[AS3] flash socket connectie onder Linux

Pagina: 1
Acties:

• clooner
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18-09-2024
Ik heb een socket connectie van een flash app naar een server. De server die draait op een webserver op port 1840 en de policy server draait op 1843. Als ik mijn flash app draai op een Windows machine werkt het perfect. Als ik het draai op een Mac werkt het ook perfect. Als ik het probeer te draaien onder Ubuntu doet ie het niet. Nu heb ik gekeken of dit ligt aan een firewall oid maar niks. Als ik via telnet een connectie open naar beide poorten werkt dit perfect. De flash app maakt wel verbinding want ik gebruik event handlers voor het detecteren van verbinden, data en disconnects. Er is dus wel verbinding maar hij verstuurd helemaal niks(hier lijkt het tenminste op) Ook heb ik allemaal Error event handlers maar ik krijg helemaal geen errors.

Zit er verschil in de socket connecties tussen win+mac en Linux? Hoe krijg ik flash socket connecties werkend onder Linux?

Edit - Het is een flash 9 app. Ik heb verschillende flash players geprobeerd onder Linux Adobe Flash 9 en 10.

[ Voor 6% gewijzigd door clooner op 13-01-2009 11:00 ]

Inside The Matrix, they are everyone, and they are no one.

Verwijderd

Kun je een stukje van je AS posten? Ik ben geen expert maar heb hier pasgeleden ook mee geexpirimenteerd. Bij mij werd er initieel wel een connectie gemaakt maar lukte daarna het versturen van data met socket.writeUTF() niet meer. Online las ik toen dat daar eigenlijk nog een socket.flush() achteraan moet.

• clooner
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18-09-2024
Dit was mijn code voor het versturen van de data

Flash ActionScript 3:
1
2
3

socket.writeMultiByte(toSend+"\n","utf-8");
socket.flush();

Ik heb het veranderd naar

Flash ActionScript 3:
1
2
socket.writeUTFBytes(toSend+"\n");
socket.flush();

En nu werkt het. Het rare is dat je met writeMultiBytes juist meer controlle kan hebben over wat en hoe je dat verstuurd. Bij de flash client onder linux werkt dit blijkbaar niet hetzelfde als die van OS X en Windows.

[ Voor 54% gewijzigd door clooner op 14-01-2009 07:30 ]

Inside The Matrix, they are everyone, and they are no one.