Toon posts:

"Wardriving" software.

Pagina: 1
Acties:
  • 4.649 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

Ik zoek een lekker vlot WiFi netwerk detectie/connectie programma,
maar ik zie door de bomen het bos nietmeer.

Ik heb deze lijst gevonden, maar die zit vol rommel en rare toestanden.
http://www.wardrive.net/wardriving/tools
Zelf DLL's maken, vage linux Commandline meuk en OSes waar ik nog nooit van gehoord heb. -O-

Ik heb de beschikking over een windows mobile 2003 platform (PDA), en een vista platform (notebook).
Linux ook als het moet, maar linux heeft veelal wifi beperkingen heb ik begrepen.

Hebben jullie mischien wat aanraders? :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blasterxp
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
netstumbler :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Zolang dit topic over 'detectie/connectie' en niet zozeer over het hacken van WPA netwerken gaat heb ik met dit topic geen probleem. Dit topic past trouwens leuker in BV :)

CSA > BV

Volgens mij zijn de makkelijksten om te proberen de volgende distributies; deze kun je gewoon runnen vanaf CD

http://www.remote-exploit.org/backtrack.html
http://sourceforge.net/projects/warlinux/

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 30-04 12:52
Voor Windows is er gewoonweg maar één die de beste is: NetStumbler.

Hier kan je NetStumbler downloaden: link.

Voor MacOS X kan je KisMac gebruiken.
Voor Linux kan je KisMet gebruiken.

Als je Wireless networks wilt gaan hacken [...]
Modbreak:en dat was dus precies niet de bedoeling

[ Voor 34% gewijzigd door Spider.007 op 13-01-2009 15:03 ]

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlorisD
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 29-09 13:46
Voor Windows Mobile is er trouwens ook nog een programma te vinden, genaamd WiFiFoFum.

Samen met de programma's uit de post boven me is er dus op dit gebied meer dan genoeg te vinden. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Spider.007 schreef op dinsdag 13 januari 2009 @ 11:56:
Zolang dit topic over 'detectie/connectie' en niet zozeer over het hacken van WPA netwerken gaat heb ik met dit topic geen probleem. Dit topic past trouwens leuker in BV :)

CSA > BV
Volgens mij gaat dit juist over GEEN beveiliging? :>
Wifi hacken heeft tegenwoordig niet veel zin meer, want WEP is stokoud en wordt bijna nietmeer gebruikt, en WPA krijg je er volgens mij alleen uit door packets te sniffen of gewoon lompweg met een woorden bibliotheek te gaan hameren wat weer uren kan duren. Leuk om de buren te lopen zieken, maar om even onderweg te internetten heeft het geen nut. ;)

Volgens mij zijn de makkelijksten om te proberen de volgende distributies; deze kun je gewoon runnen vanaf CD

http://www.remote-exploit.org/backtrack.html
http://sourceforge.net/projects/warlinux/
Ik ben niet zon linux fan eigenlijk, en al helemaal niet van commandline achtige toestanden.
Backtrack had ik al het een en ander over gelezen, het ziet er niet echt simpel uit. ;)
Petervanakelyen schreef op dinsdag 13 januari 2009 @ 12:23:
Voor Windows is er gewoonweg maar één die de beste is: NetStumbler.

Hier kan je NetStumbler downloaden: link.
Netstumbler heb ik geinstalleerd maar vreemd genoeg vind die helemaal niets, zelfs niet mijn eigen AP. Ik heb nog "Easy Wifi Radar" geprobeerd, maar die lust mijn notebook wifi adapter helemaal niet.
FlorisD schreef op dinsdag 13 januari 2009 @ 12:27:
Voor Windows Mobile is er trouwens ook nog een programma te vinden, genaamd WiFiFoFum.
WiFiFoFum is een fijn programmatje, maar om een of andere reden kan ik niet automatisch verbinden. Hij heeft het wel eens gedaan, dat automatisch verbinden, maar toen ik een nieuwe versie gedownload had, was die functie opeens verdwenen. :/

Liefst zou ik een soort scanner op mijn notebookje hebben,
die zich automatisch een weg zoekt naar een internet verbinding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Voor zover ik weet, werkt Netstumbler niet onder Vista. Gebruik Vistubler of Inssider.

zie, http://www.wlanbook.com/netstumbler-windows-vista/

Overigens zoals hierboven al is gemeld is het gebruik van Linux op je laptop handiger om de beveiliging van netwerken te testen. Aircrack werkt b.v. niet goed onder Windows.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Noork schreef op dinsdag 13 januari 2009 @ 13:56:
Voor zover ik weet, werkt Netstumbler niet onder Vista. Gebruik Vistubler of Inssider.

zie, http://www.wlanbook.com/netstumbler-windows-vista/

Overigens zoals hierboven al is gemeld is het gebruik van Linux op je laptop handiger om de beveiliging van netwerken te testen. Aircrack werkt b.v. niet goed onder Windows.
Ah, dat verklaard al een boel.
Zometeen even Vistumbler proberen. Bedankt! d:)b

Ik ken amper wat van linux, ik weet net hoe ik het op moet starten maar meer ook niet.
Ik weet nieteens hoe je in linux software moet installeren :') dus dat wordt waarschijnlijk al niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
Verwijderd schreef op dinsdag 13 januari 2009 @ 14:05:
[...]
Ah, dat verklaard al een boel.
Zometeen even Vistumbler proberen. Bedankt! d:)b

Ik ken amper wat van linux, ik weet net hoe ik het op moet starten maar meer ook niet.
Ik weet nieteens hoe je in linux software moet installeren :') dus dat wordt waarschijnlijk al niks.
Als je wat tutorials op internet doorspit heb je het zo geleerd, het is niet zo moeilijk hoor ;)
Probeer je Linux kennis wat op te halen door bv. gratis een Ubuntu CD te bestellen.
Verwijderd schreef op dinsdag 13 januari 2009 @ 13:49:

[...]

Volgens mij gaat dit juist over GEEN beveiliging? :>
Wifi hacken heeft tegenwoordig niet veel zin meer, want WEP is stokoud en wordt bijna nietmeer gebruikt, en WPA krijg je er volgens mij alleen uit door packets te sniffen of gewoon lompweg met een woorden bibliotheek te gaan hameren wat weer uren kan duren. Leuk om de buren te lopen zieken, maar om even onderweg te internetten heeft het geen nut. ;)

[...]
Ow, ik doe hier regelmatig aan wardriven (in België) en vind nog héél geregeld WEP beveiligde verbindingen.
Bovendien kan je zowat overal draadloos op internet, er is altijd wel één obeveiligd netwerk te vinden...

