel ;)

http://email.about.com/od...ng/qt/et_hide_deleted.htm

Daar staat het :)
Nou ik ben systeembeheerder dus in principe kan ik wijzigen wat ik wil in de interface van de mailserver. Wij gebruiken Desknow, mocht iemand weten waar dit dan ingesteld kan worden...

• Arnout
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19-11 21:03
Het is gedrag van Outlook, dus daar aanpassen zoals hierboven beschreven wordt. Thunderbird laat verwijderde berichten standaard niet zien en zo hoort het.

• Hooglander1
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

cbernardini schreef op dinsdag 13 januari 2009 @ 13:15:
[...]

Nou ik ben systeembeheerder dus in principe kan ik wijzigen wat ik wil in de interface van de mailserver. Wij gebruiken Desknow, mocht iemand weten waar dit dan ingesteld kan worden...
Gewoon zo laten staan, raak je als het goed is niet wat kwijt. Voor zover ik weet worden die berichten eerder verwijdert dan de rest van de berichten mocht er over quotum heen gegaan worden. Maar dat is vergevorderde mailserver settings. En daar heb ik geen ervaring mee. Dat moet je even zelf gaan doorzoeken.

• VR46
Bedankt voor de antwoorden

Ik heb het nu min of meer begrepen, maar jammergenoeg zijn die beschrijvingen die jullie geven voornamelijk gericht op Outlook Express en Windows Mail, de interface van Outlook 2003 is dus wat ingewikkelder (en Nederlands).. Ik heb tot nu toe gevonden: Bewerken -> Verwijderde berichten leegmaken, is dat juist?

//Edit: Oeps het gaat om Outlook 2003 ipv 2007! Stom stom.... 8)7

[ Voor 10% gewijzigd door VR46 op 13-01-2009 13:32 ]

• Arnout
Nee, dit heeft echt met weergave (View) te maken.

• VR46
Oke het is me gelukt om nu dus via de Outlook 2003 interface de gemarkeerde items weg te halen.
Dit is echter wel zwaar irritant als dat elke keer moet, en om daar nou een geautomatiseerd proces van te maken lijkt me ook niet echt netjes.

Het zou dus mogelijk moeten zijn om dit in de mailserver aan te passen zodat dit helemaal niet gebeurt?

• AvanCade
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21-11 04:21
Je kan wel je view aanpassen (IMAP-berichten gemarkeerd voor verwijderen verbergen). Maar je kan dit niet op de server aanpassen zolang het geen Exchange omgeving is.

• Arnout
cbernardini schreef op dinsdag 13 januari 2009 @ 13:38:
Oke het is me gelukt om nu dus via de Outlook 2003 interface de gemarkeerde items weg te halen.
Dit is echter wel zwaar irritant als dat elke keer moet, en om daar nou een geautomatiseerd proces van te maken lijkt me ook niet echt netjes.
:? Eenmalig je view aanpassen?
In MS Outlook 2003:

View > Arrange By > Current View >

will give you several options for dealing with your deleted messages
including hiding them or grouping them.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

cbernardini schreef op dinsdag 13 januari 2009 @ 13:38:
Het zou dus mogelijk moeten zijn om dit in de mailserver aan te passen zodat dit helemaal niet gebeurt?
Even voor de duidelijkheid, dit gedrag is gewoon een standaard implementatie van IMAP mogelijkheden die in de client worden bepaald.
Elke IMAPv4 compatible client zal dat in principe weergeven, het sterke punt van IMAP is juist de recovery optie daarmee.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Pagina: 1