Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[XP] Programma starten op systeem tijd...

Pagina: 1
Acties:

• Thieu-s
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 27-02-2024
Beste mede Tweakers,

Heb mezelf de krampen gezocht naar een tooltje waar je een uitvoerbaar bestand in kan zetten (als een .exe of een .bat) én een tijd kan invoeren zodat dit bestand altijd op de vooraf ingestelde tijd start.

Het zal ongetwijfeld bestaan maar heb even een hint nodig...

En nog vervelender misschien; waarbij, wanneer de pc opstart tussen een bepaalde tijd (bv 00:00 en 07:00) ook een uitvoerbaar bestand wordt gestart...

Misschien één tooltje waarbij dit beide mogelijk is? Of is dit té mooi om waar te zijn...

BVD Thieu.

• Invisible_man
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 20:37
Kijk eens naar de windows scheduler (schtasks.exe vanuit de commandline) of geplande taken in het configuratiescherm.

Wat betreft het tussen 00:00 en 07:00 wel uitvoeren en anders niet, zou je met een bat bestandje ofzo die altijd bij het opstarten wordt uitgevoerd nog eens kunnen controleren of het de juiste tijd is voordat je de .exe uitvoert.

[ Voor 49% gewijzigd door Invisible_man op 13-01-2009 12:43 ]

• Thieu-s
Met "geplande taken" werkt 't goed, dit is wat ik bedoelde! (nooit geweten dan dat in Win zat...)

Wat is de opdracht regel in het bat bestand om te checken hoe laat het is? (wist hier de mogelijkheden ook niet van) Waarschijnlijk iets met "%time%"???

[ Voor 4% gewijzigd door Thieu-s op 13-01-2009 13:26 ]

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Thieu-s schreef op dinsdag 13 januari 2009 @ 12:55:

Wat is de opdracht regel in het bat bestand om te checken hoe laat het is?
Controleren hoe laat het is doet de Task Scheduler voor je, dat hoef je dan niet in je batchscript te doen ;)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• TheLunatic
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 16-08 21:48

TheLunatic

Ouwe boxen.

Als je iets schedulet tussen 0:00 en 7:00 en de PC staat in die tijd niet aan, wordt het ook niet uitgevoerd. Dus als je iets wil wat alleen runt als de PC aanstaan op die tijd kan je het gewoon schedulen op een tijd daartussen.

Mother, will they like this song?

• Invisible_man
TheLunatic schreef op dinsdag 13 januari 2009 @ 14:56:
Als je iets schedulet tussen 0:00 en 7:00 en de PC staat in die tijd niet aan, wordt het ook niet uitgevoerd. Dus als je iets wil wat alleen runt als de PC aanstaan op die tijd kan je het gewoon schedulen op een tijd daartussen.
Wat hij wil is een combinatie van twee dingen. Ten eerste moet het uitgevoerd worden als hij de pc opstart (dat kan gewoon met windows taakbeheer) EN ten tweede mag het alleen uitgevoerd worden als het tussen 0:00 en 7:00 is. Met windows taakbeheer kan je bij mijn weten maar aan één van die twee voorwaarden tegelijkertijd voldoen. Een relatief makkelijke oplossing lijkt mij dan om met taakbeheer bij het opstarten van windows een script te starten die vervolgens gaat controleren of het tussen 0:00 en 7:00 is en in dat geval de .exe aanspreekt. Of zie ik nu iets over het hoofd?

• Ghannes
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08:05
Je zou een windows service kunnen maken.
Een windows service is eigelijk gewoon een applicatie, die door windows wordt beheerd.

Je zou die service je programma kunnen laten opstarten. _/-\o_

• Thieu-s
Heb het voor elkaar! simpelweg met "geplande taken"...

Zal even uitleggen wat de mijn bedoeling was...