WPA komt er inderdaad meer en meer in, ja, maar alle 7 beveiligde WEP verbindingen in mijn buurt zijn geen geheim meer voor mij ;)

[ Voor 42% gewijzigd door Petervanakelyen op 13-01-2009 14:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LinuX-TUX
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 29-09 16:35
BackTrack :? (schuif deze tip aub niet aan de kant, je krijgt hier extra's bij die echt leuk zijn ... maar ... je moet wel een beetje linux gaan leren. Zo op bootable USB stick te meppen en starten maar)

En vandaag is het je geluksdag: BackTrack 2 USB 4 Windows :D (geen idee wat het is, doelde eigenlijk op de linux versie, eerder genoemd)

Maarja, niet voor windows mietjes bedoelt he :+ Overigens zal je er niet aan ontkomen dat je commando's moet gaan leren om een beetje te kunnen wardriven. WiFi software is 9 van de 10 keer gemaakt om te connecten en te gebruiken, niet om te scannen analyseren, detecteren, decrypten etc

Mooie start om ook even in te verdiepen: Kismet. Speciaal voor jou zijn er nu ook Qt/GTK frontendjes aan het komen, zie hier: http://kismet-qte.sourceforge.net/

Echt goede netwerk tools zijn toch meestal Solaris / BSD / (hp/lin/etc)UX in de basis

[ Voor 90% gewijzigd door LinuX-TUX op 13-01-2009 14:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Wlaninfo kan ook handig zijn.
(Windows)

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Petervanakelyen schreef op dinsdag 13 januari 2009 @ 14:09:
[...]
Als je wat tutorials op internet doorspit heb je het zo geleerd, het is niet zo moeilijk hoor ;)
Probeer je Linux kennis wat op te halen door bv. gratis een Ubuntu CD te bestellen.
In gutsy gibbon was ik na een half uur mijn muisknoppen al kwijt. :+
[...]
Ow, ik doe hier regelmatig aan wardriven (in België) en vind nog héél geregeld WEP beveiligde verbindingen.Bovendien kan je zowat overal draadloos op internet, er is altijd wel één obeveiligd netwerk te vinden...

WPA komt er inderdaad meer en meer in, ja, maar alle 7 beveiligde WEP verbindingen in mijn buurt zijn geen geheim meer voor mij ;)
Oh, toch wel nog? Hier in de buurt heb ik een stuk of 9 APs, nog maar 1 enkele WEP zit ertussen. WEP is volgens mij in 10 minuten te kraken, alleen nog geen windows programma gevonden daarvoor. ;)
LinuX-TUX schreef op dinsdag 13 januari 2009 @ 14:16:
BackTrack :? (schuif deze tip aub niet aan de kant, je krijgt hier extra's bij die echt leuk zijn ... maar ... je moet wel een beetje linux gaan leren. Zo op bootable USB stick te meppen en starten maar)

En vandaag is het je geluksdag: BackTrack 2 USB 4 Windows :D (geen idee wat het is, doelde eigenlijk op de linux versie, eerder genoemd)

Maarja, niet voor windows mietjes bedoelt he :+ Overigens zal je er niet aan ontkomen dat je commando's moet gaan leren om een beetje te kunnen wardriven. WiFi software is 9 van de 10 keer gemaakt om te connecten en te gebruiken, niet om te scannen analyseren, detecteren, decrypten etc

Mooie start om ook even in te verdiepen: Kismet. Speciaal voor jou zijn er nu ook Qt/GTK frontendjes aan het komen, zie hier: http://kismet-qte.sourceforge.net/

Echt goede netwerk tools zijn toch meestal Solaris / BSD / (hp/lin/etc)UX in de basis
Om heel eerlijk te zijn, dat gevlooi met commandlines trok me al nietmeer toen win 3.11 verscheen. :> Ik houd me liever bezig met gebruiksvriendelijke geautomatiseerde programmatjes. Gewoon opstarten als ik mijn notebook aanzet en gaan met die banaan. Ik ben maar een luie windows n00b, en ben dr nog trots op ook. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LinuX-TUX
Verwijderd schreef op dinsdag 13 januari 2009 @ 14:53:
[...]
In gutsy gibbon was ik na een half uur mijn muisknoppen al kwijt. :+

[...]
Oh, toch wel nog? Hier in de buurt heb ik een stuk of 9 APs, nog maar 1 enkele WEP zit ertussen. WEP is volgens mij in 10 minuten te kraken, alleen nog geen windows programma gevonden daarvoor. ;)

[...]
Om heel eerlijk te zijn, dat gevlooi met commandlines trok me al nietmeer toen win 3.11 verscheen. :> Ik houd me liever bezig met gebruiksvriendelijke geautomatiseerde programmatjes. Gewoon opstarten als ik mijn notebook aanzet en gaan met die banaan. Ik ben maar een luie windows n00b, en ben dr nog trots op ook. :P
Jammer -O- er komt een heel hoop hack/crack/spoof & detect software bijgeleverd die geknipt zou zijn voor jou -O- (denken aan: cisco router vulnerabilities t/m SQL servers :Y) ) ...

Maargoed, dan niet hoor, even goede vrienden ;)

Linux begon er net strakker uit te zien en vlotter te worden -O- om nou over een paar commando's leren, te struikelen :/
Wordt zelfs al standaard geleverd met Compiz :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noork
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 13 januari 2009 @ 14:53:
[...]
Die zijn er ook niet. Een oude versie van Aircrack is beschikbaar voor Windows, maar deze werkt niet goed. Je moet nl. de draadloze nic in monitor mode krijgen, wat doorgaans niet wordt ondersteund door de Windows drivers.

Het 'testen' van wep/wpa beveiliging onder Windows kun je beter direct uit je hoofd zetten. En echt, backtrack is echt niet moeilijk te gebruiken. Je hoeft het niet eens te installeren (bootable cd) en met een tutorial op internet ben je er zo uit. Voor b.v. Aircrack en WEP heb je iets van 3 a 4 commando's nodig. Sla ze op in een tekstbestandje en copy-paste ze naar de cli. Klaar is kees.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Om open netwerken te vinden heb je geen Linux nodig. Een reactie met een overdadige hoeveelheid smileys met als enig doel om alsnog Linux te promoten is daarom niet erg nuttig ;) De TS is duidelijk over de wenselijkheid van command-line-tools; en zonder cli kom je zelfs met compiz nog niet erg ver :)

[ Voor 16% gewijzigd door Spider.007 op 13-01-2009 15:07 ]

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
LinuX-TUX schreef op dinsdag 13 januari 2009 @ 15:02:
[...]

Jammer -O- er komt een heel hoop hack/crack/spoof & detect software bijgeleverd die geknipt zou zijn voor jou -O- (denken aan: cisco router vulnerabilities t/m SQL servers :Y) ) ...

Maargoed, dan niet hoor, even goede vrienden ;)

Linux begon er net strakker uit te zien en vlotter te worden -O- om nou over een paar commando's leren, te struikelen :/
Wordt zelfs al standaard geleverd met Compiz :+

Ja het is leuk hoor dat linux, ubuntu met ruby compiz is mooi spul, alleen ik vind het allemaal nogal op losse schroeven staan. In windows ben ik iig nog nooit mijn muisknoppen verloren. :') En waarom dan, als bijna alles al zo mooi is uitgewerkt, toch nog die moeilijke mount root script zooi toepassen. Een ferrari met karrewielen. :') En om nou een paar weken te moeten studeren om gewoon een beetje te kunnen gaan internetten? Linux is opweg, maar nog lang niet vriendelijk vind ik.

Ik zal maar in die leeuwenkuil springen met Backtrack om te zien hoe het werkt,
maar of er iets zinnigs uit gaat komen? :?

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 13-01-2009 15:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Open netwerken zoeken kan nog wel onder Windows. Maar wardriven doe je echt onder Linux waar je de beschikking hebt over Kismet en Aircrack-ng.

WEP is idd met ongeveer 10 min te kraken alleen dien je hiervoor wel enige Linux kennis te hebben. Daarnaast moet je WiFi kaartje wel in monitor mode kunnen draaien (wat niet elke kaart/driver kan). Voor WPA zijn rainbow-tables beschikbaar tot 14 tekens ong (80 gig aan plain tekst data).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LinuX-TUX
Spider.007 schreef op dinsdag 13 januari 2009 @ 15:06:
[...]

