Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik ben dringend op zoek naar een degelijke Full HD beamer, budget ± € 1.400,-
Wie kan me hierover wat goede tips/reviews bezorgen?
projectie afstand: 5m
projectie tegen witte muur
projectie in kader van 200x300cm (hxb)

Ik sta op de Infocus X10 maar deze heeft maar 1200 lumens!??

Verwijderd

Ik heb zelf een hd-ready projector en die is max 1600 lumens.
Maar ik heb hem normaal op de eco-mode, dan is het nog iets van 900 lumen.
En dat is wel zat hoor, vooral 's avonds, je hoeft dan echt niet in het donker te zitten.
Zolang je maar geen spotjes op je scherm gaat richten :)
Een witte muur is naar mijn ervaring niet helemaal optimaal, beter is een grijze muur omdat je zwarten dan mooier zwart worden.
Zelf heb ik een mix gemaakt van wit en zilververf voor een hoger contrast en mooie zwarten.
Kortom een scherm bepaalt ook heel veel.

Verder kan ik je niet helpen met je keuze van een full-hd projector maar veel succes ermee.
Ik wil niets anders meer dan een 100 inch scherm, heerlijk kijken.

Verwijderd

ik heb de epson tw1000
niets dan lof over dit apparaat. een prachtig full HD beeld, mooie kleuren en super scherp.

• |sWORDs|
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-01 14:39

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Ik heb zojuist de 2000 lumens Optoma HD800XLV FullHD DLP beamer besteld (€1299), zodra deze binnen is zal ik vertellen of ie bevalt.

Te Koop:24 Core Intel Upgradeset

• water_escape
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16-02 12:21
ik ben ook op zoek naar een full hd beamer.
ik kijk nu al ruim 4 jaar met de infocus x1 (ik geloof 1024x768) en wil nu langzaam overgaan naar fullhd.
dus ja , de beamer ook.
Iemand enige suggesties? want ben erg tevreden over de x1 nog steeds.

p.s. aan TS, de x10 is toch niet full hd? maar hd ready?

Water-Escape

• jasjenl
  • Laatst online: 16-02 17:18

jasjenl

Liab A Tymo

Epson is altijd wel goed en heeft volgens mij ook in deze prijsklasse wel wat.
Maar ik zou nooit op een witte muur projecteren, dat geeft je een verre van perfect plaatje. Een echt projectiedoek is wel meer dan een simpel stukje witte stof, pas met een echt scherm zal je echt de juiste kleuren en contrastverhoudingen kunnen zien. Wil je het niet al te gek maken qua schermen, dan schijnen de Kingpin schermen wel redelijk te zijn, in de low budget klasse.

• |sWORDs|

|sWORDs|

vSphere/ESXi

|sWORDs| schreef op woensdag 14 januari 2009 @ 23:15:
Ik heb zojuist de 2000 lumens Optoma HD800XLV FullHD DLP beamer besteld (€1299), zodra deze binnen is zal ik vertellen of ie bevalt.
Ik heb gisteren de beamer aangesloten en ben zeer onder de indruk. Ik heb heel wat beamers tot een ton gezien en ken er eigenlijk geen één die echt duidelijk beter is, misschien dat een 3 chip ideaal is voor iemand die echt overgevoelig voor het rainbow effect is of een meer kleurenwiel nog iets toe zou kunnen voegen, maar de kleuren zijn nu echt al prachtig, zelfs zwart is behoorlijk zwart. De gebruikte PixelWorks chip is zo snel (<25ms) dat lags eigenlijk niet waar te nemen zijn. Jitter/judder free op 576p, 720p, 1080i, 1080p(24/50).

Enige nadeel is fan noise, maar het beeld is op de hoogste stand nauwelijks waarneembaar beter.

Ik ben er heel gelukkig mee en ben nog steeds verbaast over de prijs van de beamer.

Edit:
Ik heb wel een probleempje met de beamer, als deze lang standby heeft gestaan krijg ik streepjes in mijn beeld, stroom eraf en en weer op lost het probleem op. Misschien is dit incidenteel of misschien wordt dit in een firmware update opgelost. (Ik zal het iig laten weten.)

[ Voor 12% gewijzigd door |sWORDs| op 09-02-2009 11:46 ]

Verwijderd

Goedenavond,

Binnenkort is mij nieuwe appartement klaar en ik ben ook van plan om een HD beamer aan te schaffen. Maar ik ben er nog niet helemaal uit wat de beste opstelling is.

Ik wil er mijn PC en PS3 op aan kunnen sluiten.

Ik ben vooral op zoek naar een website waar ik het beste de afstanden tot het scherm en de groote van het scherm terug kan vinden.

• |sWORDs|

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Verwijderd schreef op maandag 16 februari 2009 @ 21:01:
Goedenavond,

Binnenkort is mij nieuwe appartement klaar en ik ben ook van plan om een HD beamer aan te schaffen. Maar ik ben er nog niet helemaal uit wat de beste opstelling is.

Ik ben vooral op zoek naar een website waar ik het beste de afstanden tot het scherm en de groote van het scherm terug kan vinden.
Dit is per beamer/lens anders.

Verwijderd

Oke dat is duidelijk. Maar zijn er aanbevelingen die je kan doen.

De afmetingen van de kamer zijn 3,95 bij 4,8 meter.

• burgt
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 23:44

burgt

Starbass

Ik heb de Optoma HD80x (FullHD DLP) nu een jaar, bevalt erg goed, geen last van regenboog effect. Die was destijds 1500 Euro, geen idee wat hij nu kost.

De beamer zit bij mij aangesloten op een AV-reciever, de Denon 2308, waarop ik PS3, laptop en tv aangesloten heb, werkt ideaal.

Ik heb hiervoor de infocus X1 gehad, deze was 800x600 maar accepteerde wel signalen tot 1024x768 en had een erg goede scaler :)

Black Pearl - tribute to Pearl Jam klik

• DCFreak
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 31-12-2022

DCFreak

If it aint broke, dont fix it.

Verwijderd schreef op maandag 16 februari 2009 @ 21:01:
Goedenavond,

Dit is wat je zoekt:

http://www.projectorcentr...ection-calculator-pro.cfm
Pagina: 1