Heb 'n pc die uit moet schakelen als het na bv 00:00 is en uit moet blijven tot bv 07:00.
Nu kan je met psshutdown de pc uit schakelen, die laat ik dus om 00:00 uitvoeren met een herhaling van 1 min tot dat het 07:00 is... Mocht de pc dus na 00:00 aangezet worden, schakelt deze dus na max 1 min weer uit... (hoop ik...) Weet niet of psshutdown ook wordt uitgevoerd als de pc na 00:00 wordt aan gezet, het is immers een herhaling, dus als hij de eerste (die om 00:00) mist, dat één van de herhalingen als eerste werkt...

Wordt vanavond getest...

• P5ycho
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:18
Een puber die niet na twaalven achter zijn MSN mag zitten? :)

12x 280Wp ZW, 12x 280Wp ZO, Zubadan SHW80YAA 8kW, Zehnder Q450 ERV

• Invisible_man
Thieu-s schreef op dinsdag 13 januari 2009 @ 16:21:
Heb het voor elkaar! simpelweg met "geplande taken"...

Zal even uitleggen wat de mijn bedoeling was...

Heb 'n pc die uit moet schakelen als het na bv 00:00 is en uit moet blijven tot bv 07:00.
Nu kan je met psshutdown de pc uit schakelen, die laat ik dus om 00:00 uitvoeren met een herhaling van 1 min tot dat het 07:00 is... Mocht de pc dus na 00:00 aangezet worden, schakelt deze dus na max 1 min weer uit... (hoop ik...) Weet niet of psshutdown ook wordt uitgevoerd als de pc na 00:00 wordt aan gezet, het is immers een herhaling, dus als hij de eerste (die om 00:00) mist, dat één van de herhalingen als eerste werkt...

Wordt vanavond getest...
Ok, ik denk weer eens te moeilijk met mijn scriptjes :)

• Thieu-s
P5ycho schreef op dinsdag 13 januari 2009 @ 16:35:
Een puber die niet na twaalven achter zijn MSN mag zitten? :)
Ja, iets in die trend ja... (zus van 33...) 8)7
Invisible_man schreef op dinsdag 13 januari 2009 @ 18:43:
Ok, ik denk weer eens te moeilijk met mijn scriptjes :)
Geeft niks... Daar is GOT voor... ingewikkelde dingen oplossen... Gelukkig kon 't deze keer gewoon eenvoudig...

Het werkt!
Hij ziet de herhaling gewoon als een nieuwe opdracht!

Bedankt voor alle info!

• Thieu-s
HELP!!!

De scheduler is te omzeilen door, heel eenvoudig, de PC tijd te veranderen... ... ...
Is er bv een freeware tooltje om de PC tijd te laten syncen met een online atoomklok, óf iets dat de tijd niet gewijzigd kan worden?!?!?... (niet gemachtigd)

• Invisible_man
Is een oplossing waarbij je in de router/modem de internetverbinding afsluit (eventueel alleen voor die pc) niet een betere oplossing? Daar heb je immers een wachtwoord voor nodig om er in te komen. Oplossing op de pc zelf zullen altijd wel te omzeilen zijn.

• Thieu-s
Helaas zit ze niet achter een router... rechtstreeks op de modem... Zuslief is gelukkig niet heel bijdehand met computers maar de tijd wijzigen lukt haar helaas wel...

• Meekoh
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 17-11 22:19
Gebruiker beperkte rechten geven. Dan kunnen ze de tijd niet aanpassen.
Laat anders Windows zijn tijd van een ntp server afhalen.

Computer says no

• Frag1le
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-11 14:26
Kan je niet gewoon zo'n kinderbeveiliging installeren? Volgens mij zijn er genoeg van die tooltje gratis te vinden.

Zoiets dus: http://www.kpn.com/intern...ort-internet/TimeSlot.htm

• Thieu-s
Frag1le schreef op vrijdag 16 januari 2009 @ 11:11:
Kan je niet gewoon zo'n kinderbeveiliging installeren? Volgens mij zijn er genoeg van die tooltje gratis te vinden.

Zoiets dus: http://www.kpn.com/intern...ort-internet/TimeSlot.htm
Daar geloof ik niet zo in... Programma déinstalleren en klaar...
Moshe85 schreef op vrijdag 16 januari 2009 @ 11:04:
Gebruiker beperkte rechten geven. Dan kunnen ze de tijd niet aanpassen.
Laat anders Windows zijn tijd van een ntp server afhalen.
Denk dat zoiets 't wordt... Geen administrator rechten... Maar kan je als "gewone" gebruiker (zonder admin rechten) inderdaad de klok niet wijzigen...