Om open netwerken te vinden heb je geen Linux nodig. Een reactie met een overdadige hoeveelheid smileys met als enig doel om alsnog Linux te promoten is daarom niet erg nuttig ;) De TS is duidelijk over de wenselijkheid van command-line-tools; en zonder cli kom je zelfs met compiz nog niet erg ver :)
Open niet nee, mea-culpa, had ook niet echt de reactie van de andere mod gelezen, wel de link van de TS. Dus ik dacht ... als je toch in die hoek zoekt, dan kan je beter naar een verzamel distro in linux-land kijken die alles op 1 hoop gooit.

Ik ben noch windows noch linux fanboy (al hoewel de naam anders doet denken). Je moet een OS gebruiken als gereedschap, daar waarvoor het het meest doeltreffende is. Torque voor Torque, imbus voor imbus enzovoort. Dat "fijn vinden" is suggestief en slaat hier de plank mis vind ik. Als hij open netwerken op wil sporen om vervolgens *insert MicroSoft Windows applicatie* te kunnen doen, dan is het een ander verhaal natuurlijk.

Vandaar dat ik hem even een extra zetje in z'n rug geef, om er gewoon een keer 'luchtig' naar te kijken ipv vooroordelend links te laten liggen. Het is immers exact waar hij om vroeg. Open netwerken kan een XP home editie ook zo vinden ;)
Verwijderd schreef op dinsdag 13 januari 2009 @ 15:10:
[...]

Ik zal maar in die leeuwenkuil springen met Backtrack om te zien hoe het werkt,
maar of er iets zinnigs uit gaat komen? :?
Als je motivatie net zo groot is, als dat je destijds had om windows te leren ... kom je echt een HEEL eind :Y) (zeker als je distro's als Windows ME & Vista aan kan)

[ Voor 12% gewijzigd door LinuX-TUX op 13-01-2009 15:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rapture
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15:14

rapture

Zelfs daar netwerken?

Verwijderd schreef op dinsdag 13 januari 2009 @ 15:10:
Ja het is leuk hoor dat linux, ubuntu met ruby compiz is mooi spul, alleen ik vind het allemaal nogal op losse schroeven staan. In windows ben ik iig nog nooit mijn muisknoppen verloren. :') En waarom dan, als bijna alles al zo mooi is uitgewerkt, toch nog die moeilijke mount root script zooi toepassen. Een ferrari met karrewielen. :') En om nou een paar weken te moeten studeren om gewoon een beetje te kunnen gaan internetten? Linux is opweg, maar nog lang niet vriendelijk vind ik.
Kwestie van smaak. Ik vind de Windows 2003 Server examens moeilijker door eindeloos in menutjes verdwalen. Dan een Linux-examen waar je gewoon je commando's kan intypen, configuratiebestanden kan aanpassen,... Je goesting doen, commanderen en je ziet wel waar het schip strand ipv dit mag je niet van MS doen, dat mag je niet van MS doen,... bv hibernate/slaapstand met 4GB ram zou te lang duren (4GB naar harde schijf wegschrijven), dus de gebruiker zou niet weten wat goed voor hem is en MS kiest voor ons (betutteling).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
Ik ben opgegroeid ben met Windows 95.

In het begin was ik er opeens in geslaagd om shell32.dll te verwijderen, wat erin resulteerde dat ik nergens meer icoontjes had. Geen flauw idee wat ik had gedaan...

Ik ben, na wat misslukkingen, dus toch verder gegaan met Windows 98, en dan met XP, Vista, en Windows 7.
Nu maak ik in Windows bijna geen enkele fout meer.

Hetzelfde had ik met Ubuntu.
Toen ik het voor de eerste keer probeerde, was ik erin geslaagd om m'n X server te verwijderen, maar de Window Manager, Gnome, stond er nog wel op.
Na een tijdje geprutst te hebben met apt-get, kwam ik niet op het gewenste resultaat, in tegendeel, ik was erin geslaagd apt-get ook te verwijderen...

code:
1
2
The following package is not installed: apt.
You can install it by typing: sudo apt-get install apt.

En m'n informatica leerkracht zei dan maar dat ik het beste gewoon opnieuw begon.

Dit duurde zo een hele tijd, met steeds gekkere resultaten.
Meestal eindige het met "sudo rm -rfv /" (never try this at home...)

Maar nu lukt het aardig met Ubuntu, ik gebruik het liever dan Windows, omdat er veel mooiere effecten zijn (Compiz vs. Aero) het veel aanpasbaarder is, en geen virussen mogelijk zijn.

Succes met BackTrack !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Is het normaal dat die backtrack USB loader er meer dan n uur over doet om die image erop te kakken?
Niet normaal zo langsaam joh. Hij is nu amper 1/3e klaar met mijn stick. -O-

ps.
Van aero krijg ik jeuk, en NOD32 vreet alles op wat niet deugd. ;)
Hoe kwetsbaar een OS is, ligt meestal meer aan de gebruiker.

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 13-01-2009 18:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
Verwijderd schreef op dinsdag 13 januari 2009 @ 18:33:
Is het normaal dat die backtrack USB loader er meer dan n uur over doet om die image erop te kakken?
Niet normaal zo langsaam joh. Hij is nu amper 1/3e klaar met mijn stick. -O-

ps.
Van aero krijg ik jeuk, en NOD32 vreet alles op wat niet deugd. ;)
Hoe kwetsbaar een OS is, ligt meestal meer aan de gebruiker.
Klopt, ik draai al 2.5 jaar zonder virusscanner, antispywarespul, en antispam.
Het enige dat ik gebruik is CCleaner (om temp te legen).

Ik zou eerlijk gezegd BackTrack 3 downloaden, en branden op CD/DVD.
Ik heb nooit gebruik gemaakt van BackTrack 2 op USB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dat is die USB booterd nu aan het doen, Backtrack 3 op de stick aan het persen.
Is dat niet de bedoeling? :p

Ik heb een BT3 final iso gedownload en daar issie nu mee bezig.
Kan ik die dan beter even branden op een CDtje?
En kan ik die dan read-only booten op mijn samsung Q310 notebookje zonder dattie vanalles gaan lopen verbouwen?

[ Voor 52% gewijzigd door Verwijderd op 13-01-2009 20:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blonde Tux
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 14-09 16:45

Blonde Tux

<advertisement>

LinuX-TUX schreef op dinsdag 13 januari 2009 @ 15:27:

Ik ben noch windows noch linux fanboy (al hoewel de naam anders doet denken). Je moet een OS gebruiken als gereedschap, daar waarvoor het het meest doeltreffende is.
offtopic:
Klinkt als iemand die de gehele Unix filosofie aardig aanhangt in mijn oren.

Ontopic:
Ja hoor, dat is ook de bedoeling van een Live Linux cd/USB; gewoon draaien zonder dat je eigen systeem aanpast en out of the box zo veel mogelijk ondersteunen.

Heet zand zand omdat het tussen zee en land ligt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Blonde Tux schreef op dinsdag 13 januari 2009 @ 20:33:
Ja hoor, dat is ook de bedoeling van een Live Linux cd/USB; gewoon draaien zonder dat je eigen systeem aanpast en out of the box zo veel mogelijk ondersteunen.
Ik heb dit toegepast, was binnen 2 minuten gepiept.
http://wiki.remote-exploi...:Install_onto_a_USB_stick

Heb het OS nu ook draaien op mijn testcomputer,
maar ik weet nu eigenlijk nog niet wat ik ermee moet doen. :p

UPDATE
Heb hem in mijn notebook geprobeerd, maar daar blijft de OS steken op een zwart scherm met knipperend kruisje/cursorpijltje na een hoop boot-up gepruttel in een dialogbox.

