Toon posts:

AMD K6-2 450 met Spire ORB OCen.

Pagina: 1
Acties:
  • 124 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
ik heb een AMD K6-2 450, die nu op 500 loopt.. maar ik wil em naar 550.

ik heb al voor goede koeling gezorgd, maar als ik em op 550 zet. krijg ik rare fouten en loopt windows niet meer.. why? Ligt het misschien aan het voltage van de AMD?

ook wil ik FSB omhoog gooie. maar op moederbord kan je jumpers instellen van 66 tot 100.. en volgens mij niet hoger..

ik heb een DFI K6XV3+/66 bord.. voor meer info erover.. kijk www.dfi.com

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23:50
Ik heb ook een DFI K6BV3+ (dus zonder U66). De twee onbekende FSB settings zijn 68.5 en 75 (je telt er 6 in handleiding, terwijl er 8 mogelijkheden zijn).
Om je FSB op te hogen, kan je CPUCool gebruiken. Helaas moet dan je L2 cache uit.
Als je ff geduld hebt, maak ik ook wel ff een nieuwe BIOS voor je, die iets sneller is.
Je K6/2 krijg je denk ik niet veel hoger dan 500 (is ook onnodig, alleen je }:O heeft er baat bij)

Verwijderd

Topicstarter
euh mijn bord is 100 mhz. dus hij staat nu op 5 x 100 = 500mhz..

dat moet toch gewoon heel makkelijk 5.5 x 100 kunne? maar waarom krijg ik fouten dan? de koeling is helemaal OK

• _JGC_
klaar:
http://jgc2.virtualave.net/download/k6xb0412.zip

en hier de readme:

K6BV3+/66 R.B BIOS change notice (04/12/2000)

1.Fixed WIN-2000 can not shutdown problem.
2.When BIOS set COM2 to disable ,in WIN-98 can detect COM2.
3.When use AT POWER, WIN-98 can not display shutdown message.
4.Separate K6BV3+/66 R.B BIOS code from 2A5LED4G to 2A5LED4H.

K6XV3+/66 R.B BIOS change notice (04/12/2000)

1.Fixed WIN-2000 can not shutdown problem.
2.When BIOS set COM2 to disable , in WIN-98 CAN detect COM2.

Tweaked changes:
1. Added Symbios/NCR SDMS BIOS 4.12.00
2. Added Jumperless FSB settings
3. Added DRAM Pipelining
4. Added Cache Pipelining
5. Added Cache timing
6. Added Cache mode selection

Leuk, is het niet? Nu ook jumperless FSB naar 133MHz brengen...

Verwijderd

Topicstarter
heeh das handig.. maaruh zijn dat officiele drivers? of verknal ik daar mn moederbord mee?

Verwijderd

Ik heb een AMD k6-2 400@450. Wanneer ik hem hoger laat lopen krijg ik ook alleen maar foutmeldingen. Bij 4,5 * 105 (473 mhz) loopt ie nog wel aardig, ik krijg dan wel vaak een lading kernel32 fouten, maar ja, dat moet dan maar..

Maar als je wilt dat ie stabiel loopt kun je de k6-2 volgens mij niet meer dan 50 mhz overklokken. (Als je iets weet hoe dat wel kan... Let me know :) ) Succes..

• _JGC_
Op zondag 25 februari 2001 11:43 schreef Cobra het volgende:
heeh das handig.. maaruh zijn dat officiele drivers? of verknal ik daar mn moederbord mee?
Ik heb dat ding van DFI gedownload en toen met MODBIN erin geklooid. Zal gewoon moeten werken...

edit:

Ik gebruik ze zelf ook (maar dan van de K6BV3+). Maak ff een backup van je BIOS voor je deze erin gooit. Mocht ie ineens instabiel worden met die nieuwe BIOS, zet dan de oude ff terug, en laat me dat geintje nog eens flikken met je backup. (soms zijn nieuwe BIOSsen instabiel)

BTW: Kom ik er net achter dat mijn broer ook wel ff mag modbinnen, PC CHIPS heeft nog een leuke LOW-level format in de BIOS zitten voor die kapotte bigfoot die ik hier heb liggen >:)

• _JGC_
Op zondag 25 februari 2001 11:46 schreef Ult het volgende:
Ik heb een AMD k6-2 400@450. Wanneer ik hem hoger laat lopen krijg ik ook alleen maar foutmeldingen. Bij 4,5 * 105 (473 mhz) loopt ie nog wel aardig, ik krijg dan wel vaak een lading kernel32 fouten, maar ja, dat moet dan maar..

Maar als je wilt dat ie stabiel loopt kun je de k6-2 volgens mij niet meer dan 50 mhz overklokken. (Als je iets weet hoe dat wel kan... Let me know :) ) Succes..
Probeer hem liever op 4x112 te lopen. een K6/2 is dan echt veel sneller dan 4.5x100. Als je UT gaat benchen, zul je zien dat ie vliegt met een 112MHz bus (getest met een Voodoo2, die kon het ook gebruiken >:))

Verwijderd

Topicstarter
waar ken ik dat modbin downloaden?

• _JGC_
http://jgc2.virtualave.net

Staat ie bij de newsposting "BIOS mod tool"

BTW: In die image die ik je stuurde staat alles al aan...

Verwijderd

Topicstarter
Nou dat proggie doet ook niet veel.. kan nix editen ofzo.. lijkt alsof ie hangt.. maaruh wat heb je in die bios die je geedit hebt allemaal veranderd dan?

• _JGC_
Je moet eerst een bios image saven met awdflash, vervolgens kan je overal wat veranderen. Ik heb alles veranderd wat in de readme beschreven staat die erbij zit (meer was niet mogelijk)

Verwijderd

Topicstarter
aha want ik heb namelijk geen goede ervaringen met flashen van biosjes.. want mn andere pc die was goed geflashed.. (geen fouten dus) maar na het rebooten starte die op en toen ie bios ging loaden resette die weer!

dat biosje moet word dus binnenkort opgestuurd om opnieuw te late flashen

• _JGC_
Och, die flasher die erbij zit zegt vanzelf of het de goede is. Ik zit nu met een BETA bios voor mijn mobo, maar die wil er niet in (zegt ie dat "The program file's partnumber does not match"). Blijf ik dus maar vanaf, want ik denk dat ik al geen garantie meer heb op mijn bord (laat staan op de BIOS dus, lekker modbinnen en SCSI BIOSsen tweaken, zal ook wel geen garantie op zitten)

Verwijderd

Topicstarter
aha maar dat filetje van jou is dus zegmaar de nieuwste bios update voor mn mobo, maar dan met alle "verborgen" opties aangezet, zodat je die gewoon kan veranderen?

er is dus geen gevaar dat ie weer terug kan? want hij is gloedje nieuw... daarom probeer ik er zuinig op te zijn.

• _JGC_
Dit is de laatste non-beta versie van de DFI website.
Pagina: 1