Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

ISOs werken op ene pc wél, op de andere niet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wij hebben op het werk een reeks training DVD's aangeschaft m.b.t. MS Office 2003. Voor trainingsdoeleinden is er een aparte PC ingericht om hierop de DVD's af te spelen.

Nu heb ik van alle DVD's een ISO gemaakt, en wilde ik deze op die trainings PC mounten. Echter, sommige doen het wel, anderen doen het niet... Het vreemde is dat ze het op mijn eigen PC wél allemaal doen.

Het mounten heb ik eerst geprobeerd met Virtual Clone Drive van Elaborate Bytes. Daarna heb ik Daemon Tools Lite geprobeerd, maar beiden geven dezelfde problemen (hoewel Daemon Tools één ISO meer kon laden dan VCD).

Heeft iemand een idee waarin dit 'm zou kunnen zitten? Ik zie zelf hét grote verschil namelijk niet tussen mijn computer en dat trainings apparaat. Beiden draaien Windows XP Pro. Het enige verschil is dat ik SP3 heb en dat apparaat SP2, maar voor een ISO mounten zou dit toch écht niet uit moeten maken dacht ik zo...

Wie kan er helpen? :|

Verwijderd

Foutmelding?

Probeer de ISO's met een ander programma te maken, bijvoorbeeld met Nero. Werkt icm Daemon Tools altijd perfect hier.

Verwijderd

Topicstarter
Een duidelijke foutmelding krijg ik niet. Wat er gebeurt is dat voor het mounten een DVD drive zie, en na het mounten (van een niet-werkende ISO) verandert deze in een CD drive. Bij een goede ISO blijft het een DVD drive en wordt de ISO netjes gemount.

Voor het rippen heb ik gebruik gemaakt van LuceSoft ISO creator én van een Windows PowerToy (ISO Recorder), welke blijkbaar standaard wordt meegeleverd met XP SP2. Met beide tools heb ik de hele reeks DVD's geript.

Met Nero lukt het me niet om te rippen, omdat ik geen filetype mag kiezen (dit veld blijft altijd leeg). Is hier misschien nog een andere plugin o.i.d. voor nodig bij Nero? :?

Verwijderd

Je moet in Nero de "Image Recorder" ipv van je brander selecteren. Als je dan geen ISO kunt kiezen, kun je ook .NRG kiezen; Daemon Tools kan hier prima mee overweg.

Verwijderd

Topicstarter
Dat wist ik ;) En daar zit m dus ook net de fout die ik beschrijf :9 Ik kan gewoon geen extensie kiezen of typen, en dus kan ik daar ook geen ISO rippen. Heel vervelende 'fout'.