[ Voor 61% gewijzigd door Verwijderd op 13-01-2009 21:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LinuX-TUX
Blonde Tux schreef op dinsdag 13 januari 2009 @ 20:33:
[...]

offtopic:
Klinkt als iemand die de gehele Unix filosofie aardig aanhangt in mijn oren.

Ontopic:
offtopic:
Wat je wil, wat je wil, gamen doe ik nog steeds onder windows hoor :Y)

Exchange draait nog steeds omdat het doorgaans is met windows gebruikers (office) in een netwerk, dus automagisch zit er ook een windows domain controller bij, want ja, exchange los & windows profielen via samba gaan doen is ook weer zo omslachtig ( kan wel overigens ). Helaas, firewall & alle dmz activiteiten (mailscanning/ftp/webserver) is ALLEMAAL linux/BSD.
Oja, ik dev wel liever onder Linux op het werk ja
Verwijderd schreef op dinsdag 13 januari 2009 @ 20:46:
[...]

Ik heb dit toegepast, was binnen 2 minuten gepiept.
http://wiki.remote-exploi...:Install_onto_a_USB_stick

Heb het OS nu ook draaien op mijn testcomputer,
maar ik weet nu eigenlijk nog niet wat ik ermee moet doen. :p

UPDATE
Heb hem in mijn notebook geprobeerd, maar daar blijft de OS steken op een zwart scherm met knipperend kruisje/cursorpijltje na een hoop boot-up gepruttel in een dialogbox. Probleem?
Balen ... kan niet anders zeggen :(

Welke keuze probeer je eigenlijk te booten van die opties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hem in safemode opgestart, laatste regeltje is

Usage: init 0123456SsQqAaBbCcUu

Ook mijn Capslock en scroll lock lichtjes knipperen..
Volgens google is dit een Critical Init probleem van het grub menu ofzo.
http://www.slax.org/forum.php?action=view&parentID=15897

Dit is nou precies waarom ik linux verschrikkenlijk vind. :')
Maar ik geef nog niet op hoor, als iemand hier een oplossing voor weet tenminste,
want wat er in het bovengenoemd topicje staat, snap ik nietveel van. ;)

Ik heb geprobeerd in flux mode X window op te starten, en ik krijg een dot foutmeldingen.
"(EE) AIGLX: screen 0 is not dri capable"
Zegt dat wat?

Ik moet wel een resolutie van 1280x800 draaien trouwens.
Meer kan hij niet aan op zn 13" scherm.

UPDATE
Ik heb em opgang gekregen, VESA graphics wilde wel draaien. :')

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 13-01-2009 22:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Goed. Linux doet waar die goed in is, het bloed onder mijn nagels vandaan halen (nu kan het mijn wlan0 weer niet vinden). ;) Ik zal dat projectje voortzetten omdat ik denk dat er interessant netwerk speelgoed inzit, maar toch blijft mijn vraag naar een goede automatische WiFi verbinder (voor windows!!) nog staan. ;)

Vistumbler en inSSIDer zijn mooie scanners, maar je kunt niet veel met wat deze programmas vinden.
Je kunt zien welke er open zijn en welke beveiligd, maar dat kan je met het standaard spul van vista ook.

Wie kent er een windows programma dat automatisch een draadloze verbinding naar het internet kan maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keejoz
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 28-08 15:53
in Vista (misschien XP ook, geen idee) kan je dit al doen door gewoon die optie aan te vinken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noork
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 13 januari 2009 @ 23:38:
Goed. Linux doet waar die goed in is, het bloed onder mijn nagels vandaan halen (nu kan het mijn wlan0 weer niet vinden). ;)
Je kan ook zeggen dat je er niet mee om kunt gaan ;) Misschien heb je gewoonweg geen ondersteunde wlan kaart of moet je de juiste drivers nog installeren.
Wie kent er een windows programma dat automatisch een draadloze verbinding naar het internet kan maken?
Die zijn er niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
keejoz schreef op dinsdag 13 januari 2009 @ 23:52:
in Vista (misschien XP ook, geen idee) kan je dit al doen door gewoon die optie aan te vinken.
Alleen voor favorieten. Vreemde Wifi points gaan niet automatisch.
Noork schreef op woensdag 14 januari 2009 @ 00:07:
[...]
Je kan ook zeggen dat je er niet mee om kunt gaan ;)
Vind je het gek? :P Linux is niet bepaald plug en play, en om het opgang te krijgen heb je een boekwerk nodig. :P Ik blijf proberen, maar ik neem linux nog lang niet serieus als windows vervanger.
Misschien heb je gewoonweg geen ondersteunde wlan kaart of moet je de juiste drivers nog installeren.
Dat zou vast helpen, drivers installeren. Maar van apparaat beheer valt niks te bespeuren, en van mijn notebook zijn nog geen drivers voor linux. Er schijnt iets te zijn dat de driver uit een ini sloopt, maar dan moet je wel eerst die ini hebben. :?
[...]

Die zijn er niet.
Jawel hoor, Easy Wifi Radar.
Die is voor winXP en verbind je automatisch met alle open APs, en opent zelfs je browser voor je zodra er verbinding is. Helaas moet vista weer de eigenwijze kwast spelen, en werkt dat programma er niet op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LinuX-TUX
Verwijderd schreef op dinsdag 13 januari 2009 @ 23:38:
Goed. Linux doet waar die goed in is, het bloed onder mijn nagels vandaan halen (nu kan het mijn wlan0 weer niet vinden). ;) Ik zal dat projectje voortzetten omdat ik denk dat er interessant netwerk speelgoed inzit, maar toch blijft mijn vraag naar een goede automatische WiFi verbinder (voor windows!!) nog staan. ;)

Vistumbler en inSSIDer zijn mooie scanners, maar je kunt niet veel met wat deze programmas vinden.
Je kunt zien welke er open zijn en welke beveiligd, maar dat kan je met het standaard spul van vista ook.

Goed, gelijk heb je. Wist niet dat het zo'n kreng zou zijn om hem aan de gang te krijgen. (versie 1 van BackTrack was ook zo met alles handmatig instellen/modproben, 2 wat minder, 3 nooit problemen mee gehad)

Mag ik wel weten welke exotische 13" laptop jij hebt?
Ben ook de slechtste niet, is WiFi Radar dan niet een optie?
Spuit 11 :( net in die 2 minuten dat ik koffie aan het sippen ben heb jij hem ook al

Ik ben geen vista expert, want die heeft net als linux ook een aparte handleiding (ala 1000+ pagina's ... en ik ben lui, lees, moet in de top 3 antwoorden van google weer verder kunnen) maar als je die wifi radar als admin runt, gaat het dan wel? (rechtermuisklik -> start als admin)

[ Voor 13% gewijzigd door LinuX-TUX op 14-01-2009 10:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noork
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 14 januari 2009 @ 10:28:
Dat zou vast helpen, drivers installeren. Maar van apparaat beheer valt niks te bespeuren, en van mijn notebook zijn nog geen drivers voor linux. Er schijnt iets te zijn dat de driver uit een ini sloopt, maar dan moet je wel eerst die ini hebben. :?
Ja je bedoelt ndiswrapper. Deze kan een wlan kaart werkende krijgen met behulp van de Windows drivers (de ini dus). Deze moet je gewoon even kopieren naar je Linux installatie dus.