Ik ga wel ffies wat stoeien met de "user authority's"... (ze moet nl wel programma's kunnen installeren en verwijderen....
(lastig allemaal....)

'k meld nog even of 't werkt...

Nogmaals dank...

• Meekoh
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 17-11 22:19
Je kan ook even kijken naar het volgende:

Start->Configuratiescherm->Systeembeheer->Lokaal beveiligings beleid.
Klik daar op "Lokaal Beleid", dan "Toewijzing van gebruiksrecht" daar staat de optie "Systeemtijd aanpassen"
Zorg dat ze daar niet is toegevoegd ( ook niet een groep waar zij in zit!)
en dan is het probleem ook opgelost.

Computer says no

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Thieu-s schreef op vrijdag 16 januari 2009 @ 10:53:
HELP!!!

De scheduler is te omzeilen door, heel eenvoudig, de PC tijd te veranderen...
En dat mag een non-admin user toch niet.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Thieu-s
Moshe85 schreef op vrijdag 16 januari 2009 @ 13:22:
Je kan ook even kijken naar het volgende:

Start->Configuratiescherm->Systeembeheer->Lokaal beveiligings beleid.
Klik daar op "Lokaal Beleid", dan "Toewijzing van gebruiksrecht" daar staat de optie "Systeemtijd aanpassen"
Zorg dat ze daar niet is toegevoegd ( ook niet een groep waar zij in zit!)
en dan is het probleem ook opgelost.
Inderdaad... heb zojuist 't zelfde gedaan maar iets anders...

run->gpedit.msc-> in de map "Windows Settings\Security Settings\Software Restriction Policy\Additional Rules"
(In Nederlands, in de map "Windows-instellingen\Beveiligingsinstellingen\Softwarerestrictiebeleid\Exta regels")
heb ik een Hash-regel toegevoegd voor het bestand "x:\windows\system32\timedate.cpl" en 'm Disallowed!

't werkt! Je kan op deze manier de systeemtijd niet wijzigen!

Mijn dank is groot!

(mocht ze 't weer kraken/omzeilen geef ik wel weer een brul!)

[ Voor 15% gewijzigd door Thieu-s op 16-01-2009 14:51 ]

• Razwer
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14-11 20:46
je kan het ook anders doen, je eigen bak aan laten staan en shutdown.exe gebruiken om de remote bak af te sluiten met de admin credentials van de remote bak. Die schedule je elke 15 mins tussen de tijden die je wilt. hoef je die andere bak niet te beveiligen en de tijd kan ze aanpassen wat ze wil. Als ze snugger is past ze de tijd in de bios aan :P Bios passwords zijn zo reset...

Newton's 3rd law of motion. Amateur moraalridder.

• Thieu-s
Razwer schreef op vrijdag 16 januari 2009 @ 14:37:
je kan het ook anders doen, je eigen bak aan laten staan en shutdown.exe gebruiken om de remote bak af te sluiten met de admin credentials van de remote bak. Die schedule je elke 15 mins tussen de tijden die je wilt. hoef je die andere bak niet te beveiligen en de tijd kan ze aanpassen wat ze wil. Als ze snugger is past ze de tijd in de bios aan :P Bios passwords zijn zo reset...
Ze zit niet in mijn netwerk... ze woont een dorp verderop...
Shutdown.exe/psshutdown.exe over WAN is me nog niet gelukt... lukt alleen binnen eigen VLAN... (als iemand dit (of iets dergelijks) wel lukt, hoor ik 't HEEL graag! Dit zou dé oplossing zijn!)
BIOS heeft ze gelukkig (nog) nooit van gehoord... (en de BIOS tijd loop [naar mijn weten] niet gelijk aan de "Windows tijd"...)

[ Voor 11% gewijzigd door Thieu-s op 16-01-2009 16:08 ]

Pagina: 1