Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Geen apostrof of aanhalingstekens in DOS-programma *

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Geachte mensen,

Hopelijk zit ik in het goede deel van het forum voor deze vraag, maar ik heb een apart probleem.

Dit programma komt uit het dos tijdperk en is dus dos based.
Nu heb ik een nieuwe computer en het programma heb ik er werkende, maar het ' apostrof en aanhalingstekens " werken niet meer. En voorheen wel.

Toetsenbord instellingen heb ik nagekeken maar staan gewoon op verenigde staten international.

Wie o wie kan mij helpen ?

Alvast bedankt voor het lezen.

Groetjes sebas

• Arethusa
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 28-11 16:03

Arethusa

Niet die server

Welke OS? Over welk programma heb je het?

[ Voor 17% gewijzigd door Arethusa op 13-01-2009 12:58 ]

I've been mad for fucking years, absolutely years, been over the edge for yonks.
Vinyl: Discogs

• BastiaanN
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Om welk programma gaat het? En kan je op de commandline wel die tekens typen of ook niet? :)

Strava | :-( + ┌(^0^)┘= :-)

• DeeJee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-12-2024

DeeJee

Dus...

Welk OS had je voorheen? En nu?

Money for nothin' and your chicks for free

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

offtopic:
Kortom: we need info people! Dat geldt ook voor de topictitel, dat is nu 'Dos werkt niet correct !' maar ten eerste zegt dat dus helemaal niets over de vraag (alleen al omdat je, gok ik, geen DOS maar een Windows versie >= 2000 gebruikt), ten tweede zegt het niets over wat er dan fout gaat en ten derde is het wat schreeuwerig. Ik pas het dus even aan, al houden we ons aanbevolen voor een betere titel :)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:08

The Eagle

I wear my sunglasses at night

US internationaal betekent dat je na iedere " of ' een spatie moet typen (iig in Word enzo). Zet dat ding eens op keyboard US (de gewone US dus), dikke kans dat je er dan af bent :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Mr.Qips
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 21:45
Misschien biedt 'DosBox' uitkomst (soort Dos-emulator).

Verwijderd

Topicstarter
@ Arethusa
@ BastiaanN
@ Deejee
Even een aanvulling ik draai onder windows xp pro

Het oude besturing systeem was ook windows xp pro.

Het betreft hier om het programma assis ( administratie programma voor verzekeringen )

Ik kan alle tekens van het toetsenbord gebruiken op dus apostrof of aanhalingstekens na.
Als ik via start naar uitvoeren ga en dan command intoets doen de tekens het wel.

Toetsenbord op US zetten ga ik even proberen ik laat het jullie straks even weten.

@Mr.Qips

Dos Box kan maar vind ik eigenlijk onnodig als het heeft gewerkt onder xp pro en nu ook werkt alleen 2 tekens niet.
het is uiteraard wel een reserve optie!

Hopelijk ben ik niet al te verwarrend.

alvast bedankt voor reageren :)

[ Voor 45% gewijzigd door Verwijderd op 13-01-2009 13:38 ]

Pagina: 1