Om welke kaart gaat het eigenlijk? Misschien heb je ndiswrapper niet nodig. Er zitten ook een aantal drivers in de repostitories (afhankelijk van je distro) die veel kaarten ondersteunen. Intel & Atheros chipsets worden het best ondersteund. Maar vage netgear usb stikkjes o.i.d. zijn meestal kansloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]
Vind je het gek? :P Linux is niet bepaald plug en play, en om het opgang te krijgen heb je een boekwerk nodig. :P Ik blijf proberen, maar ik neem linux nog lang niet serieus als windows vervanger.
Dat Linux minder gebruiksvriendelijk is durf ik wel in twijfel te trekken. Ik heb mijn vriendin Kubuntu gegeven, sindsdien heeft ze nooit meer problemen. De package manager zorgt ervoor dat haar complete systeem up2date blijft (inc alle geinstalleerde programma's). Hierdoor hoeft ze zelf nooit meer elk programma appart te updaten. Daarnaast zitten bijna alle drivers er standaard in, waar je bijvoorbeeld bij Windows nog appart een printer driver moet installeren, was het onder Kubuntu gewoon een kwestie van inpluggen en printen. Zelfde geldt voor grafische drivers, webcam etc.
[...]
Waarschijnlijk doelen ze op ndiswrapper, welke een Windows driver beschikbaar maakt onder Linux. Weet je zeker dat er geen andere driver beschikbaar is? Om welke laptop gaat het, en wat is de wireless chipset? Ik verwacht namelijk niet dat je met een Windows driver kunt switchen naar monitor modus. Wil je een WEP kraken binnen 10 minuten dan zul je wel packages moeten kunnen injecten namelijk. Anders zul je moeten wachten tot er genoeg data is verstuurd door anderen, wat potentieel erg lang kan duren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
LinuX-TUX schreef op woensdag 14 januari 2009 @ 10:31:
[...]

Goed, gelijk heb je. Wist niet dat het zo'n kreng zou zijn om hem aan de gang te krijgen. (versie 1 van BackTrack was ook zo met alles handmatig instellen/modproben, 2 wat minder, 3 nooit problemen mee gehad)

Mag ik wel weten welke exotische 13" laptop jij hebt?
Ben ook de slechtste niet, is WiFi Radar dan niet een optie?
Spuit 11 :( net in die 2 minuten dat ik koffie aan het sippen ben heb jij hem ook al

Ik ben geen vista expert, want die heeft net als linux ook een aparte handleiding (ala 1000+ pagina's ... en ik ben lui, lees, moet in de top 3 antwoorden van google weer verder kunnen) maar als je die wifi radar als admin runt, gaat het dan wel? (rechtermuisklik -> start als admin)
Ik heb een Samsung Q310 notebook.
Screen: 13.3" - 1280x800 native
CPU: C2D P8400 2.26Ghz
RAM: 4Gb DDR3
HDD: WD 320gb.
WLAN: Intel

BT3 draaid nu wel aardig in VESA graphics mode.
Maar hij ziet alleen mijn yukon 1Gbit vaste LAN, WLAN wil die nog niet.
Noork schreef op woensdag 14 januari 2009 @ 10:36:
[...]

Ja je bedoeld ndiswrapper. Deze kan een wlan kaart werkende krijgen met behulp van de Windows drivers (de ini dus). Deze moet je gewoon even kopieren naar je Linux installatie dus.

Om welke kaart gaat het eigenlijk? Misschien heb je ndiswrapper niet nodig. Er zitten ook een aantal drivers in de repostitories (afhankelijk van je distro) die veel kaarten ondersteunen. Intel & Atheros chipsets worden het best ondersteund. Maar vage netgear usb stikkjes o.i.d. zijn meestal kansloos.
Inderdaad, ndiswrapper. ;) Ik heb een driver extraction tool geprobeerd en die geeft klauwen vol ini's dus weet ik ook niet welke het moet zijn.

Ik heb mijn notebook niet bij me op mijn werk, maar ik geloof dat het een Intel 5400 WLAN is.

[ Voor 90% gewijzigd door Verwijderd op 14-01-2009 10:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• u_nix_we_all
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Ik heb vroeger kismet gebruikt i.c.m. gpsdrive, zodat alle AP's netjes op m'n kaartje verschenen (en direct in een MySQL DB geschreven werden)

You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 14 januari 2009 @ 10:39:
[...]

Dat Linux minder gebruiksvriendelijk is durf ik wel in twijfel te trekken. Ik heb mijn vriendin Kubuntu gegeven, sindsdien heeft ze nooit meer problemen. De package manager zorgt ervoor dat haar complete systeem up2date blijft (inc alle geinstalleerde programma's). Hierdoor hoeft ze zelf nooit meer elk programma appart te updaten. Daarnaast zitten bijna alle drivers er standaard in, waar je bijvoorbeeld bij Windows nog appart een printer driver moet installeren, was het onder Kubuntu gewoon een kwestie van inpluggen en printen. Zelfde geldt voor grafische drivers, webcam etc.
Vraag haar dan eens om linux een keer zelf te installeren? :+
Kijken of ze het dan ook nog zo vriendelijk vind.
Als jij even voor mij BT3 komt installeren zodat alles keurig update en draaid,
dan vind ik linux vast ook een top OSje. :P

Niet kwaad bedoeld hoor, maar linux gebruiken en linux bouwen zijn 2 verschillende werelden volgens mij.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 14-01-2009 10:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noork
  • Niet online
Intel (pro wireless 2100/3945/4965 etc) wordt goed ondersteund in de meeste Linux distro's. Gewoon even zoeken naar de juiste drivers dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Noork schreef op woensdag 14 januari 2009 @ 11:10:
Intel (pro wireless 2100/3945/4965 etc) wordt goed ondersteund in de meeste Linux distro's. Gewoon even zoeken naar de juiste drivers dus.
Weet je mischien waar ik moet kijken voor linux drivers?
Is dit wat ik moet hebben? http://www.intellinuxwireless.org/
Samsung heeft namenlijk niets voor linux op hun download center staan.
Hoe je een driver installeerd is ook nog een raadsel maar daar vind ik nog wel wat op. ;)

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 14-01-2009 11:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LinuX-TUX
Verwijderd schreef op woensdag 14 januari 2009 @ 11:25:
[...]
Weet je mischien waar ik moet kijken voor linux drivers?
Is dit wat ik moet hebben? http://www.intellinuxwireless.org/
Samsung heeft namenlijk niets voor linux op hun download center staan.
Hoe je een driver installeerd is ook nog een raadsel maar daar vind ik nog wel wat op. ;)
Algemene misvatting van linux: drivers downloaden ed is SOOOOO windows. Systeem eigen dingen neem je binnen door middel van een pakket manager & zijn meestal bij installatie ALLEMAAL (ja echt) ALLEMAAL aanwezig.
Exotische hardware daar gelaten: zip drives uit het jaar 0 bv maar de basis dingen: sata controllers, (wireless)netwerkkaarten etc wel

Komen toch weer commando's om de hoek vliegen hoor. Als eerste kijk je met een pci view commando wat nou precies die Intel netwerk kaart is. Commando 'lspci' en we filteren (met | grep) op de letters "etwo" en "ntel":
gideon@gideon-laptop:~$ lspci|grep etwo|grep ntel
0c:00.0 Network controller: Intel Corporation PRO/Wireless 4965 AG or AGN [Kedron] Network Connection (rev 61)
Wat je dan kan doen is blind 'modprobe iwl4965' om te kijken of het aanslaat, daarna controlleer je of hij is opgenomen in je module lijst met:
gideon@gideon-laptop:~$ lsmod|grep iwl
iwlagn                113668  0 
iwlcore               107844  1 iwlagn
rfkill                 19364  2 iwlcore
led_class              13192  1 iwlcore
mac80211              253440  2 iwlagn,iwlcore
cfg80211               37136  3 iwlagn,iwlcore,mac80211
Daarna tijd om je netwerk te gaan bekijken ;)

Respect overigens dat je het toch een kans hebt gegeven, ik begin nu zelf alleen te twijfelen of dit niet VER het doel voorbij schiet als jou gaat om 'open netwerk detecteren & automagisch connecten', zodat je even je mail kan lezen. Nog geprobeerd om WiFi radar als admin te draaien onder Vista?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 14 januari 2009 @ 10:52:
[...]
Vraag haar dan eens om linux een keer zelf te installeren? :+
Kijken of ze het dan ook nog zo vriendelijk vind.
Ze heeft Linux zelf geinstalleerd ;) en dat voor iemand zonder technische achtergrond/interesse.

