Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Contactpersonenbeheer/bulkmail

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste,

Ik ben al een tijdje opzoek naar een programma met de volgende functionaliteit:
  • E-mail client voor zowel ingaande als uitgaande post dmv pop/smtp
  • Contactpersonen beheer. Deze contactpersonen kunnen ingedeeld worden groepen. Een contactpersoon mag dus lid zijn van 0-n groepen
  • Distributielijsten op basis van de groepen
  • Gecontroleerd bulk e-mail versturen naar de distributielijsten (liefst personalised e-mail). Niet BCC-en maar voor iedere contactpersoon een
    aparte e-mail. Lidmaatschap gecontrolleerd door opt-in/opt-out
  • Platform: Windows XP/Windows Vista
Al geprobeerd:
  • Thunderbird; afgevallen omdat thunderbird (ook met de nodige plugins) geen groepen kent maar alleen adresboeken en mailinglists. Mensen zonder e-mail adres kunnen dus niet in een mailinglist zitten.
  • Outlook; afgevallen omdat outlook geen manier kent om bulk e-mail te verzenden.
  • Vtiger CRM; afgevallen, veelste veel van het goede.
  • Arclab Maillist Controller; (bijna) afgevallen, geweldig programma, komt het dichts bij elles in de buurt maar mist de mogelijkheid om ook als simpele e-mail client te functioneren (postvak in/postvak uit)
Iemand een idee? Het is voor een goed doel die dmv maillinglijsten dichter bij geintresseerden wil komen te staan. Kortom: het liefst open source/freeware.

Alvast bedankt,

Joost

Verwijderd

Topicstarter
Iemand?

• Attixx
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 26-08 10:04
Ik heb er niet veel ervaring mee, maar misschien is zimbra wel wat je zoekt.
zie: http://www.zimbra.com/products/desktop.html

[ Voor 3% gewijzigd door Attixx op 19-01-2009 21:33 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ha Attixx, dank je voor je antwoord. Helaas is Zimbra niet wat ik zoek, het ondersteund geen mass-mailing.

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Ik snap je bulk-mail-criterium niet. Waarom geen BCC maar losse mails? (B)CC is juist uitgevonden om identieke mails te versturen aan velen en je noemt gepersonaliseerde mail als iets dat niet is vereist. Als het is om beperkingen van de mailserver te ontwijken moet je gaan praten met de beheerder van de server (en als die bulk verbiedt ben je sowieso niet handig bezig :+ ).

Voor iets dergelijks heb ik overigens 'vroegah' relatief simpel gemaakt met wat php-krassen. (Code die allang in de bittenbak is verdwenen trouwens, dus ik kan je niet helpen).

Anyway: het gaat over mailclients dus CSA => OFF

[ Voor 5% gewijzigd door F_J_K op 20-01-2009 10:02 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

Topicstarter
F_J_K, hier ben ik het niet mee eens dat je dan verkeerd bezig bent. In geval je een BCC mail verstuurd zal jou SMTP server de e-mail doorsturen naar andere SMTP servers. Daar zit een grote beperking o.a. door spamfilters. Indien je 1000 mails gaat versturen is die beperking nog veel groter en is BCC onwerkbaar! Praten met de beheerder van de mailserver? We hebben het hier over een Het Net of Planet niet over eigen beheer.

Nogmaals, het aan en afmelden op de mailings wil ik via confirmed opt-in/opt-out. Bulk e-mail versturen mag gewoon aldus elke provider. XS4all is hier het strengst mee, die eist confirmed opt-in/opt-out.

Edit: Extra toelichting

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 20-01-2009 10:13 ]

Pagina: 1