Toon posts:

samsung HD geen drivers in vista

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Ik heb gisteren een samsung HD103UJ Hardeschijf gekocht, ik heb hem erin gezet en wordt gelijk herkend door de bios 1000GB. Alleen ik heb windows vista (home premium 32-bit) en deze geeft nu aan dat hij geen drivers heeft voor deze harde schijf. Ik heb alle chipset drivers geupdate en windows is ook up to date. weten jullie misschien een oplossing hiervoor. Mijn andere 2 schijven (Maxtor) draaien trouwens in een raid-0 striping configuratie.

Gegevens over de computer:

Asus P5N32-SLI PREMIUM Moederbord (Nforce4 chipset)
4x1 GB geheugen
2x300GB Maxtor in raid-0 striping configuratie
2x8800GTS videokaart

Alvast bedankt
KLMES

• Joran
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 15:23

Joran

<3 natalee

Ik vind vooral topics over deze schijf dat hij slechts voor maar 32mb wordt herkend. Zie je hem ook niet in disk manager? probeer eens via een bootcd+diagnostic tool te kijken of er niet gewoon iets fysiek mis is met je hd.

Send me your gameboys

• Fauna
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13:29
Kijk eens of alle componenten goed geïnstalleerd zijn in apparaatbeheer. Probeer eens de schijf te verwijderen en opnieuw op te starten. Normaal zijn er namelijk geen extra drivers benodigd voor een HD, enkel de controller ofwel de chipset.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de schijf ontkoppeld en verdwijnt dan gewoon uit apparaat beheer, ik zie hem niet in de disk manager omdat de schijf nogniet geinstalleerd is, zou het iets te maken kunnen hebben met de raid controller, dat het bijvoorbeeld ergens een instelling is in vista die alleen schijven herkend die via de raid controller worden aangestuurd. Hoe zou ik hem anders kunnen testen met welke boot cd