Weet je zeker dat Intel 5400 de wifi chipset is en niet je moederbord chipset? Voor wifi kan ik hem namelijk nergens vinden. Voor de Intel 5300 zou je het volgende commando kunnen proberen:
modprobe iwlagn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noork
  • Niet online
Volgens Google zit er een 5100 AGN in de Samsung Q310. Maar wellicht zijn er verschillende configuraties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
uhm.. ok. :P Hoe open ik een commandline? In KDE gewoon "run command"?
Dat pakt ie niet namenlijk. ;)

@Linux-Tux: Ik kan het beter maar gewoon leren, ik zal er later vast wel meer plezier van hebben. ;)

@ProFox: Knap dat ze zelf linux geinstalleerd heeft.
Ubuntu is dan wel een wat "dikkere" linux denk ik, die is wat makkenlijker te hanteren?

Ik heb even in vista gekeken wat voor adapter het is: Intel WiFi Link 5100
Ik heb gegoogled en daar zie ik dat ik hier de driver genaamd "iwlwifi-5000-ucode-5.4.A.11.tar.gz" moet hebben. Maar dan? :p Mijn BT3 stick heeft geen "/lib/firmware" folder. :>
Deze info heb ik trouwens hier vandaan.

edit
In windows heb ik geen lib folder. }:O In linux dus wel.
Ik zal die driver er eens inproppen en zien waar het uitkomt.

edit2
Heeft volgens mij niets opgelost.
Hoe zie ik nou eigenlijk welke hardware linux heeft herkend?

[ Voor 56% gewijzigd door Verwijderd op 14-01-2009 14:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LinuX-TUX
Verwijderd schreef op woensdag 14 januari 2009 @ 13:20:
[...]
edit2
Heeft volgens mij niets opgelost.
Hoe zie ik nou eigenlijk welke hardware linux heeft herkend?
Aanspreekbaar herkend? lspci & lsmod.

Met lspci zie je grotendeels van je hardware die gevonden is. Met lsmod zie je modules die voor je hardware geladen zijn. (vergelijkbaar met drivers op windows)

dmesg (makkelijker: dmesg | less) laat zien hoe de computer is opgestart, wat wel makkelijk gedetecteerd werd en waar hij problemen mee had.

[ Voor 3% gewijzigd door LinuX-TUX op 14-01-2009 13:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
code:
1
lspci|grep etwo|grep ntel

Dit geeft het volgende:
code:
1
02:00.0 Network Controller: Intel Corporation Unknown Device 4232

Kun je daar wat mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LinuX-TUX
Verwijderd schreef op woensdag 14 januari 2009 @ 14:05:
code:
1
lspci|grep etwo|grep ntel

Dit geeft het volgende:
code:
1
02:00.0 Network Controller: Intel Corporation Unknown Device 4232

Kun je daar wat mee?
Durf er bijna geen antwoord op te geven. Dit is nog steeds op BackTrack toch? In dat geval:
root@gideon-laptop:/home/gideon# lsmod|grep iwl

Als er GEEN iwlcore/agn ed aanwezig zijn, even modprobe iwlagn en modprobe iwlcore. Daarbij zag ik links en rechts dat het pas vanaf kernel .26 echt gesupport wordt. Je hebt echt een gloednieuw wifi chippie in je laptop :Y) (of daar nou blij mee moet zijn is een ander)
root@gideon-laptop:/home/gideon# uname -a
Linux gideon-laptop 2.6.27-11-generic #1 SMP Thu Jan 8 08:38:38 UTC 2009 x86_64 GNU/Linux

als je de output van uname -a wil posten & de lsmod, schiet het op :Y)

Zomaar als toevoeging:
www.google.com/linux
www.google.com/microsoft
www.google.com/bsd
www.google.com/mac

Ik merk dat vele mensen hier nog niet van wisten, maar hiermee kan je doelgericht naar systeemproblematiek zoeken PER OS.
Fiber schreef op woensdag 14 januari 2009 @ 14:58:
[...]

Leerzaam draadje !!!! :)

Commandline wordt meestal terminal genoemd... Openen gaat ongeveer zo:

http://www.w-p-k.org/images/afsluiten/Schermafdruk.png

Zie ook bijv. http://tille.garrels.be/training/ubuntu/ch02s02.html

*Krijgt zin om Linux ook weer eens uit het stof te halen*
Download is een nieuwe ISO! Sinds die CD, die nu stof loopt te happen, en nu is een hoop veranderd >:) :7

[ Voor 30% gewijzigd door LinuX-TUX op 14-01-2009 15:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 13:12

Fiber

Beaches are for storming.

Verwijderd schreef op woensdag 14 januari 2009 @ 13:20:
uhm.. ok. :P Hoe open ik een commandline? In KDE gewoon "run command"?
Dat pakt ie niet namenlijk. ;)
..........
Leerzaam draadje !!!! :)

Commandline wordt meestal terminal genoemd... Openen gaat ongeveer zo:

http://www.w-p-k.org/images/afsluiten/Schermafdruk.png

Zie ook bijv. http://tille.garrels.be/training/ubuntu/ch02s02.html

*Krijgt zin om Linux ook weer eens uit het stof te halen*

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
LinuX-TUX schreef op woensdag 14 januari 2009 @ 14:28:
[...]

Durf er bijna geen antwoord op te geven. Dit is nog steeds op BackTrack toch? In dat geval:

Als er GEEN iwlcore/agn ed aanwezig zijn, even modprobe iwlagn en modprobe iwlcore. Daarbij zag ik links en rechts dat het pas vanaf kernel .26 echt gesupport wordt. Je hebt echt een gloednieuw wifi chippie in je laptop :Y) (of daar nou blij mee moet zijn is een ander)
root@gideon-laptop:/home/gideon# uname -a
Linux gideon-laptop 2.6.27-11-generic #1 SMP Thu Jan 8 08:38:38 UTC 2009 x86_64 GNU/Linux
Er staat niets in mijn /home/ dus ik denk niet dat het spul hierboven werkt bij mij?
En om een of andere reden noemd BT3 het niet terminal maar Konsole. iig ik kan nu commandlinen. :P

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 14-01-2009 15:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De directory maakt niet uit. De commando's werken ongeacht de directory waar je inzit. Konsole is de naam voor de terminal applicatie van KDE.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ok, maar ik neem aan dat "gideon" een persoonlijk bestand ofzo is van Linux-Tux?

user@pass:/path/userfile# lsmod|grep iwl

toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noork
  • Niet online
Je hoeft alleen maar "lsmod | grep iwl" in te tikken op de command line.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
orly? :p Sorry, dat had ik verkeerd begrepen.

Er komt denk ik niks terug voor het "lsmod | grep iwl" commando.
Maar dit is het resultaat van "uname -a":
Linux bt 2.6.21.5 #4 SMP Thu Apr 10 04:23:56 GMT 2008 Intel(R) Core(TM)2 Duo CPU   P8400 @ 2.26Ghz GenuineIntel GNU/Linux

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
Verwijderd schreef op woensdag 14 januari 2009 @ 16:14:
ok, maar ik neem aan dat "gideon" een persoonlijk bestand ofzo is van Linux-Tux?

toch?
Je hebt nog heel wat te leren, hoor ;)
Waarom begin je niet eerst wat very basic documentatie op te zoeken ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat misschien makkelijker is is om gewoon Ubuntu te gebruiken, hier zitten alle drivers al in, waardoor je netwerk waarschijnlijk gewoon wordt herkent. Vervolgens kun je zelf makkelijk kismet en/of aircrack-ng installeren. Lees hiervoor wat documentatie over de package manager.

De backtrack 3 kernel is al vrij oud (2.6.21) en ik denk niet dat daar de drivers voor jou "nieuwe" wifi kaartje al in zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 14 januari 2009 @ 20:48:
Wat misschien makkelijker is is om gewoon Ubuntu te gebruiken, hier zitten alle drivers al in, waardoor je netwerk waarschijnlijk gewoon wordt herkent. Vervolgens kun je zelf makkelijk kismet en/of aircrack-ng installeren. Lees hiervoor wat documentatie over de package manager.

De backtrack 3 kernel is al vrij oud (2.6.21) en ik denk niet dat daar de drivers voor jou "nieuwe" wifi kaartje al in zitten.
Ik zal het hier eens mee gaan proberen.
http://www.pendrivelinux....u-704-persistent-install/

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 14-01-2009 22:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
Nee, alsjeblieft niet.
Dat stukje tekst gaat over Ubuntu 7.04, en die is al stokoud.
We zitten nu aan de 8.10 :)

Download de Ubuntu ISO van het net, of bestel een gratis Ubuntu CD.

Of gebruik deze pagina: http://www.pendrivelinux....ive-install-from-live-cd/
Dat is dezelfde link als je zelf hebt gekozen, maar dan met de 8.10, dus de meest recente...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de ubuntu 8.10 live CD gebakken en daar is hij nu van aan het booten want waarschijnlijk zit er al een tooltje aanboord om een USB stick ubuntu te maken. Ik hoop alleen dat die USB versie een beetje vlotter opstart zeg, want die live CD... :O Als die USB boot ook zolang duurt is mijn accu al leeg. :')

update
De live CD herkent schijnbaar ook mijn Wifi adapter niet.. -O-
Er staat iig geen adapter bij de wireless verbindingen.
Heeft het dan nog wel nut om door te gaan?

update2
Of toch wel?? Met het lsmod|grep iwl komt hij met wat data op de proppen
iwlagn 99588 0
iwlcore 92740 1 iwlagn
rfkill 17176 2 iwlcore
led_class 12164 1 iwlcore
mac80211 216820 2 iwlagn,iwlcore
cfg80211 32392 3 iwlagn,iwlcore,mac80211

update3
Krijg nou penguins, hij doet et!
Ik moest even handmatig een wireless connection toevoegen en hup, daar ging hij.

Ik denk alleen dat ik de USB installatie niet goed gedaan heb, want hij startte namenlijk alsof het een live CD was (vragen of ik wil starten zonder systeem veranderingen, of installeren, daarna de taalkeuze). Of hoort dat zo?

[ Voor 72% gewijzigd door Verwijderd op 14-01-2009 23:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dan boot je waarschijnlijk nog van CD wat dat lijk me idd niet de bedoeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuckY
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

toch?
Root @ Gideon-laptop is Root gebruiker op de pc : Gideon-laptop
daarna staat er :/home/gideon
Dat betekent op je root ("/") staat een folder Home waar de map gideon inzit (verglijk de home folder met Documents and settings en gideon met de gebruiker)
Correct me if i am wong offocourse :+

Spuit 11 :+ er was een 3de pagina :X

[ Voor 36% gewijzigd door LuckY op 15-01-2009 08:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LinuX-TUX

toch?
edit:
Spuit11 er was iemand 2 minuten voor mij al met antwoord :+

Nee, bijna, het is alleen het pad waar ik me bevind. Dit is ongeveer overal de basis console representatie.

<username>@<hostname>:<pad>

Kan wel hoor, wat je vermoedde, maar dat is meestal met FTP / Samba (windows shares onder linux)

smb://<username>:<password>@<hostname>/<share>
ftp://<username>:<password>@<hostname>/

Too bad van dat backtrack, lopen kennelijk nog een halve eeuw achter met hun releases waardoor je wifi het niet deed. (lees: module zat er nog niet bij)

Ubuntu is overigens mainstream bijna voor Linux en kan je aardig mee uit de voeten komen. Heeft goede hardware support & een grote (fan)base om veel reacties via google te vinden of via IRC dingen aan te vragen als je ergens niet uit komt.

/me LinuX-TUX krijgt nostalgische backflash ... redhat 5 6.2 8 .... debian 2 3 ... gentoo .... mandrake ... openSuSe ... Yoper (blauwe maandag) ... Ubuntu & wat tussendoor distrootjes ala DSL

[ Voor 3% gewijzigd door LinuX-TUX op 15-01-2009 08:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet niet wat ik met die ubuntu moet doen kwa bootmenu en eeuwenlange boot tijd, maar hij draaid nu iig. :P

Ik heb de aircrack suitte geinstalleerd (denk ik) maar ik weet niet waar et allemaal gebleven is. :')
Start Menu/quicklaunch/desktop iconen zover zijn ze bij linux nog niet denk ik? :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LinuX-TUX
Verwijderd schreef op donderdag 15 januari 2009 @ 10:41:
Ik weet niet wat ik met die ubuntu moet doen kwa bootmenu en eeuwenlange boot tijd, maar hij draaid nu iig. :P

Ik heb de aircrack suitte geinstalleerd (denk ik) maar ik weet niet waar et allemaal gebleven is. :')
Start Menu/quicklaunch/desktop iconen zover zijn ze bij linux nog niet denk ik? :>
Aircrack :?

Geinstalleerd via: System -> Administration -> Synaptic Package Manager?

Zelf zou ik beginnen met Wireshark, mooie gui er omheen, beetje capturen :Y)

Na het installeren zit ie onder "Internet" bij het menu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
Verwijderd schreef op donderdag 15 januari 2009 @ 10:41:

Voer eens in een terminal (Applications --> Hulpprogramma's --> Terminal) volgende commando's uit:

code:
1
2
3
sudo apt-get update
sudo apt-get upgrade
sudo apt-get dist-upgrade

Start dan PC opnieuw op.
Voer volgende code uit, opnieuw in een terminal:

code:
1
2
sudo apt-get install wireshark kismet aircrack-ng
sudo apt-get clean

Voor documentatie over aircrack-ng, kijk hier: http://www.aircrack-ng.org/doku.php
Overige vragen over Ubuntu kan je altijd stellen in het NOS op GoT.

Desktop icoontjes werken prima, maar sommige applicaties hebben geen GUI (geen uiterlijk) en hebben alleen commando's om mee te werken.
De Aircrack-NG suite is daar zo een van, daarom dat je er geen icoontje van zal vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hmm, ik denk dat er het een en ander niet helemaal lekker ging.
ubuntu@ubuntu:~$ sudo apt-get upgrade
Reading package lists... Done
Building dependency tree       
Reading state information... Done
You might want to run `apt-get -f install' to correct these.
The following packages have unmet dependencies:
  openoffice.org-calc: Depends: openoffice.org-core (= 1:2.4.1-11ubuntu2.1) but 1:2.4.1-11ubuntu2 is installed
                       Depends: openoffice.org-base-core (= 1:2.4.1-11ubuntu2.1) but 1:2.4.1-11ubuntu2 is installed
  openoffice.org-draw: Depends: openoffice.org-core (= 1:2.4.1-11ubuntu2.1) but 1:2.4.1-11ubuntu2 is nstalled
  openoffice.org-impress: Depends: openoffice.org-core (= 1:2.4.1-11ubuntu2.1) but 1:2.4.1-11ubuntu2 is installed
  openoffice.org-style-human: Depends: openoffice.org-common (= 1:2.4.1-11ubuntu2.1) but 1:2.4.1-11ubuntu2 is installed
E: Unmet dependencies. Try using -f.

ubuntu@ubuntu:~$ sudo apt-get dist-upgrade
Building dependency tree       
  openoffice.org-calc: Depends: openoffice.org-core (= 1:2.4.1-11ubuntu2.1) but 1:2.4.1-11ubuntu2 is installed
                       Depends: openoffice.org-base-core (= 1:2.4.1-11ubuntu2.1) but 1:2.4.1-11ubuntu2 is installed
  openoffice.org-draw: Depends: openoffice.org-core (= 1:2.4.1-11ubuntu2.1) but 1:2.4.1-11ubuntu2 is installed
  openoffice.org-impress: Depends: openoffice.org-core (= 1:2.4.1-11ubuntu2.1) but 1:2.4.1-11ubuntu2 is installed
  openoffice.org-style-human: Depends: openoffice.org-common (= 1:2.4.1-11ubuntu2.1) but 1:2.4.1-11ubuntu2 is installed

ubuntu@ubuntu:~$ sudo apt-get install wireshark kismet aircrack-ng
Building dependency tree       
E: Couldn't find package wireshark
ubuntu@ubuntu:~$ 

[ Voor 76% gewijzigd door Verwijderd op 15-01-2009 13:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woest85
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

woest85

[Ondertitel]

heb je dat dan ook al geprobeerd?

en heb je "apt-get update" gebruikt? hiermee wordt namelijk de lijst van beschikbare software packages geupdate, DAARNA doe je pas "apt-get upgrade".

[ Voor 1% gewijzigd door woest85 op 15-01-2009 13:38 . Reden: tags goed gezet xD ]

[Signature]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
woest85 schreef op donderdag 15 januari 2009 @ 13:37:

heb je dat dan ook al geprobeerd?

en heb je "apt-get update" gebruikt? hiermee wordt namelijk de lijst van beschikbare software packages geupdate, DAARNA doe je pas "apt-get upgrade".
-f install gaf geen response.
Zou die wat moeten printen in de terminal?

En ik heb alle commandos gegeven in de volgorde zoals ze daar staan, inclusief reboot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LinuX-TUX
Verwijderd schreef op donderdag 15 januari 2009 @ 13:18:
Hmm, ik denk dat er het een en ander niet helemaal lekker ging.
ubuntu@ubuntu:~$ sudo apt-get upgrade
Building dependency tree       
  openoffice.org-draw: Depends: openoffice.org-core (= 1:2.4.1-11ubuntu2.1) but 1:2.4.1-11ubuntu2 is nstalled

ubuntu@ubuntu:~$ sudo apt-get dist-upgrade
Building dependency tree       
  openoffice.org-draw: Depends: openoffice.org-core (= 1:2.4.1-11ubuntu2.1) but 1:2.4.1-11ubuntu2 is installed

ubuntu@ubuntu:~$ sudo apt-get install wireshark kismet aircrack-ng
Building dependency tree       
E: Couldn't find package wireshark
ubuntu@ubuntu:~$ 
:'(

Heb je mooie grafische package managers, gaan mensen je nog aansporen om het cmd line te doen waar je zelf zo'n gloeiende hekel aan hebt :Y)

Wil je het wel gaan doen met commandline:
apt-cache pkgnames | grep <deel van een pakketnaam met kleine letters>
is je vriend.
root@gideon-laptop:/tmp/qt4.5# apt-cache pkgnames|grep wire
hotwire
tripwire
wireshark-common
wireless-tools
wireshark-dev
wireshark
kwirelessmonitor
gkrellmwireless2
gkrellmwireless

Draai je ubuntu continu live vanaf usb stick, dan zou ik uitkijken met volledige (dist-)upgrades.

Als wireshark er nou niet tussen staat, gewoon system -> administration -> synaptic package manager starten. Bij Settings -> Repositories even alles aanvinken (restricted, universe, multiverse ... backport etc). OK klikken en even op Reload klikken.

Let op: Je kan ook in synaptic gewoon op Edit -> Fix Broken Packages klikken, die doet ongeveer hetzelfde als 'apt-get -f install'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kKaltUu
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 02-09 19:59

kKaltUu

Profesionele Forumtroll

Probeer eens
 $ sudo apt-get wireshark-common

misschien dat die wel werkt ipv wireshark.
altijd een update doen voordat je upgrade doet, anders zit je nog met oude pakketten te werken.

Ik ben zeer te spreken over wireshark (wel uitkijken dat je het als root draait, anders pakt hij de NIC's niet).
Altijd handig, ethereal of iptraf voor het troubleshooten van netwerkjes.
Ik heb zelfs een keer pop3 accounts + wachtwoorden in pakketten voorbij zien schieten, ongecodeerd, heerlijk.

Bovenstaande is mijn post. Lees deze aandachtig, dank u wel voor uw medewerking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pasta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-01 14:16

pasta

Ondertitel

Modbreak:Dit begint meer en meer op een tutorial Linux voor beginners te lijken. Iets wat überhaupt niet in Beveiliging & Virussen thuishoort, maar in Non-Windows Operating Systems (mits voldoende eigen inzet wordt getoond). Ik verzoek jullie dan ook om deze discussie af te kappen. ;)

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik weet niet of deze site de site is die ik zoek. Ziet er allemaal nogal afstandelijk uit. Ik heb in mijn huis een WIFI netwerkje, maar dat functioneert niet optimaal. Volgens Gert van Baal zou dit het adres zijn om het probleem op te lossen. Wilt u contact opnemen,

Knip, beter om geen persoonsgegevens te plaatsen. ;)

[ Voor 13% gewijzigd door F_J_K op 22-11-2019 15:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Welkom @Verwijderd. Nee dit forum is er niet voor 'inhuur' van expertise. We denken graag mee met andermans problemen, maar dat kan alleen obv. concrete technische probleembeschriijven, beschrijving van de eigen tech oplospogingen, etc. Ik vermoed dat dit inderdaad niet de site is die je zoekt.

Er is de mogelijkheid iemand te vragen via een advertentie op categorie: Netwerk en systeembeheer wat eventueel zou kunnen (al is er zeker geen garantie dat iemand wil komen helpen, mogelijk zijn andere kanalen zoals een lokale dienstverlener/winkel handiger in dit geval). Succes :)

Dit topic sluit ik aangezien het over een heel ander onderwerp gaat.

[ Voor 11% gewijzigd door F_J_K op 22-11-2019 15:47 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.